Ik vind Camera Loopt ook erg leuk! Anna Drijver interviewt hierin allerlei Nederlandse filmmakers
VINK. Dat is een Nederlandse kletspodcast over podcast, dus kan je ook weer tips uit halen.
Argos. Is radio, maar kan je als podcast luisteren. Zijn reportages van onderzoeksjournalisten.
Datevermaak. Drie vrienden die hun datingsleven bespreken. Soms irriteer ik me wel beetje aan hun kortzichtigheid haha, maar is wel vermakelijk omdat ze wel eerlijk zijn.
Ik heb het wel al eerder gedeeld volgens mij hier, maar ik vind het juist slechter geworden. Maar kan ook gewoon een kwestie zijn van smaak, want volgens mij vinden veel mensen het wel goed/leuk!
Ze zijn niet allemaal even goed maar er zitten wel echt veel goede in. Die over boos zijn is iig echt heel sterk, das nummer 20.
Ben het met je eens. Vind ze wel goede dingen aanstippen maar af en toe zijn ze zo ontzettend onnozel en oppervlakkig. (Zoals in de laatste aflevering over Emma Wortelboer en het songfestival. Zij waren boos dat Emma weggezet werd als een hysterisch wijf. Nu was dat ook hysterisch en ik vond dat ook heel vervelend. En niet omdat ze een vrouw was maar omdat het op dat moment niet om Emma Wortelboer draaide (die zo blij was om de punten te mogen geven) maar om het geven van de punten. Het wás niet har moment. En dan wordt de kritiek weggezet dat het alleen maar was omdat ze een vrouw is. Dat vind ik zo makkelijk, soms zijn vrouwen ook gewoon vervelend, ongeacht hun geslacht. Moest ik even kwijt!)
Ik klink nu als een bejaarde maar ze zijn soms ook nog echt jong en dan zie je bepaalde dingen ook anders, als het gaat om werk ofzo. Maar het is wel goed dat hier over gesproken wordt.
Ja!! En pas op: hierna ga je allerlei weetjes over interessante BN’ers delen (of misschien doe alleen ik dat haha)
Ik ben het hier niet helemaal mee eens, ze hebben ook die Highlights hysterisch op insta erover. En een soortgelijke situatie bij een man geeft heel andere reacties
Mee eens. Ik ben ook niet echt dol op die passieve of defensieve houding van Ruud soms, als de gast eens wat terugvraagt. Maar helemaal verschrikkelijk is de aflevering met dat Olcay hem gaat interviewen, god wat is zij een slechte interviewer.
Oke verder is het inderdaad leuk en verslavend
Snap ik en ik weet ook dat de samenleving vaak anders reageert op mannen dan vrouwen. Alleen vond ik dit voorbeeld verkeerd gekozen, ik had het bij een man net zo irritant en aandachttrekkerij gevonden.
Ik vind zijn podcasts een beetje een slap aftreksel van Met Groenteman in de kast! Sinds ik dat een week geleden ontdekte ben ik tot de conclusie gekomen dat ik Ruud de Wild niet zo’n geweldige interviewer vind. Misschien is dat dus ook nog wel een aanrader voor je! Vond het interview met Pepijn Lanen bijvoorbeeld heel leuk om te luisteren.
Deze zijn allebei in het Engels? Ik luister vaak 's ochtends vroeg of van m’n werk weer naar huis en ik merk dat een Engelse podcast dan teveel concentratie van me vraagt.
Oeh Bob ken ik nog niet, die ga ik zoeken. Thanks!
Haha ik heb eerder al best veel afleveringen geluisterd. Maar toen werd ik zwanger en wilde ik al die drama verhalen niet meer horen haha
Deze ken ik allemaal niet, die ga ik opzoeken! Dankjewel
Nee damn honey is Nederlands!
Oooh top! Die ga ik ook opzoeken. Kan ik weer even vooruit
Damn, Honey is Nederlands.
NRC brengt ook elke doordeweekse dag een podcast uit (nrcvandaag), duren maar twintig minuten ongeveer, soms heel interessant, soms niet en dan skip ik hem. Vind de stem van die man heel fijn luisteren, en ze hebben gasten die weten waar ze het over hebben (vaak correspondenten van NRC natuurlijk, maar soms ook anderen).
Jaaaa! De stem van Thomas is zo rustig en fijn. Luister het iedere ochtend als ik naar werk ga
Ik ben weer bij met de Moord op Patrick.
Conclusie
Enige conclusie die ik kan trekken: de volgende aflevering van Argos gaat vast over grootschalige oplichting in de waxinelichtjesindustrie. BREKEND: Waxinelichtjes met brandduur van 8 uur al uit na 7 uur en 4 minuten!
OMG! Ik dacht ik luister ff een podcast tijdens het vouwen van de was. Eindstand: brand in het landhuis in een middag geluisterd haha.
Ik ben nu echt benieuwd naar nog meer informatie haha. Wat een verhaal zeg.
Ik vind dat de beste die ik heb geluisterd! Dus als iemand vergelijkbare heeft?
S-town: wel een Engelse podcast en ook heel bekend dus misschien ken je deze al. Maar de brand in het landhuis lijkt qua opbouw en storytelling heel erg op deze podcast. En dan nog veel beter in mijn ogen haha.
Ik kan best goed Engels, maar ik vind het toch echt lastig luisteren. Zal nog eens een poging wagen!