Podcasts

Haha inderdaad! Hij kan het beter doorbakken noemen.

3 likes

Ik zag dat het met Marco Kroon was en heb hem niet eens meer aangeklikt.

Dat het niet gemonteerd is, wordt bedoeld met rauw.

Welk stel dan?

De aflevering met Fajah Lourens was ook zo ongemakkelijk. Hij probeerde haar steeds uit de tent te lokken met uitspraken over haar, waar zij het niet mee eens was. Zijn conclusie: dat zij te gereserveerd was en zich niet open stelde. Nee Ruud, jij doet aan psychologie van de koude grond. Wat een kwal joh. Gestopt met luisteren.

3 likes

Ik ben recent naar een leuk (Engelstalig) hoorspel beginnen luisteren: Passenger List. Zonder te veel weg te geven: het draait rond een neergestort vliegtuig. Het zit echt goed in elkaar qua vorm, er is geen verteller, maar je hoort gewoon hoe het verhaal zich ontwikkelt adh van radioberichten, voicemails, opnames etc. Het geeft echt een soort fly on the wall effect. Het geluid is ook echt erg goed, het klinkt heel realistisch. Je hebt bv ook wel eens ‘storend’ achtergrondlawaai als dat passend is in die scene.

8 likes

Mary & Blake Larsen (Amerikaans stel)

Vind je de volksjury wel leuk? Dat zijn twee meiden die wel allebei veel inbrengen. Maar ze lachen wel vaak en gaan soms lang off topic. En ik ken de meeste zaken al van binnen en buiten haha dus dan zit je gewoon te wachten tot ze een bepaald detail gaan vertellen

Ik heb nu S-town bijna uit, en wat een prachtige podcast. Begint als een soort uitpluizen van een mogelijke moordzaak, eindigt als soort portret van een bijzonder mens, en deels van de cultuur uit de zuidelijke Amerikaanse staten. Vind het echt heel mooi gemaakt, prachtige zinnen ook.

9 likes

Parachutemoord heb ik nog niet geluisterd! Hahaha ik weet niet of een true crime podcast iets voor mij is, de markt is al zo overspoeld daarmee

Ik zal er eens over nadenken :sunglasses:

Ik vind dat die andere ook zo vreselijk onduidelijk praat. Versta haar nooit. Ik ben zelf mega fan van de mannen van true crime all time en true crime unsolved.

Ik ben nu bezig met El Tarangu en heb de hele tijd dat liedje in mijn hoofd haha.

1 like

Nog even mijn aamraders

NRC Vandaag (dagelijks, 20 minuten)

NRC Vandaag

Elke werkdag hét verhaal van de dag in twintig minuten audio, verteld door onze beste redacteuren. De presentatie is in handen van Thomas Rueb.

Actuele journalistieke verhalen, toegankelijk verteld

Missing & murdered: who killed Alberta Williams
Serie van 10 afleveringen

Sparked by a chilling tip, season one is an eight-part podcast investigation that unearths new information and potential suspects in the cold case of a young Indigenous woman murdered in British Columbia in 1989.

Podcast over vermiste ‘indegenous’ vrouw. Een oud onderzoeker mail deze journalist om te zeggen dat Alberta is vermoord door X. Spannend!

Missing & murdered: finding cleo

This season joins a family as they search for their sister Cleo Nicotine Semaganis. In the early 1970s, Cleo and her five siblings were apprehended by child welfare authorities in Saskatchewan. The children were adopted into white families across North America. All but one of the siblings have reconnected and have been told various mysterious stories about what happened to Cleo, but they can’t find her.

Deze is nog spannender en interessanter. Beide Podcast geven ook een deel bloot van de recente geschiedenis van Canada en hun oorspronkelijke bewoners.

1 like

Ik ga er nu aan beginnen! Klinkt goed. Ik merk dat Engelstalige podcasts me toch wat lastig af gaan als ik er niet helemaal bij ben met mijn hoofd (auto bijv) maar ben benieuwd.

1 like

Ik ben nu aan de tweede aflevering van deze aan het luisteren, vind het wel interessant

Sander van de quote 500 heeft ook een nieuwe podcast: zelfspotcast!

1 like

Zijn er, naast volksjury en de welbekende moord op patrick etc, nog Nederlandse crime podcasts?

Vlaamse ook goed? Blankenberge tapes? El Tarangu is ook een soort crime

Vlaams ook prima! Beide al geluisterd, vooral die laatste vind ik goed :ok_hand:

Ik luister ze vooral tijdens werk en in de auto, bij engels moet ik te veel opletten wat ik vermoeiend vind. Wat gek is, want op YouTube kijk ik wel veel Engels.