Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2019

Goeie vraag.
Als ik naar mezelf kijk dan blijven negatieve uitschieters (bijvoorbeeld T. Baudet met gekke uitspraken in de media) bij mij langer hangen en kan ik de partij in zijn geheel ook minder serieus nemen. Nu heb je natuurlijk in elke partij wel rotte appels en ik krijg daar echt niet alles van mee maar zeker als het om een relatieve kleine en/of nieuwe partij gaat denk ik dat fatsoen en redelijkheid nog belangrijker is voor mij. Populisme vind ik sowieso echt verschrikkelijk (links en rechts) dus als een kleine en/of nieuwe partij ook nog populistisch aan het schreeuwen is zou ik daar al helemaal niet op stemmen.

2 likes

Ik wilde ook op een ‘diverse’ vrouw stemmen, maar zag op de kieslijst alleen maar oerhollandse namen. Ken die mensen niet dus weet niet of er misschien toch eentje tussen zat

Heb iig GL gestemd, normaal stem ik altijd D66 maar ik vind dat zij te weinig aan het klimaat doen.

Heb net ook twee keer PvdD gestemd. Zeker in die provincie vind ik tegenwicht bieden aan de agrariërs en industrie (megastallen/industrie ipv natuur etc) heel belangrijk. Hoewel ik nog even heb getwijfeld in verband met de verkiezing van de Eerste Kamer die er indirect aan vast zit en ik net als @Chuckie nog wel wat twijfels heb bij bepaalde standpunten die ze landelijk ingenomen hebben de laatste jaren. En heb net mijn vader nog even geappt dat hij ook op een vrouw laag op de lijst moet stemmen en dat ging hij doen :+1:t2:. Gezin Koffiebroodje heeft weer een steentje bijgedragen vandaag.

3 likes

Ik machtig mijn moeder sinds 3 jaar omdat ik vanwege studie niet in Nederland ben. Heb wel alles heel goed gevolgd en heb doorgegeven dat ze op D66 en Water Natuurlijk voor mij mag stemmen.

Ik ben onderweg! :+1:

1 like

Misschien dat hij gewoon graag actief is in de hoogste regionen van de politiek? Dan is dit wel de manier natuurlijk haha. Toen PVV in het kabinet zat veranderde er ook heel weinig. Lijkt wel of mensen dat zijn vergeten? Zo zie je de kracht van polarisatie.

1 like

Ik heb gestemd op de PvdA voor de provincie en Water Natuurlijk voor het waterschap, beide op een vrouw laag in de lijst.
Stem landelijk bijna nooit op de PvdA maar op GL, maar kon me deze keer niet helemaal vinden in hun standpunten. Voor waterschap ben ik maar afgegaan op de stemwijzer.

Wtf
 Welk onderzoek indd! En ik heb me jarenlang in (zwaar) christelijke kringen bewogen en geloof mij: die zullen ook Ă©cht wel geweld gebruiken om hun religie kracht bij te zetten. Brrrrr. Creepo.

Hahahaha zo herkenbaar. Mooi dat ik niet de enige ben die zich om dat soort kleine dingen kan druk maken hahaha.

1 like

Krijg net een appje dat m’n pa PvdD heeft gestemd en m’n moeder is een vaste GL stemmer :heart: Beetje vertrouwen weer in de ouderen :joy:

8 likes

Gestemd! Bij de bieb. Kennelijk op tijd, want de burgemeester kwam net na mij aan om mee te helpen. Motiveerde me nog meer om te stemmen en vooral op een vrouw, want ik heb best veel respect voor haar

6 likes

Wat zouden jullie doen? Er staan alleen maar witte vrouwen (en mannen) van Nederlandse afkomst op de lijst van de partij waar ik op ga stemmen. Er is een1 niet-witte Nederlander, van Turkse afkomst maar dit is een man.

• De enige niet-witte, maar man
  • Een witte vrouw

0 stemmers

Ik twijfel, wat vind je van hun individuele stukjes/ punten?
Een van de redenen voor mij om op een vrouw te stemmen is omdat ik me hier zelf mee identificeer en ik er vanuit ga dat zij mijn belangen meer behartigd dan een man. Ik denk dus dat dit heel persoonlijk is, van wie verwacht jij dat ze het best voor jouw persoonlijke belangen opkomen?

Ik zou kijken naar wat zij zeggen op de website oid. Wat hun eigen standpunten zijn enzo

Bijna lullig om te zeggen, maar Wilders heeft geen idee hoe Nederland eruit ziet. Hij is al jaren niet op straat geweest, doet geen boodschappen, hij spreekt enkel pers, politici en af en toe onder heeeeeel veel beveiliging een milliseconde zijn achterban. Het laatste dat Wilders van NL kent is een straatbeeld van 15 jaar geleden

Rutte kwam vandaag op de fiets naar het stembureau, hij geeft les op een vmbo etc. Alle andere politici weten tenminste hoe NL eruit ziet. Wilders roept graag dat Den Haag ver van de burger staat, maar zelf in zijn ijzere 24/7 fort staat hij kilometers van de samenleving af.

(Het is natuurlijk erg dat hij niet over straat kan, maar hij heeft echt geen idee hoe wij leven)

33 likes

ik vind dit nog steeds zo schattig

6 likes

Ik denk dat ik mijn vriend met mijn stempas wil gaan laten stemmen.
Om heel eerlijk te zijn heb ik net een stemwijzer gedaan, maar ik schrok er best van want dit zijn echt geen partijen waar ik meestal op zou stemmen
 dus denk dat ik mezelf nog even in ga lezen.

Vind het trouwens wel altijd tof van mijn vriend dat hij dan van de partij waarop hij stemt random een vrouw uitkiest ipv de eerste of een man. Doet hij blijkbaar al jaren en ik wist dat dus niet. Sinds ik dat weet, doe ik het ook! :grin:

1 like

Hm ja hij heeft het niet maar hij geeft het

2 likes

haha ja daar doelde ik ook op, niet op het typefoutje

1 like

Same

Die “oh Hey ik kom vandaag nonchalant aanfietsen bij het stembureau net, terwijl ik een appel eet op de fiets” was wel echt een pose hoor. Goed persmomentje, zeker omdat er ook buitenlandse pers mee kijkt die hem al super relatable vinden sinds hij zn eigen koffie opruimende.

Wie de hel eet er op de fiets? Waar was die appel ineens toen hij stemde? Had hij niet ontzettende plakhanden?

24 likes