Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2019

Dus ik mag blij zijn dat ik een prothese vergoed krijg? Ik vind dat echt ontzettend raar. Ik vind dat gewoon een standaard mensenrecht, net zoals onderwijs mondiaal zou moeten zijn.

En ja, klopt dat je het in termijnen kan betalen en dat doe ik al sinds ik 18 ben. Maar hoe zit het dan met kosten daar bovenop die maar voor een deel vergoed worden. Ik betaal al 160 euro per maand + 35 euro + 80 euro per extra revalidatie-consult (krijg er 12 per jaar, maar zit daar zwaar overheen). Dat tikt aan en dan ga je niet standaard ff wat laten fixen. En zo ben ik echt niet de enige.

Ik vind gewoon dat zorg de staat moet betalen en dat het ziekenfonds terug moet. En niet deze shitzooi dat alleen de mensen die het kunnen betalen de beste zorg krijgen.

2 likes

Ik zeg nergens dat je prima kan rondomen van een uitkering. Ik reageerde alleen op jou stuk van die onverwachte kosten dat er dan vaak een vangnet is hier in Nederland in de vorm van bijzondere bijstand. Die in Nederland best vaak wordt toegekend. Ik werk elke dag met mensen die in de bijstand zitten. Ik zie elke dag de gevallen voorbij komen die hun hele bijstandsuitkering van 40.000 euro terug moeten betalen. Die hun huur niet meer kunnen betalen en op straat dreigen te komen staan. En bij sommige is dat misschien meer hun ‘eigen schuld’ dan bij andere. Maar nee ik zal nooit zeggen dat mensen in de bijstand het makkelijk hebben.

Ik denk wel dat mensen die het net boven de bijstand grens het moeilijker kunnen hebben dan mensen in de bijstand omdat zij net niet in die extra tegemoetkomingen vallen die zij net zo goed kunnen gebruiken.

Ah de typische “ik sprak Jan en Piet en was overal!”-speech. Een uit het boekje hoor.

1 like

Ik snap dat dit allemaal kut is, maar in de Provinciale staten wordt daar sowieso niet over beslist.

Oopsie @Charmander duw

2 likes

Ik sta echt zooooo niet te kijken van de uitslagen tot nu toe in Limburgse gemeentes :joy:

2 likes

Ja dit zie ik ook veel terug de laatste tijd, iedereen klaagt enorm over wat er allemaal wel niet mis is met de samenleving. De belastingen moeten omlaag, het eigen risico is te hoog. Dit terwijl de zorgkosten (uitgaven) alleen maar stijgen, maar waar moet dat geld dan vandaan gehaald worden?
Ik snap dat het allemaal vervelend en lastig is, maar als er zo een makkelijke oplossing was dan werd dat vast wel gehandhaafd. Ik vind het zo jammer dat sommige mensen (blijkbaar heel veel dus) denken dat dat allemaal maar gerealiseerd kan worden door uit de EU te stappen of vluchtelingen te vermijden en alles ‘wat over is’ te verdelen onder de Nederlandse burgers.
Klinkt allemaal als regenbogen zonnestralen eenhoorns enzo, maar soms denk ik dat mensen vergeten dat we niet alles kunnen hebben. En dat de oplossing niet zo voor de hand liggend is
Griekenland en Italië bijv hebben het er ook van genomen (bijv het mooie plan om de pensioenleeftijd te verlagen, want leuk voor de burgers) maar dat helpt het hele land dus mooi naar de knoppen met tekorten die zich steeds meer opstapelen.

Sorry heel vaag en niet samenhangend verhaal dat alle kanten op gaat, maar ik moet even frusten. Want wat de neuk gebeurt er allemaal en hoe kunnen zoveel mensen zo naĂŻef zijn. Tijd om naar bed te gaan :nerd_face:

8 likes

Je wordt hier in Nederland ook echt niet zomaar je huis uitgezet. Je krijgt eerst vaak nog heeeel veel kansen om betalingsregelingen af te sluiten, voordat je echt je huis wordt uitgezet moet je wel echt ‘goed je best doen’. Vaak worden de problemen zo groot, doordat mensen niet reageren en dan komen er gewoon heel veel kosten bij. Ik denk dat een zak geld niet gaat helpen, maar we meer in moeten zetten op hulp bij dit soort groepen. Die kloppen in eerste instantie niet zelf aan en daardoor worden de problemen zo groot. Dat komt o.a. ook door ons systeem met toeslagen die eigenlijk veel te ingewikkeld is voor sommige mensen, daardoor rekenen mensen zich te vroeg rijk en zijn een jaar later de dupe omdat ze weer een bak geld moeten terugbetalen wat al lang is uitgegeven.

7 likes

CDA nog altijd de grootste, op de voet gevolgd door FvD en de PVV

Vraag me alleen af, de gemeente waar m’n opa en oma wonen is echt zo’n rijke tatta gemeente
 daar verliest de VVD echt enorm en maakt de FvD & PVV een enorme groei.
Opmerkelijk dit

1 like

SP wil ook graag een ziekenfonds, alles beter dan FvD of PVV

Toch nog even kunnen lachen hahaha :champagne::champagne:
Hij kijkt ook net wat ongelukkig, dat maakt het alleen maar mooier

4 likes

wow het is welgeteld al 4 min stil in dit topic

2 likes

o hahaha je poste dit net met mij

1 like

Ik denk dat ie straks vast gelukkiger kijkt!

1 like

Ik ben echt benieuwd naar Friesland. Ik hoop echt een beetje meer links.

Edit: wauw leeuwarden! Pvda, GL en helaas toch ook fvd

1 like

Is dit alles :+1:t3:

8 likes

Hopelijk blijft 'ie zo stil

5 likes

Volgens mij heeft ie teveel lavendel gesnoven want hij heeft ook nog geen speech gegeven.

12 likes

Jaaaa daag! Dan ga ik maar de zon in, joe joe

Je zal er maar op gestemd hebben

1 like

Misschien is ie in paniek en denkt hij fackkk nu moet ik met echt haalbare plannen komen shit man.

6 likes