Podcasts

‘Het meisje van het Vossius’. Het is een podcast over passend onderwijs. Ik vind het heel fijn luisteren en best interessant!

2 likes

Ik luister nu ‘Het verloren hoofd’, ben nog maar bij aflevering 2 maar vind het wel al interessant, ik hou van dit soort zoektochten!
Inhoud:
Amateur-geschiedkundige Donald Tick zoekt al jaren naar het hoofd van een Indonesische vrijheidsstrijder. Hij stuurt journalisten Mathijs de Groot en Nienke Zoetbrood op een missie. Wat volgt is een zoektocht in ons koloniaal verleden, hedendaagse bureaucratie en propvolle depots, op zoek naar waarheid, zeggenschap en natuurlijk: het verloren hoofd.

4 likes

oh god heb je al geturfd hoevaak iets is bestempeld als kapitalistisch of neoliberaal of neoliberaal kapitalistisch

2 likes

Ik had juist voor het laatst weer de fanpodcast geluisterd en het leek wel een parodie op het leven. Ik luisterde die over authenticiteit en ik kon me echt nergens in vinden? Zo raar, want de eerste afleveringen waren veel herkenbaarder qua situaties.

2 likes

ohhhhhh ja kan de term neo-liberaal niet meer horen haha

1 like

Ik heb bij die meiden van De Monica Geuze Fanpodcast echt t gevoel dat ze heel graag pretentieus en elitair willen overkomen. Ze lijken ook steeds “moeilijke woorden” te willen verwerken in hun zinnen. Zo vermoeiend.

4 likes

Ja dit heb ik ook inderdaad. Ik vond het in het begin leuker, denk dat ik er misschien iets teveel achter elkaar heb geluisterd haha

oh heb blijkbaar per ongeluk mn post gedelete. ging over dat Noortje van De Monica Geuze Fanpodcast het woord ‘restaurant’ heel irritant uitspreekt. Beetje kak, zo ‘restaurahhh’.

2 likes

Britt van de Crime Junkie Podcast (of die andere, idk) zegt echt bijna iedere aflevering “especially as a parent”. Jaja, jij als ouder vindt het nóg erger allemaal. Full. Body. Cringe.

4 likes

Geen full body chills? :joy:

1 like

Nee hahahaha juist een variant erop omdat ik me daar ook aan stoor :sunglasses:

1 like

Luister sinds kort de true crime obsessed podcast en ik wil het haten want ze zijn extreem over de top en hysterisch maar ik doe het niet en nu heb ik al 3 afleveringen geluisterd in 1 dag

3 likes

En dan Ashley daarop (en letterlijk alles wat Britt zegt) ‘… Yeah’

1 like

Die over amanda knox is echt heeeel grappig

1 like

Haha ja, ik luisterde de eerste paar afleveringen ook wel geboeid omdat ik wel benieuwd was waar het naar toe zou gaan, maar nu blijkt echt dat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn of waar ze het over hebben vind ik. Wat ik vooral niet snap is dat ze allemaal van die random gasten hebben in de podcast die niet interessant zijn en ook niet echt iets interessants hebben gedaan, maar ze vervolgens wel heel vergaande “analyses” proberen te maken en alles wat die persoon heeft gedaan proberen te plaatsen in de “huidige tijdsgeest”.

Zoals bijvoorbeeld die gozer van die gekke avocado tent. Je kan er heel moeilijk over doen, maar hij heeft toch gewoon een marketingstrategie bedacht die aansloeg? Heus wel knap van hem, maar dat is toch echt totaal geen interessante gast voor in de podcast en hij heeft verder toch ook niets interessants te vertellen? Maar ik denk dat ik het format niet begrijp ofzo haha.

7 likes

Ja hier ben ik het wel mee eens. Dan heb ik een aflevering geluisterd en dan denk ik ‘oké en waar ging dit nou over?’ :woman_shrugging:t4:

1 like

Ik ben de podcast Bob aan het luisteren en ik moet echt bijna huilen :sob::sob: wat zijn zij toch verschrikkelijk goede radiomakers

2 likes

Dan vind je de Bright Sessions vast ook wel leuk. En misschien ook the Magnus Archives.

1 like

Ik kom the penumbra podcast nog een keer mega aanraden, echt zelden dat ik zo geniet van een podcast.

In mei komt de live show van Welcome to Nightvale trouwens naar Utrecht, is iemand toevallig ook fan genoeg om te gaan? :grimacing: Lijkt me heel vet om eens mee te maken

Meen je niet! Komen ze weer? Ik heb ze al een keer in Amsterdam gezien. Echt heel apart om te zien en mee te maken maar ook heel leuk.

1 like

1 mei in tivoli!

1 like