Vond deze interessant, over het wisselen van perspectieven (idealisme, waarin ik mezelf meer herkende versus Leefbaar Rotterdam/PVV’er/FvD). Dit gaat over hetzelfde: https://www.volkskrant.nl/mensen/zij-is-van-harmonie-en-verbinding-hij-van-strijd-en-confrontatie~bc56f25f/
Ik ben dit even op gaan zoeken omdat ik nu Bob luister en het me laatst al opviel bij Laura H en andere podcasts. Heb ook de reacties op dit bericht gelezen en het verklaart idd vast een hoop dat ze in Antwerpen heeft gestudeerd, maar ik blijf me ergeren aan haar uitspraak. Ik geniet daardoor minder van de podcast merk ik
Oké ik heb net de brand in het landhuis uitgeluisterd, maar dit is dit waargebeurd?! Haha shit, ik dacht de hele tijd dat ik naar een verzonnen verhaal zat te luisteren
Nee is echt! Ik heb daarna ook nog hele middag zitten googelen.
Haha damn, dat had ik eerder moeten weten. Dacht door de manier waarop je gesprekken en omgevingsgeluid hoorde dat het een soort luisterboek was. Ik had al een soort spannende twist verwacht dat
Samenvatting
Hij vermoord zou worden in dat bos op het eind ofzo
maar nu snap ik het. Shit, had beter op moeten letten!
‘Behind the bastards’ is een aanrader! Gaat over bekende (en minder bekende) enge figuren, dictators enzovoort uit de geschiedenis, hoe ze aan hun macht zijn gekomen en welke mensen hun hebben geholpen om zo ver te komen. Heel interessant!
Zijn er nog ‘spannende’ Nederlandse podcasts? Ik ben echt wel goed in Engels, maar tijdens werk is het te lastig te volgen.
Ik heb de bekende (brand in het landhuis, kofferbakmoord, el tarangu, Blankenberge tapes, moord op patrick etc) allemaal al gehad denk ik.
Wow, die man praat zo slaapverwekkend dat ik me niet kan focussen op de inhoud echt jammer
Oh nooo, ik vind hem juist zo chill om naar te luisteren
Ik kan op Spotify alleen een trailer hier van vinden. Klopt het dat er geen nieuwe afleveringen zijn?
Beide podcasts zijn als het goed is afgerond!
Ik ben helemaal verslaafd aan de Crime Junkie podcast (nummer 1 crime podcast op Spotify dus geen miljoen dollar tip dit).
Originele zaken, rustige stemmen waardoor je geen last hebt dat het Engels is en elke aflevering is rond de 40 min wat perfect is voor mij.
Soms wel beetje te Amerikaans maar je kan niet alles hebben.
Vreemd kan alleen die van Laura in zijn geheel vinden en die heb ik een tijd geleden al geluisterd.
Dit klinkt waarschijnlijk heel suf maar ik ben fan van de Klara-podcasts (Klara is een Belgische muziekzender met voornamelijk klassieke muziek). Ze gaan vaak over historische figuren en zijn gebaseerd op een historische biografie die de auteur grosso modo navertelt.
Heb nu De Bourgondiërs, De Zonnekoning en (bijna helemaal) Het hart van Napoleon afgeluisterd. Ben helemaal into geschiedenis-podcasts nu, dus wie tips heeft, welkom!
Heb deze vorige week geluisterd nav je tip, was inderdaad heel interessant!
Ben ook begonnen met Waarom (omdat die werd getipt aan het einde van een Schik podcast, weet niet meer welke), beetje zelfde sfeer als de Schik-podcasts, heel fijn om te luisteren.
En ik dacht dat ik het ook van hier had (mss uit een ander topic, want vind het hier niet meer terug en was sws recent), maar ben ook Behind the Bastards aan het luisteren, heel interessant en vaak ook grappig, ook een aanrader.
Heb je ‘dit is hoe je doodgaat’ al geluisterd? Stonden een tijdje terug geloof ik alleen één of twee afleveringen van op Soundcloud, maar wie weet is inmiddels de rest ook ergens te vinden
Op de NPO Radio 1 app kan je El Tarangu luisteren en Bob kan je vinden via Google en dan luisteren via een website, dat heb ik althans gedaan toen ik 'm idd niet op Spotify of de NPO-app kon vinden
Er is nu een heel gedoe gaande rond Crime Junkie. Blijkbaar is er sprake van plagiaat en zouden ze hele stukken woord voor woord hebben overgenomen van andere podcasts, sites enzo. Zo jammer want ik vond hun net zo fijn! Ze zouden nu wel veel beter zijn in het citeren van hun bronnen maar heb eigenlijk niet meer geluisterd…
Oh no, dat wilde ik eigenlijk helemaal niet weten
Sorry :(((