Podcasts

De bedoeling is om te richten op moord/vermissing zaken. Ik wil dit als een “verhaal” gaan vertellen dus geen interviews.

Ik zou het super leuk vinden! Beluister alleen even ‘de Volksjury’ voordat je heel veel overlap daarmee hebt.

Hier kun je overigens ook wel uit halen hoe je het anders aan kunt pakken. Vink podcast heeft ze ook ‘gereviewed’ en kritieken geleverd, waar jij dan misschien juist weer wat mee kan.

Overigens gaat de Volksjury niet over echt actuele kwesties. Dus als je dat wil doen heb ik niks gezegd.:grin: Ben benieuwd of/wat je gaat doen!

1 like

Dan kan het goed alleen :slight_smile: ik vind het wel altijd leuk als er soms ook iemand anders aan het woord komt, zoals bij de Moord op Patrick bijvoorbeeld, maar dat je wel maar één host hebt.

1 like

Weet iemand leuke podcasts met als onderwerp misdaad/criminaliteit/vermenging onder/bovenwereld? Wat luistert als een soort spannend uitgebreid nieuwsartikel. Iets als Het verhaal van Lisa of de Kasteelmoord.
Ik vind postcads van mensen die een zaak onderling bespreken niet zo boeiend.

Per se in Nederlands?

1 like

Ja het liefst wel! Maar als je een Engelse weet ook prima, maar dan moet ik me meer inspannen misschien en weet nog niet of dat bevalt onderweg in rumeur van een trein.

Ik vond Willem wel heerlijk :slight_smile: twee journalisten over Holleeder! Met echt aaaaalle achtergrondverhalen en mensen.

2 likes

Ik vind deze zooo tof!! Echt heeel vet in elkaar gezet
El Tarangu trouwens

2 likes

Ben ik weer jo. Ik heb de Blankenberge tapes af, fantastisch, wel jammer dat Het niet echt gebeurd is, daar kwam ik pas later achter
Ik ga nu denk ik aan waarom beginnen!

Ik vond waarom bijzonder en mooi, maar werd er zelf wel erg verdrietig van, dus wees gewaarschuwd :sweat_smile: (was misschien wel te verwachten met zo’n onderwerp, maar toch!)

Ah ja dat dacht ik al. Heeft zo’n sfeer. Ken je er nog meer in die trant?

Hmm, niet direct in dat thema. Maar meer algemeen over psychologie vind ik de volgende podcasts interessant: Invisibilia, On being, en Where should we begin. Laatst op aanraden van iemand hier ‘The shrink next door’ geluisterd, wel heel anders dan Waarom, maar ook een waargebeurd verhaal met veel psychologische componenten.

1 like

Zijn die Engels? Ik luister liever Nederlands want ben ‘s ochtends nog niet zo scherp :flushed::flushed:

Die zijn inderdaad allemaal Engels, sorry! Echt Gebeurd en Relaas ken je vast al?
Ik vind Gewoon Seks een leuke Nederlandse podcast haha, komen allerlei mensen aan het woord die een ‘bijzonder’ seksleven hebben. Ongehoord heeft een soortgelijke insteek, wel iets geavanceerdere thema’s, maar ik vind die host zelf niet zo fijn interviewen. Dus die luister ik niet zo vaak. Misschien wel goed voor de ochtend, het tempo ligt niet zo hoog, haha.

2 likes

Nee die twee ken ik nog niet, ga ik na waarom luisteren!

Ik zit heel erg in mijn hoofd met een concept voor een podcast en besprak mijn ideeën gisteren met mijn vriend.
Ik: “Ik wil het gaan doen, maar ik heb geen idee met wie. Ik moet ook gewoon een beetje leuk kunnen kletsen met die persoon of personen, zeker over dit onderwerp.”
Hij: “Je kunt leuk kletsen met mij?”

En nu denk ik echt: omg dit is perfect. :heart_eyes: Ik wilde het eigenlijk met een andere vrouw doen, maar ik denk dat juist met mijn vriend samen het interessant kan worden (omdat hij compleet anders in dit onderwerp staat). Even voor de duidelijkheid wel: Het onderwerp is NIET relaties o.i.d.

Kennen jullie stellen die samen een podcast maken? En vinden jullie het dan leuk om naar te luisteren? Ik luister zelf wel naar Ochtendpod (waarin Luuk Ikink en zijn vrouw Simone Wijnands samen het nieuws bespreken) en ik vind die dynamiek tussen hen heel chill om naar te luisteren.

8 likes

Nog even over die podcast van Ruud de Wild, daar erger ik me ook zo aan. Heb het gevoel dat hij totaal niet luistert naar de antwoorden, maar gewoon zijn lijstje af werkt. Hij gaat ook nooit echt dieper in op iets wanneer ze antwoord op iets geven maar stelt daarna dan gewoon de volgende vraag. Vind ik echt heel irritant luisteren.

2 likes

Ja hij kan echt niet interviewen. Kan me daarom ook zo irriteren aan die titel. Wat is hier precies “rauw” aan? Het is niet alsof hij superdiep op alles ingaat.

3 likes

Geen stellen, maar ik vind het altijd wel leuk als het een man-vrouw duo is. Zoals bij Nerdificent

Ik luister naar een Amerikaans stel dat podcast over series die ik volg (en daarnaast ook over ouderschap, maar die serie beluister ik niet omdat ik geen kinderen heb) en ik vind dat juist wel leuk. Geeft het een spontane en ontspannen dynamiek omdat ze goed op elkaar zijn ingespeeld. Dat kan ook als je geen stel bent natuurlijk, maar het helpt soms wel denk ik.