Persoonlijk denk ik hier wel eens over na omdat een vriendin van me mamavlogt.
Ik ben zelf behoorlijk onzeker over foto’s van mezelf, en ben daarom wel selectief in het op internet delen van beeldmateriaal van mezelf. Zij weet dat ik het niet fijn vindt om op camera te staan en filmt mij dan ook zoveel mogelijk niet.
Fijn dat ze daar rekening mee houdt, maar ik vind het lastig dat ze niet lijkt te beseffen
– dat haar kind van 2 straks ook opgroeit en een eigen persoon is die haar eigen leven gaat leiden en een eigen keuze wil maken, zodra ze oud genoeg is om zich bewust te zijn van wat er nu precies gebeurt, net zoals ik dat nu doe - en misschien vindt ze het superleuk, maar zo niet… Wat online staat haal je niet altijd makkelijk weg - ja, als mama het oké vindt kan ze de filmpjes of foto’s tegen die tijd verwijderen, maar zeker als ze bekend zijn hebben een hoop mensen het al gezien, én kan het inmiddels ook op andere plekken op het internet staan die ze niet zelf kunnen beheren.
– of wat de gevolgen kunnen zijn (doemdenkerig misschien maar pesten/gemene klasgenootjes, google door werkgevers, pedo’s)? Haar volle naam staat ook online.
Ik durf ook niet met haar over in gesprek om haar gedachten en motieven hierover te horen…
Ik sta er misschien te emotioneel in, maar ik kan best medelijden hebben met vlogkindjes etc.