Podcasts

Ja ken ik! Toevallig gister nog geluisterd maar ben ben nu let’s never meet aan het bingen :smiley:

1 like

Ik heb hier laatst een hele lijst geplaatst, weet niet of je die gezien hebt? Mischien zit daar nog iets voor je tussen

Ben wel benieuwd naar jouw favorieten, misschien dat ik daar nog iets aan kan toevoegen

1 like

Nav je beschrijving en het feit dat je Damn, Honey in je lijstje hebt staan lijkt The Guilty Feminist me perfect voor je. Sowieso heeft Damn, Honey daar goed naar geluisterd, dit is de betere, Engels(talig)e versie daarvan.

2 likes

Ik heb een vraagje!
Mijn favoriete bezigheid onderweg is podcasts luisteren. En dan vooral Nederlandstalige podcasts van vrouwen. Maar nu ben ik door iedereen die ik volg heen en ik zoek echt naar leuke nieuwe podcasts en dacht mss hebben jullie nog tips😳.
Ik luister al damnhoney, polititia, Fufu en dadels, dipsaus, lobkefaassen, Celinecharlotte, bonte was, de liefdesdriehoek & ongehoord maar die heb ik dus eigenlijk uit en ik ben de komende weken veel onderweg.
Ook heb ik de brand in het landhuis en de moord op Patrick al geluisterd en ook nog wel wat van dat soort podcasts open staan. Maar ik vind ze vaak te sloom. Ben meer fan van informatieve podcasts.
Belangrijkste is eigk dat ze Nederlandstalig zijn, anders haak ik echt af. Luister ook wel de correspondent en onbehaarde apen en bnr de wereld.

Nou hopelijk heeft er iemand tips :D!

1 like

Misschien frederique vraagt door? Zij leest elke aflevering een artikel van follow the money voor en de auteur van het artikel zit er ook bij. En dan stelt ze vragen tussendoor waardoor ingewikkelde geld dingen best wel duidelijk worden uitgelegd.

En misschien Argos? Is een radio programma maar wordt ook in podcast vorm gepubliceerd. Is elke week een onderzoeksjournalistiek reportage.

Voor actualiteit zijn de dagelijkse podcasts de dag en NRC vandaag ook leuk vind ik.

Verder misschien nog Laura H., is niet echt informatief alleen, meer een documentaire podcast.

2 likes

Audiocollectief SCHIK heeft mooie podcasts vind ik (zij hebben Bob, Laura H. En El Tarangu gemaakt). Is wel meer documentaireachtig. Ik vond ze zelf niet te sloom, vooral Bob vond ik echt prachtig.

Verder vind ik Datevermaak ook heel leuk (zijn twee meisjes en één jongen). Ze praten over hun dateleven.

En verder is de Krokante Leesmap mijn allerfavorietst maar daar moet je maar net van houden!

Mijn vriend is groot fan van Man, Man, Man. Dat luister ik af en toe mee als hij het op heeft staan, misschien vind je dat ook wat.

En voor snel tussendoor is Echt Gebeurd ook wel grappig!

2 likes

Ik luister sinds kort Eeuw van de Amateur en ik vermaak me daar heel erg goed mee. Gaat echt over niets en alles tegelijk, met Paulien Cornelisse oa. Leerzaam, herkenbaar en heel vermakelijk!

1 like

Gha HAAAAAAA!
Ohhh ik hou zo van die podcast.

5 likes

Mijn vriend neemt soms zo de telefoon op, ik schrik me dan altijd dood hahaha

2 likes

Hahaha! Ik nam laast een voicmemo op voor een vriendin en m’n kind schrok zich kapot

1 like

Is deze podcast eng?

Hartelijk krokante leesmap!!

1 like

Vooral spannend, niet echt eng vond ik.

1 like

Haha same!
Wel blij met de rest vd tips! @LizzyBennet @Cozycute @quarterlife

3 likes

Nee, ik heb het 15 minuten geprobeerd en heb het daarna opgelucht afgezet.

2 likes

DANK voor deze post, want je hebt het over ‘polititia’. Die heb ik afgelopen dagen gebinge…geluisterd? en het heeft me zoveel geleerd én aan het denken gezet. Sorry, ik heb verder geen tip, behalve dat ik precies dezelfde voorkeuren heb (vrouw, Nederlandstalig) maar ook enorm geniet van manmanman de podcast. Misschien toch het proberen waard dan :slight_smile:

2 likes

ik heb deze gebingeluisterd afgelopen dagen, vermakelijk! en interessant om het over salaris te hebben.

4 likes

De vpro zomergasten podcast is terug! ‘Gewoon’ een podcastweergave van het tv programma, maar dan met de getoonde tv fragmenten die worden naverteld (er wordt verteld wat er op beeld is te zien). Ik heb het geduld niet om het tv programma te kijken, maar wel de podcast!

5 likes

Nee niet eng en ik ben echt een pussy