Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2019

Zijn er al peilingen voor Utrecht bekend? Ben benieuwd! Heb zelf op GL en water natuurlijk gestemd. Hoor dat ook veel om me heen, maar ja; bubbel he.

Vreemd fenomeen eigenlijk, maak van dat stemmen in m’n hoofd altijd een groot ding terwijl het dan in de praktijk wel meevalt haha

Maar m’n stem is uitgebracht, provinciaal PvdD en waterschappen Ouderen appèl : hart voor water

Ik ging stemmen en wat hoop handmatig werk zit er toch bij voor die medewerkers van die stembureaus. Ik weet niet wat ze precies doen maar er liggen hele stapels met stembiljetten waar ze nummers op zetten enzo…
Dan begrijp ik niet dat dit nog steeds niet digitaal kan (ja ik weet dat het lastig is met veiligheid en mogelijke fraude maar tóch…)

Dan vind ik het nog steeds gek. Je stemt toch voor iemand omdat je graag iets voor diegene doet? Die stem komt er toch wel.

Nouja als het tegen je morele overtuiging in gaat dan snap ik wel dat je daar moeite mee hebt en het beter door iemand anders kan laten doen.

Leuke poll!!

Iemand heeft jou gemachtigd om te stemmen en wil graag dat je op een partij stemt waar je je totaal NIET in kan vinden en welke compleet tegen je morele overtuiging in gaat. Wat doe je? (anonieme poll)

• Ik stem wat diegene wil dat ik stem
  • Ik stem wat anders (en dus niet wat diegene wenst)
  • Ik had me überhaupt nooit laten machtigen

0 stemmers

Haha misschien heeft mijn vriend stiekem wel op de aller witste oudste man van de VVD gestemt. (Heb hem gemachtigd.) :tired_face:

2 likes

Er zijn genoeg andere dingen die ik voor iemand wel zou willen doen. Stemmen op een partij waar ik het fundamenteel mee oneens ben niet. Dat doet iemand anders maar. Dat de stem er wel komt, dat zal, maar dat hoef ik niet te doen.

6 likes

Mijn broertje stemt altijd op een Delftenaar en dan (als ze er zijn) de tweede. “Want dan krijgt die persoon na de telling te horen dat er tenminste één persoon op hem/haar gestemd heeft. Dan zijn ze toch weer vrolijk.” Vorige keer deed er een Jan Baas mee met de partij waar hij op wilde stemmen en toen stemde hij daar op :joy:

5 likes

Gebeurt stemmen niet digitaal in Nederland?? :astonished:

Ik heb op FvD gestemd. Ik vind Thierry Baudet niet sympathiek, maar ik kan me serieus goed vinden in hun standpunten en dat is dan ook de reden waarom ik op die partij heb gestemd.

2 likes

Wat leuk dat je er weer bent :blush:

7 likes

Ik had hetzelfde als jou en heb net GL gestemd.

1 like

Dat is het belangrijkste. Laat je niet gek maken door de druk door anderen

8 likes

Ik moet eerlijk zeggen dat ik respect heb dat je dit hier post :sweat_smile: maar inderdaad, als jij je het beste in hun punten kan vinden dan is dat zo!

6 likes

Ja ik vind het ook gewaagd. Maar fijn dat je het durft te posten :slight_smile:

1 like

Ik hoorde net bij het stembureau twee jongens van rond de 18/19 tegen elkaar zeggen ja ik ben echt trots dat je gestemd hebt bro.

Vond ik leuk.

49 likes

haha zo leuk!

Ik vrees dat mn broertje op fvd heeft gestemd :weary:

De peilingen maken mij best wel bang :neutral_face:

Ik geloof die peilingen nog niet helemaal, maar misschien ben ik naïef :thinking: