Podcasts

Ja die heb ik ook allemaal geluisterd al! Ik dacht trouwens dat daar een nieuw seizoen van zou komen dit voorjaar maar heb dat nog helemaal niet gezien?

1 like

Die staat voor zover ik weet alleen op Audible
:slightly_frowning_face:

Ahhh dat verklaart, want ik kreeg in m’n podcastfeed wel een trailer maar daarna niks meer. Jammer wel! Hoop dat ie ook naar andere kanalen komt

En @chuckie maar daar kan je gratis twee weken proefabonnement nemen :smiley:

2 likes

Zijn hier nog luisteraars van de “ik wou dat ik wist”-podcast?
Ik vond hem eerst wel leuk maar nu ik hem vaker luister ga ik me echt aan kleine dingen ergeren. Dat het een oppervlakkige podcast is, oke, dat weten we. Prima voor ontspanning en te luisteren tijdens opruimen in huis of wat dan ook. Maar bepaalde trekjes/uitspraken beginnen me echt te storen, zo praat ze vaak met echt veel speeksel in dr mond (?) en zegt ze vaak: “hier ga ik echt lekker op”.
Ik wil zooooo graag weten wie het gezicht is achter deze podcast maar kom er ook gewoon niet achter.

1 like

Die heb ik niet geluisterd. Ik heb zelf in andere afleveringen geen foute info ontdekt. Ik vond de aflevering over seks met aliens zo bizar trouwens.

1 like

Haha, is het seks met aliens-scenario wel plausibel?
Ik ben nu echt benieuwd naar deze podcast, aangezien veel conspiracy theorieën toch berusten op foutieve interpretatie van natuurwetten en dergelijke.

Ik heb de afgelopen dagen The Shrink Next Door geluisterd. Gaat over een manipulatieve psychiater. Op een gegeven moment verloor ik een beetje mijn interesse, maar ik denk dat veel van jullie hem wel goed vinden.

https://www.bloomberg.com/features/the-shrink-next-door/

1 like

Ja, ik luister 'm ook! Vind het wel een ontspannende podcast, al vind ik niet alle onderwerpen even boeiend.

(En ik was ook nieuwsgierig naar wie ze was en heb haar ondertussen gevonden!)

1 like

Haha dat doe je goed. Dus ze is wel te vinden, dan zoek ik nog even door :face_with_monocle:

Ja haha! Als je een tip wil, geef je maar een gil. Had me haar ook heel anders voorgesteld eigenlijk.

Edit: Ze heeft haar Insta wel op privé gezet, zie ik net.

1 like

Ik wil je niet aanvallen, maar er is vast een reden waarom ze zich nog niet heeft laten zien op Insta en achter een tekening schuil gaat.

Ik geloof er geen zak van maar het is wel vermakelijk om te luisteren :smile:

Ja, daarom dat ik het hier ook niet deel. Zou inderdaad lullig zijn als ik haar naam hier zou meedelen!

1 like

Jaaaaaa omg dat had ik dus ook en is ook een reden waarom ik gestopt ben met luisteren. Ze neemt dan ook echt midden in zinnen zo’n pauze om speeksel weg te slikken.

1 like

Door de tips in dit topic heb ik ‘Bob’ geluisterd. Ik ben er helemaal emo van, prachtig verhaal.

Voor degenen die van mindfulness etc. houden, Mind Love vind ik een podcast met leuke onderwerpen. Niet alle afleveringen luister ik maar het luistert lekker weg tijdens werk.

1 like

Ik vind het ook jammer dat ze (toch redelijk vaak) woorden verkeerd uitspreekt, of dingen zegt die niet kloppen. Of dat ze bepaalde informatie niet weet - alsof ze het niet echt goed heeft voorbereid. Maar toch blijf ik luisteren want ik heb nog niet echt iets vergelijkbaars gevonden (ik ben zelf ook iets ouder, bijna 30, dat speelt onbewust misschien ook mee)

2 likes

Ja dat herken ik ook zeker. Vind sommige interesses van dr ook niet zo boeiend, ben zelf 34 dus dat zal ook net t leeftijdsverschil zijn denk ik.

Ik heb haar een keer gezien in een podcastvideo van Bonnie. In dat onderdeel waarbij verschillende mensen antwoord geven op een vraag.

Edit: (vanaf 18:50)

3 likes

Ik weet even niet meer of ik deze tip hier al eens had gepost, maar voor iedereen met interesse in psychologie zou ik echt Invisibilia aanraden! In elke aflevering staat een ander psychologisch vraagstuk centraal (eentje die ik bijvoorbeeld heel mooi vond, was: doen we er eigenlijk wel goed aan om psychische problemen te willen genezen?) wat ze dan aan de hand van persoonlijke verhalen en wetenschap gaan verkennen. Het luistert heerlijk weg en zit ook echt heel mooi in elkaar :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes