Podcasts

Ja!

Zijn er eigenlijk nederlandse podcasts over paranormale zaken?

Oeh wil ik ook wel weten!
Ben nu steeds de volksjury aant luisteren over vreemde moordzaken maar niks paranormaals

1 like

Ging zoeken naar Dateline en vond toen jouw post. Ik vind dit echt een heerlijke podcast.

1 like

@MissMarple

Het enige wat ik tegenkom is: https://podcastluisteren.nl/ep/De-podcast-van-VPRO-Dorst-Radio-onklaar-Ghostbox

Een blik op de innerlijke motivatie van Marcel Willemsen, lead investigator van het Nederlands Paranormaal Research Team.

Maar helaas niks als And that’s why we drink in het Nederlands ofzo

Nee naar zo iets was ik dus ook op zoek, jammer!

Ik ben net klaar met Bob binge-luisteren en ik blijf met zoveel vragen zitten?

Spoiler Hoe raar is het dat die echtgenote en zus van Bob niet willen meewerken? Dan moet er toch iets te verbergen zijn? Zou hij het dan toch geweten hebben?
Ik snap dat ze dat niet verder kunnen uitzoeken, als mensen echt niet willen meewerken, maar ik vind het wel superfrustrerend. Vooral omdat ik net las dat Elisa dus overleden is, de waarheid zal dus waarschijnlijk nooit meer boven water komen.
Ik kan me niet voorstellen dat ik daar rust mee zou hebben, mocht ik Ă©Ă©n van die dochters zijn, de mogelijkheid dat je misschien een halfbroer hebt, dat zou ik toch echt willen uitzoeken.

1 like

Reactie op spoiler hier boven.

Denk dat oudere mensen nog veel meer gesloten zijn als het gaat om praten over emotionele zaken en gevoeligheden. En in België nog extra. (even generaliserend.) Mogelijk is er wel wat gebeurt in die tijd of hebben die mensen geen zin om dat allemaal in de openheid van een podcast te bespreken. Het gaat dan wel over hun. Kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen, zij hebben niet om die podcast gevraagd maar worden er nu wel zo mee geconfronteerd.
Vond het ook wel jammer dat er geen antwoorden kwamen en dat we niet weten hoe nu ‘echt’ is gegaan.

@Swelgje

Spoiler Bob

Voor mij was die afwijzende reactie van de zus en echtgenote het bewijs dat er iets verborgen moest blijven. Maar je hebt gelijk hoor, ik kan het me inderdaad goed voorstellen dat ze geen zin hadden om daar over te praten in een podcast. Eigenlijk verdiende Elisa toch wel wat antwoorden, het was mooi geweest als zij haar die toch hadden kunnen geven, privé, zonder dat dit in de podcast moest.

Zwijgen is zeker hun goed recht, maar als luisteraar vond ik het wel een beetje een anticlimax eigenlijk. Ik had bij het einde van El Tarangu ook wat hetzelfde gevoel, maar minder sterk
 Moeilijke vraag: wanneer stop je dan met zoeken als maker en beschouw je de podcast als ‘af’?

1 like
Samenvatting

Ik kan tientallen redenen bedenken om niet mee te willen werken. Het valt me in podcasts altijd op dat het zo zurig lijkt als iemand niet mee doet en dat direct verdacht maakt, maar ik zou zelf ook niet meewerken als iemand mij voor een podcast zou vragen lijken uit de kast te halen (of het nou wel of niet waar is). Het belang van de luisteraar staat haaks op dat van alle betrokkenen. Al helemaal als het gaat over iemand die al overleden is en het een gevoelig onderwerp is. Als het een serieuze onderzoeker is die alles volledig ontraceerbaar rapporteert zou ik het misschien nog overwegen, maar dit. Meewerken betekent ook dat je het risico loopt dat er skeletten uit de kast komen rondom iemand die voor jou misschien op een voetstuk, of trauma wordt opgehaald waar je liever niet meer over praat.

5 likes

Ik luister ‘onder Mediadoctoren’ van een aantal docenten aan de UvA. Linda Duits heeft een bijzonder accent en het is misschien alleen leuk voor menen die geesteswetenschappen hebben gestudeerd. Maar ik vind het soms echt interessant!

1 like

Luistert iemand hier Trust Nobody over wie is de mol? Ik vind het leuk om zo die tips een beetje te horen maar irriteer me ook zoooo aan die stemmen. Is er nog een andere widm podcast? En dan niet die van de AVROTROS?

1 like

Oh echt? Ik vind hun stemmen juist heel gezellig klinken! Voor zo ver ik weet zijn zij vooralsnog de enige met een podcast, buiten die van AVROTROS zelf.

3 likes

Wat ik nog erger vond was hoe ze praatten over mensen ‘buiten de provincie’ alsof dat echt een plek is waar nog geen beschaving is of zo. Echt van die typische kutjes die nooit buiten Amsterdam kijken.

3 likes

Haha die twee meisjes komen zelf gewoon uit Zeeland, dus vond dat ook echt misplaatste arrogantie.

3 likes

Ja inderdaad! Snapte dat ook echt niet haha

1 like

Ja voor mij wordt het ook steeds erger :joy: Maar toch ga ik dan soms weer luisteren, geen idee waarom.

1 like

Aii dat maakt het inderdaad wel moeilijker! Ik luister niet veel naar Nederlandse podcasts, maar vind Man, Man, Man en De brand in het landhuis heel leuk. Maar die zul je vast al wel kennen

Een nieuwe Nederlandse podcast die ik wel leuk vind tot nu toe (pas twee afleveringen zijn er) is de man op de maan. Gaat over een groep Nederlandse wetenschappers die mee mogen met een lancering van China naar de maan :rocket: voor een onderzoek en een journalist is dat proces gaan volgen. Het is echt een podcast van waarvan je hoort dat er heel goed over is nagedacht in hoe het verhaal wordt gebracht (heel verhalend, zo’n typische “zoektocht” afgekeken van s-town, maar dan soms een beetje te clichĂ© zoals in brand in het landhuis). Maar ze zijn dus al jaren geleden begonnen met het verzamelen van al het materiaal voor de podcast en het verhaal maakt je wel echt nieuwsgierig en ik ben ook wel echt benieuwd naar hoe het gaat aflopen. Dus vind het wel een aanrader!

1 like

De eerste aflevering van Down the Hill the Delphi murders is uit, ben hem nu aan het luisteren

2 likes