Podcasts

En ontwapenend

5 likes

Soms snap ik echt niet waar ze het over hebben en dan voel ik me echt dom. Fijn te lezen dat jullie ook vinden dat ze moeilijke woorden gebruiken haha

2 likes

Ik vond in deze aflevering wel dat ze Lize echt op psychologisch vlak dingen aanpraatten. Ze deden steeds aannames en zaten te graven naar diepere betekenis steeds. En vond het best grappig als Lize dan zij “Uhm nee dat gevoel heb ik niet”. Maar love Lize indd.

3 likes

Je hoeft je echt niet dom te voelen! Vaak klopt het namelijk niet en gooien ze het erin om slim te lijken. (Zelfs een beetje arrogant van ze, vind ik.)

3 likes

En meta

4 likes

En ‘je verhouden tot’ haha

1 like

Waar gaat het eigenlijk over die podcast? Want door de titel ben ik het dus nooit gaan luisteren

2 likes

Ik kwam hier om dit te posten, dacht altijd dat het interviews waren met mensen waar Monica fan van was?
Maar het is blijkbaar een podcast over hoe je net zo leuk (???) als Monica kan worden
Vond Lize trouwens leuk, de presentatrices een stuk minder, beetje pretentieus

Hahaha de vrouwelijke tegenhanger van de Zelfspodcast dus? :smile:

haha wat een perfecte omschrijving dit!
die met Domien was pas hatelisten to the max, man man man (pun intended)

1 like

Ik ben na 100 jaar eindelijk ook De Eeuw van de Amateur gaan luisteren, en ik blijk het een van de weinige leuke Nederlandse podcasts te vinden. Tot nu toe heb ik wel alleen de afleveringen met Paulien geluisterd, misschien vind ik haar gewoon leuk.
Andere tip: Ziek de Podcast, over het leven met ziekte/handicaps/mentale aandoeningen en alles dat daarbij komt kijken.

2 likes

Voor liefhebbers van true crime series: ik ben begonnen aan Root of Evil over The Black Dahlia en vind het tot hiertoe echt goed!

Oke effe een beeeetje offtopic maar omdat ik weet dat er hier veel true crime lovers zitten wil ik toch even de Villamoord docu tippen. https://www.npostart.nl/de-villamoord/15-01-2020/KN_1711807

4 likes

Niet een gezellige podcast, maar ik luister nu “Ik sla mijn vrouw”. Over huiselijk geweld. Ik kom dat geregeld tegen in mijn werk, dus ik vind het wel een interessante podcast.

4 likes

Ik luister nu de dropout en vind het zo fascinerend, ook omdat ik het op kleine schaal voorbij zie komen. Van die mensen met ongezond vertrouwen in hun kunnen die zich zo overal doorheen lullen, terwijl niemand echt stilstaat bij wat ze nou echt kunnen.

Een vroegere studievriend van mij heeft zo’n beetje elke extracurriculaire activiteit gedaan (zowel lokaal als landelijk) en komt overal makkelijk binnen. Terwijl hij gewoon echt niet capabel is en eigenlijk nooit wat afmaakt. Het verbaast me zo dat men daar niet doorheen prikt.

2 likes

Ja vond het ook een toffe podcast! Denk wel dat er meer mis met haar is dan alleen een ongezond vertrouwen in zichzelf. Ze manipuleert, zet mensen enorm onder druk en liegt echt alles bij elkaar. Hoop echt dat ze wordt veroordeeld.

1 like

Ik luister nu Motherhacker, fictie, wel vermakelijk.

Enorm mee eens. Er is echt iets behoorlijk mis met je als je zo kunt functioneren, tegelijkertijd vind ik de context zo fascinerend. Het wordt ook toegestaan. Waarom trekt niemand Ă©cht hard aan de bel (Wellicht komt dit nog, ben er nog niet doorheen)? Waarom gaat men ĂŒberhaupt in zee met iemand die vanaf het begin af aan een gebrek aan nodige kennis heeft, hoe mooi het verhaal ook is.

Ja snap wel wat je bedoelt! Denk zelf wel dat het in de realiteit wel heel moeilijk is om zoiets aan te kaarten. Zij fraudeert, maar dit soort dingen zijn wel heel lastig aan te tonen en als je als iets “zeker” weet breng je je eigen positie enorm in gevaar. Dus in mijn ogen is het echt een machtsspel en zijn de enige schuldigen zijzelf en de personen die alle informatie voorhanden hadden en actief hebben meegewerkt aan alle frauduleuze zaken. Maar vanuit het perspectief van bedrijfscultuur/sectoren is het wel heel interessant hoe het zo lang kan blijven voortbestaan ja!

1 like

Bedoel je die over Elizabeth Holmes? Of is dit een Nederlandse podcast, en kan ik hem gewoon niet vinden, haha.