Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2019

Jongens, I kid you NOT, maar wat mij en m’n moeder net overkwam tijdens het stemmen :joy:

We stonden te wachten tot we konden stemmen en er stond een vrouw in het stemhokje. Ze begon opeens te schreeuwen:
Vrouw: “Waar is ie??? Ik kan 'm nie vinde op de lijst!!! waar is ie??? KAn iemand me helpen???”
Iemand van stembureau: “Nee, dat mag helaas niet mevrouw. U moet het zelf doen.”
Vrouw: “Ja maar??? ik kan niet vinden!!! Waar staat Wilders??? hij moet er toch op staan???”

Ik dacht dat dit een van de grappen was wat ik altijd op social media lees, maar dit gebeurde net echt hahahaha

60 likes

:cry::cry::cry:

Ik ging net stemmen bij het stemhokje naast het station en het was heel druk. Er waren zoooo veel jonge mensen, dat stemde me echt gelukkig.

Denk trouwens dat mensen mijn keuzes hebben gezien want ik stond echt te stunten met het papier. De jongen achter me keek wel heel trots dus ik denk dat hij zich kon vinden in mijn keuzes

9 likes

:smile:

5 likes

Haha wat heb je gezegd? Die staat onder Partij voor de dieren, nummer vijf :joy:

16 likes

Omg

5 likes

Hee welke peilingen hebben jullie het over, zijn er al exit polls ergens? Dacht dat dat altijd pas kwam als de stembureaus dicht gingen.

Ik bedoelde die van Maurice de Hond op peil.nl, heb verder nog niks gezien

1 like

Denk ook dat je het best kan wachten tot 9 als de stembureaus dicht gaan, Maurice de :dog: zit er vaak naast

6 likes

Fijn dat je er weer bent!

1 like

Ik nu op whatsapp :sweat_smile:
(Dat eerste is een reactie op een vriendin die al gestemd heeft, dat laatste op mijn vriend die niet is gaan stemmen omdat hij vandaag in de verkeerde provincie is)

13 likes

Hahahhaha nee, we overwogen het nog om te zeggen dat ie onder GL staat ofzo hahaha en dat -ie dan niet meer geldig is

1 like

Ik ben net eens aan het lezen wat de FvD voor Limburg in petto heeft… Maar zo slecht vind ik het programma nog niet eens :woman_shrugging:t3:
(Uitgesloten dat ik voor zonnepaneelparken ben en hun tegen)

Of is het puur omdat Thierry zulke uitspraken doet dat hij niet geliefd is?

Is het niet Vlieland? In een eeuwige strijd met Roosendaal, maar dan niet die in Brabant maar een die ergens anders ligt.

Aangezien de meeste van hier absoluut tegen FvD/PVV zijn, wat zijn jullie belangrijkste redenen daarvoor (buiten het gedrag van de lijssttrekkers) wat betreft hun standpunten?

Ik ben tegen racisme of discriminatie gebaseerd op afkomst of religie, fascisme, het gebruik van een tragedie voor partijgewin.

Dit uiteraard naast het feit dat Wilders geen compleet partijprogramma heeft en Baudet meermaals met een bek vol tanden staat wegens gebrek aan feitelijke kennis.

17 likes

wat is voor jou de belangrijkste reden om er wél op te stemmen?

Wat @Zemraluani zegt + dat Baudet klimaatverandering ontkent.

7 likes

Ik zou nooit op PVV stemmen vanwege hun racistische uitingen, o.a. dat alle moskeeën moeten sluiten. Bij FvD heeft het voor mij vooral te maken met hun houding tegenover het klimaat.

Oh en ik kan het heel slecht hebben dat er bij PVV overal bij stemwijzers e.d. staat ‘geen toelichting gegeven’, ténzij het gaat om het onderuithalen van de islam.

8 likes

Ik vond al die ‘cijfers’ over klimaatverandering van Wilders gisteravond bij het slotdebat trouwens ook wel heel bijzonder, er klopte gewoon helemaal niks van :o_o:

Juist nu kan iedereen zo makkelijk direct via internet checken of feiten die iemand in de media vertelt wel kloppen, dus ik snap echt niet hoe die twee wegkomen met al die onzin die ze uitkramen.

2 likes

Er zijn helaas ook veel websites met valse informatie. In staat zijn te googlen betekent helaas nog niet in staat zijn kritisch na te denken en gevonden informatie op waarde schatten.

2 likes