Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2019

Hij zei ook dat 63% van de Nederlandse bevolking tegen de Islam is, dus ongeveer 10 miljoen mensen. Sorry mij is sowieso niks gevraagd dus daar gaat je statistiek. Dat is toch complete onzin, alsof hij elke Nederlander, van 0 tot 99, heeft gevraagd of ze voor of tegen de Islam zijn. Rot op man.

En niemand die er iets van zei he! :exploding_head:

5 likes

Moet de eerste baby nog tegen komen die tegen Moslims is.

6 likes

Nou ik vond wel dat Jetten hem goed van repliek diende en Segers in zijn debat met hem over klimaatverandering ook wel.

Ik zag hen (Jetten en Segers) allebei ook zo nu en dan echt met zoā€™n blik :o_o: kijken als hij weer iets heel raars uitkraamde.

5 likes

Ja klopt maar niemand die iets zei toen Wilders specifiek zei dat 10 miljoen mensen tegen de Islam zijn.

1 like

PvdD

2 likes

Ik heb zojuist ook op GL gestemt (en een lokale waterschap)! Mijn vriend wist niet wat hij wilde stemmen, dus hij heeft hetzelfde als mij gestemt!

Er is wel een dingetje dat ik me afvraag omtrent de milieukwesties. Onder andere GL ziet graag de grootverbruikers meer betalen voor vervuiling, door bijvoorbeeld meer belasting. Wordt er ergens ook als statement gemaakt dat dit geld dan vrijgespeeld wordt voor innovatie richting een betere wereld?

Mijn vriend helemaal trots vertellen dat hij op een vrouw heeft gestemd met een niet westerse migratieachtergrond. Was het de derde vrouw op de lijst, dus dat heeft verder niet zoveel impact aangezien het GroenLinks betreft en zij wel meer zetels halen :ā€™) achhhh.
(ben nog steeds wel trots hoor)

5 likes

Ik zie net een story van een meisje dat stemt, met #stemopeenvrouw erbij. Stemt ze dus op de eerste van de lijst want dat is toevallig een vrouw. Ja bedanktā€¦

4 likes

Ah wel jammer, maar de gedachte is goed.

1 like

Even een inventarisatie, niet meer voor deze verkiezingen, maar wel mbt stemmen:

Ik las een tweet over autisme en ā€˜drempelsā€™ om te stemmen, en ik bedacht me ineens dat autisten vast niet de enigen zijn die hindernissen ervaren bij het stemmen. Nou ervaar ik zelf geen hindernissen, dus ik vroeg me af, voor de mensen die dat wel ervaren, wat zou ik als stembureaulid kunnen doen om het stemmen voor iedereen zo toegankelijk mogelijk te maken?

(DIngen als ā€˜geen grappen maken over zulke dingenā€™ en ā€˜uitleg geven als daar om gevraagd wordtā€™ vind ik open deuren, ik doel vooral op dingen waar ik zelf als ā€˜niet beperkteā€™ (bij gebrek aan een betere omschrijving) niet bij stil sta.

4 likes

Mijn broertje stapt zojuist op de fiets om nog te gaan stemmen op FvD, jammer dat we meerdere fietsen thuis hebben anders had ik wel even zā€™n band leeg laten lopen ;p

10 likes

Ik mis Herman de Schermman

11 likes

Ik ook! Die droge humor van hem maakte het altijd leuk om te kijken. Maar deze journalist vind ik echt knap :flushed:
Herman is ook een lekkerding

3 likes

Ik vind de uitslagenavond altijd zo leuk, voelt een beetje als de uitslag van het songfestival

12 likes

http://www.luckytv.nl/een-ongelooflijk-spannende-verkiezingsdag/?fbclid=IwAR3aX70K83e7mH8GADCMuOfPOGGE28ZVO_iUQBuquM-Kc7---RhKLQvl1RM

Ik moest hier echt weer te hard om lachen.

3 likes

Letten jullie bij het stemmen nog op waar precies de kandidaat vandaan komt? Ik heb gestemd op iemand uit de regio waar ik woon, omdat hier andere dingen spelen en waarschijnlijk andere dingen belangrijk worden gevonden dan in grotere steden in mijn provincie. Geen idee of het uiteindelijk uberhaupt uitmaakt of dat het meer een gevoelskwestie is.

1 like

Haha die man: ā€œhet was een saaie campagne want het ging over inhoudelijke onderwerpenā€.

1 like

Nou, nou, nou lekker naar een pannenkoekenrestaurant yum

Het zou trouwens wel echt genieten zijn als het zo gaat als in de peilingen, FvD Danwel groot is maar GroenLinks, als de coalitie de meerderheid verliest, de meest logische partner die dan nodig is voor een eerstekamermeerderheid en het hele kabinetsbeleid dus linkser en groener wordt.

Dan kan Thierry een hoop zetels hebben, maar alsnog nĆ­ks te zeggen hebben en nog bozer langs de zijlijn kunnen staan. Lijkt me een logischere samenwerking dan dat de coalitie bij FvD naar steun zou zoeken. Wilders is ook zo vaak de tweede partij in tweedekamerverkiezingen geweest en heeft ook nul macht.

De fanboys oo twitter zijn al aan het juichen, maar ze zullen toch nooit macht krijgen.

3 likes

Ik vind het heel mooi dat je hier over nadenkt. Ik weet niet direct iets dat jij zou kunnen doen, maar ik denk dat mogelijkheid om digitaal te kunnen stemmen hier de grootste oplossing in zou zijn.

7 likes