Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2019

Ja, FvD gooit er dure woorden/elitair sausje overheen waardoor mensen niet doorhebben wat voor enge flauwekul ze proberen te verkopen. Liever PVV dan waarbij duidelijk is dat ze rare ideeën hebben.

12 likes

Ja dat is ook echt een innerlijke dilemma geweest, echt waar. Ieder mens heeft recht op hulp, maakt niet uit welk land je komt, of je paars/blauw/geel/groen bent of welke religie je hebt. Maar het gaat niet om recht denk ik, maar om kunnen en de capaciteiten daarvoor hebben. En ik denk ook gewoon dat je daar af en toe, hoe pijnlijk het ook is, gewoon eerlijk in moet zijn. Waarom mensen opvangen als je gewoonweg de capaciteiten er niet voor hebt (als dat zo was zou er geen enorm sociaal woningtekort zijn, kinderopvang zo duur dat mensen genoodzaakt zijn om thuis op te passen waardoor ze niet kunnen werken en nog meer in de shit komen, mensen niet naar de dokter gaan omdat ze het eigen risico niet kunnen betalen en als ze wel gaan alleen maar meer schulden krijgen omdat ze het niet kunnen betalen en zo kan ik nog wel dingen opnoemen).

1 like

Ik heb rechts gestemd (CDA) maar ben ook blij met de bubbel hier (als ik erbij mag ha ha)
Die speech van Hiddema, krijg er rillingen van

5 likes

Ja denk aan je browser want ik zie wel dingen staan over 26 onderwerpen en dan kan je er op een klikken en dan vind je er meer over. Even een voorbeeld dan hebben ze een kopje justitie en veiligheid:

• Grenscontroles terug
  • Hogere opsporingspercentages
  • Zwaardere straffen voor gewelds- en zedendelicten

En als je er dan op klikt krijg je ongeveer nog een a4’tje

Hij klinkt dronken :joy:

1 like

Dit vind ik echt zo’n verkiezingspraatje, afspraak bij de huisarts doet niet direct beroep op je eigen risico. Maar ik ben benieuwd of hier überhaupt cijfers over zijn? Dit wordt vaak geroepen, maar is er ook onderbouwing voor.

11 likes

doet 't bij mij ook niet, had hetzelfde idee 2 uur geleden haha

Sodejuuuu ze zijn wel echt booming he! FvD, 10 zetels al of wat lees ik

Vind het ook vervelend dat FvD heel veel dingen wil doen naar Zwitsers/Fins/Scandinavisch model maar tegelijkertijd Nederlandse cultuur hoog in het vaandel heeft staan en dat juist wil propageren.

Veel van die voorgenoemde modellen zullen hier niet werken juist omdat de Nederlandse cultuur anders is.

4 likes

Ik zie nu dit voorbij komen op de site van FvD

1. Zwaardere straffen voor gewelds- en zedendelicten, veel zwaardere straffen voor recidivisten. Invoeren van een three-strikes-you’re-out systeem: bij het plegen van drie ernstige geweldsmisdrijven volgt een levenslange gevangenisstraf. Aanpak van de zogenaamde ‘draaideurcriminelen’ en voortvarend aanpakken van de knelpunten bij het OM en de Rechterlijke Macht.

Als ik dit lees, vraag ik me vooral af waarom je geen vvd hebt gestemd. En dat van niet naar de dokter gaan is zo’n onzin, huisartskosten gaan niet eens van je eigen risico af.

3 likes

Wat mij nou echt stoort en wat net ook al werd gezegd, het is gewoon roeptoeteren, maar concrete ideeën zijn er niet. Snap niet dat mensen daar elke keer weer intrappen, bij Geert Wilders is dat toch precies hetzelfde verhaal. Ik zag nog waar wilders voor en tegen heeft gestemd, en heel veel van die dingen zijn juist thema’s waar hij zegt voor te zijn.

@Charmander Ben ook wel benieuwd waar jij vandaan haalt dat de armoede uit de hand loopt? Dit wordt heel vaak gezegd en dit zijn ook de mensen die voor mijn idee FvD en PVV stemmen. Vanuit mijn opleiding heb ik veel te maken met schuldenproblematiek, maar eerlijk en ik ben bang dat dit een impopulaire mening is, maar ook al gooi je nog 100 euro bij de bijstand, mensen zullen toch vaak het gevoel hebben in armoede te leven omdat heel veel mensen niet met geld om kunnen gaan. Ik ken ook mensen die namelijk wel gewoon rond kunnen komen van de bijstand. Dat is niet makkelijk, maar wel te doen. Mensen hebben vaak ook verkeerde prioriteiten, zoals roken, alcohol etc.

13 likes

Duur geintje!

1 like

47 likes

Biecht: ik zou wel een keer met Klaas Dijkhoff willen carnavallen

10 likes

Het lijkt me zo moeilijk om in zo’n panel te zitten en objectief te vertellen wat er gebeurt en wat dat betekent. Ik zou superveel moeite hebben mijn eigen mening en oordeel buiten beschouwing te laten.

13 likes

Sluit het één het ander uit dan? Als je op landelijk niveau kijkt ben ik het helemaal met je eens dat de voorbeelden die jij nu schetst schrijnend zijn. Ik ben dan ook absoluut een linkse stemmer. Ik ben heel blij met het vangnet wat we al hebben hier in Nederland, maar ik denk echt dat dat nog veel beter kan.

Maar als je op mondiaal niveau kijkt, dan moet je toch toegeven dat we het extreem goed voor elkaar hebben hier met z’n allen? Als je bedenkt hoe een ontzettend luxe leven het overgrote deel van de mensen hier in Nederland heeft, dan is het toch totaal onmenselijk om vluchtelingen die niks meer overhebben en met lege handen bij ons aankloppen de deur te wijzen en dan te beweren dat we de capaciteit niet hebben?

Volgens mij kan dit samengaan, het komt in ieder geval absoluut niet samen bij FvD.

5 likes

Is geen verkiezingspraatje, puur eigen ervaring. Het gaat niet om de huisarts of zoiets simpels, maar ik heb weleens mijn afspraak bij mijn prothesemaker voor een nieuwe kous een halfjaar uit laten stellen omdat dat dan in 1 ruk mijn eigen risico weg is en ik dat niet in 3 maanden zou kunnen aflossen. Heb heel mn stomp kapot gelopen. Zware pijnstillers die niet worden vergoed a 50 euro heb ik weleens niet kunnen halen, wat dus resulteerde in half flauwvallen en kotsend op de wc gehangen, letterlijk van de pijn. Mijn halve salaris van mn bijbaan geven aan mijn oma en opa zodat ze in ieder geval hun medicijnen konden ophalen omdat dat van hun eigen risico af ging.

Je eigen risico kun je in 12 maanden aflossen, dus dat lijkt me echt geen reden om dit zo lang uit te stellen?

2 likes

Mijn 2cts:
Het anti-immigranten/weg met de buitenlanders probeert nu al 15 jaar hard van de grond te komen. Eerst LPF, dat viel uit elkaar omdat die mensen geen idee hadden waar ze mee bezig waren en niet konden samenwerken. Toen kwam PVV, die kelderen omdat ze hun beloftes niet waar maken, geen idee hebbem waar ze mee bezig zijn en niet kunnen samenwerken en nu is er FvD. Dat wss ook uit elkaar flikkert omdat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en niet kunnen samenwerken.

Tuurlijk is de samenleving minder gezellig geworden in de afgelopen jaren maar echt veel hebben ze niet bereikt.
En moet je kijken naar de groei van GL en PvdD en waar ze zich hard voor maken. Toen de pvdd net kwam kijken vond iedereen het hilarisch en ze zijn nu een kleine partij geworden die rustig groeit en zaadjes plant.

Het is verre van perfect maar wordt echt wel beter als we niet stil blijven zitten :slight_smile:

36 likes