Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2019

Ik denk dat ik eruit ben en voor pvda ga. Nog nooit op gestemd, maar deze kwam toch als beste uit de bus. En bij de waterschappen ga ik hoogstwaarschijnlijk voor blanco. Ik vind het trouwens stom dat mijn zusjes helemaal niet gaan stemmen. En mijn vader had het over fvd :woman_facepalming:t3:

3 likes

Ik vind het soms wel jammer dat we geen sticker krijgen in Nederland nadat je hebt gestemd. :roll_eyes:

12 likes

Elke religie heeft extreme er tussen zitten die soms geweld toepasssen. Die verpesten het voor de hele groep. Als Wilders idd ook les zou geven op een VMBO of ander onderwijs zou hij misschien ook anders denken (hoop ik).

1 like

Schuldig

8 likes

Wat eet je dan? En waarom? Kan me niet voorstellen dat het handig is Haha.

Ik heb handremmen dus ik vind dat onpraktisch en Mn moeder zegt dat alleen paarden staand en lopend eten, dus dat principe heb ik ook toegepast op fietsen.

3 likes

Ik ben maar op de fiets naar het stemlokaal gegaan anders had ik net zo als voorgaande keer dat de kat mee naar binnen wil. Partij van de Dieren had dat zeker niet erg gevonden. :crazy_face:

2 likes

soms doe ik een zak chips alvast open in mā€™n canvas tas als ik echt honger heb

8 likes

Omdat ik honger heb? Soms als ik geen tijd heb gehad om te ontbijten, soms als ik tijdens lunchtijd van locatie A naar B moet en dat mijn pauze is, soms als ik na een werkdag nog driekwartier naar huis moet fietsen en het idee heb dat ikd at niet trek zonder eten haha. Eet meestal dan een appel of banaan ofzo. Oh en ik ben ook wel eens aan eten in mā€™n boodschappentas begonnnen onderweg naar huis van de supermarkt hahaha

4 likes

Als toekomstig docent zou een pen voor jou extra handig zijn ja :stuck_out_tongue:

Of een zegelboekje voor alle keren dat je komt opdagen om te stemmen ontvang je een sticker en als je dan 25 keer hebt gestemd ontvang je het vaasje van Rutte of een badlaken met de kaart van Nederland. :stuck_out_tongue: En na 50 keer stemmen een Thierry Bidet.

9 likes

Denk dat je jongeren best zo ver kan krijgen dat ze een foto maken met hun sticker hashtag #gestemd . In plaats van #stemfies die niet mogen.

1 like

Denk dat het not done i.v.m het stemgeheim :P. Maar het mag schijnbaar nog wel en in BE niet?

Ook gestemd! Ging natuurlijk weer bijna mis omdat ik naar de verkeerde stembussen liep. MEVROUW MEVROUW WAAR GAAT U NAARTOE?! :+1:

9 likes

Ik heb ook gestemd! GroenLinks en blanco op de Waterschappen.

Mijn stem avontuur

Toen ik bij de stemlocatie aankwam die op het stembiljet stond, klopte dit blijkbaar niet en moest ik ergens anders heen. Een man die ook verkeerd was, bood mij een lift aan naar de andere locatie, dus ik stap in die auto (OMG op mezelf). Enfin, heb gestemd en die man vroeg dus daarna wat ik had gestemd. En hij was echt de definitie van fake woke, met pareltjes als ā€˜ik woon liever naast buitenlanders, want Nederlanders zeiken teveelā€™ en ā€˜ik zie geen kleurā€™. Verder was Wilders geen racist volgens hem en was het klimaat onzin. Als klapper op de vuurpijl had ie op FvD gestemdā€¦

Les van de dag: niet zomaar met vreemden meegaanšŸ˜“.

16 likes

Ook gestemd! Ik vond de kandidatenlijst wel erg matig van GroenLinks. Bijna iedereen rond de 50/60 en heel veel mannen. Wel een van 16!!! Haha echt het laatste waar ik me mee bezig hield op die leeftijd, maar wel heel goed uiteraard.
Maar ik vind het toch wel jammer dat er niet wat meer vertegenwoordiging is van 20-30.

Ik twijfel nog heel erg tussen D66 en GroenLinks. Ik denk dat ik GL ga stemmen.

Haha ik vind dit ook altijd leuk. Ik geniet echt van zoā€™n verkiezingsdag. Lekker horen dat ā€œiedereenā€ stemt en dan vanavond op de bank de hele avond kijken naar de uitslag :biggrin:.

8 likes

Dan ben ik ook blij dat jouw broertje je moeder heeft gemachtigd, want ik vind het echt niet kunnen dat je iemands keuze verandert als je voor diegene gaat stemmen.

1 like

Gelukkig dan ook maar voor hem dat hij niet mij gevraagd heeft. Al zou ik dat hem ook verteld hebben, als hij het mij wel gevraagd zou hebben.

2 likes

Ik had helemaal uitgezocht waar ik op wilde stemmen (twee verschillende) en nu ben ik vergeten welke bij PS en welke bij WS hoorde :nerd_face::joy:

Heb jarenlang niet gestemd omdat ik een moeder heb die nogalā€¦ apart denkt over de wereld en dus niet stemt om duizend redenen. Best moeilijk om je daar dan van los te rukken. Sowieso vind ik het moeilijk omdat ik bij heel veel dingen denk ja maar wat is het nut? Oftewel dan moet ik me eerst in al die standpunten van al die partijen verder verdiepen, hoe dan?! Maar om blanco te stemmen of helemaal niet vind ik ook niet ok. Al vind ik stemmen en over de helft niets weten (dat is al veel denk ik), ook niet helemaal oke.

Het was iig GL en PvdA. Vriend stemt d66, zijn het nooit eens qua politiek maar dit kan ik nog aan. Als ie fvd of pvv zou stemmen zouden we echt ruzie hebben haha.

Heb gestemd, op Pvdd en Water Natuurlijk!

1 like