Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2019

Blijf het trouwens ook een gek gegeven vinden dat maar iets meer dan de helft van de mensen zijn gaan stemmen (54% gaf NOS aan).

4 likes

spreek uit ervaring maar je doet met politicologie echt bijzonder weinig met dit soort politiek. heb letterlijk Ă©Ă©n vak gehad dat hier misschien iets mee te maken had.

3 likes

Ah ja hier in DH stonden ze dus steeds voor de ministeries te flyeren. Moest mijzelf een weg banen door de flyeraars maar kreeg nooit een flyer aangeboden :sweat_smile:.

Ja, je hebt ook gelijk dat we het relatief gezien goed hebben. Relatief gezien. Want ik vind het krom dat je hele gezinnen op straat zet omdat ze hun huur niet kunnen betalen en niet omdat ze niet met hun geld om kunnen gaan, hun hele inboedel uit huis zet omdat ze schulden hebben. Waar zijn die vangnetten dan? Geen enkele deurwaarder, geen enkel systeem in Nederland vangt dat op. Het is letterlijk uit je eigen huis gezet worden, je veilige basis, gezinnen uiteen gerukt. Waarom zouden we dan wel de capaciteiten hebben om immigranten op menselijke wijze te helpen als dit soort dingen tientallen keren gebeuren op een dag en het neemt alleen maar toe. Hoe kunnen we dan bewerkstelligen dat immigranten niet ook zo behandeld worden? Want dat is gewoon onmenselijk en dat verdient niemand. Het moet hand in hand gaan, maar dat zie ik op dit moment niet gebeuren, dus dan maar in stapjes. Eerst het sociale vangnet in Nederland oplossen en dat toepassen op iedereen, waar je ook vandaan komt. Als je hulp nodig hebt, heb je hulp nodig. Maar je kan niet met twee maten meten.

Ik vind het moeilijk, echt waar. Het liefst zou ik geen landen hebben, maar 1 wereld zonder grenzen en waar iedereen die hulp nodig heeft opgevangen wordt.

1 like

Naar mijn gevoel is echt iedereen gegaan! Dit valt me behoorlijk tegen.

1 like

AK forever in m’n hart! moest helaas stoppen met de studie, terwijl ik al had aangegeven geen docent te willen worden.
Maar voor het vak en alles dr om heen an sich de studie volgde.

1 like

Nou jongens allemaal leuk en aardig dit hoor

Maar de vraag der vragen:

Wie heeft de waterschappen gewonnen!!!

23 likes

Mevrouw de Water!

1 like

Haha shit ik wilde net deze grap maken :joy:

3 likes

Wat zou thierry momenteel aan het doen zijn dan? Alleen maar even zo’n duimpje tweeten

1 like

“Het is duidelijk dat sommige winnen en anderen wat verliezen”. Goede duiding wel.

3 likes

Is alles voor middernacht bekend? Want ben veel te nieuwsgierig, maar de zon schijnt hier zo lekker.

Kan nog wel ff wachten met naar buiten gaan haha.

8 likes

Checken of de microfoon aanstaat.

6 likes

Nou in Friesland is alleen Vlieland en Schiermonnikoog bekend en de weterskip weten we nog niets van

Haha deze vrouw zei “krimp” maar ik verstond “de Krim” en dacht al wat heeft dat nou weer met de provincie te maken.

7 likes

Sweet caroline hahahahahaha

2 likes

Hahahahahha slyyyyyyy de VVD met sweet CAROLIEN

5 likes

Wtf nu je het zegt :scream:

2 likes

It giet oannnnnnn

BRB even kijken hoe t in m’n provincie ervoor staat

Ik zie Rutte al voor me: We gaan verliezen! Carolien help!

En ook ik heb trouwens weer VVD gestemd bij gebrek aan beter, wtf het is net Stockholm syndroom ofzo :joy:

4 likes