Voor mij maakt dat uit, het wordt ook niet voor niets in van die blurspoilers besproken toch?
Ik weet niet zeker of je begrijpt wat ze bedoelt? Er zijn in ieder geval geen spoilers over het verhaal gegeven buiten de blurs/spoilers
Er is gezegd dat iets niet echt is, en nee, er is dus inderdaad niet letterlijk iets gespoiled als in Snape kills Dumbledore, maar het is voor mij toch een soort spoiler, want zoals ik al zei ga ik nu dus niet echt meer van de podcast kunnen genieten omdat ik me constant zal zitten af te vragen wat er wel en niet echt is.
Oke @kika ik ga even een spoiler plaatsen wat volgens mij geen spoiler is maar volgens jou mogelijk wel dus openen op eigen risico (of pas als je hem af hebt?)
Samenvatting
Volgens mij denk jij dat we bedoelen dat er âietsâ niet echt is in het verhaal, dus dat de moord niet echt is gepleegd of dat die meid van het begin liegt of zo, maar ons punt is is dat het hele verhaal fictie is. Dus het zijn allemaal acteurs zoals iemand hiervoor al zei. En dat hadden een aantal mensen hier (waaronder ik overigens hahaha) eerst niet door, we dachten dat het een soort docu was over een echte moord. Daarom stond het denk ik ook in een spoiler, omdat @Fisk zich dom voelde denk ik)
Heeft iemand hier de nieuwe podcast van dr Phil (hahaaa) al geluisterd met Gypsy Rose Blanchard? Ik vind het zo interessant om te haar kant van het verhaal te horen, en dat haar leven in de gevangenis nu 200x beter is dan wat ze thuis had.
Huh, geniet jij nooit van fictie dus? Dit is echt zoân rare discussie hahaha.
Anyway, ik vond hem wel leuk! Jammer dat het maar 3 afleveringen zijn maar wel mooi gedaan. Ik ben eigenlijk vorig jaar pas begonnen met vaker fictie-podcasts te luisteren en vind het wel een mooi genre (ook vooral omdat ik de 13 in een dozijn waargebeurde misdaadpodcasts die veel te lang doorgaan en niet lekker vlot lopen wel zat ben). Voor mij was Limetown de gateway drug, en heb daarna allerlei podcasts geluisterd die erop lijken. Volgens mij heb ik dit vaker gezegd maar het lijkt me zooooo leuk om ook zoiets te maken.
Oh ik zie nu pas dat dezelfde schrijvers nog een podcast hebben, deze: https://www.vpro.nl/dorst/producties/babylon.html Ga ik straks mee beginnen!
Doordat ik deze luisterde kwam ik er pas achter dat de Blankenberge Tapes ook niet echt waren. Ik vond Babylon wel gaaf om te luisteren, maar ook daar jammer dat het zo snel alweer voorbij was. Geniet ervan!
Los van of er nu gespoilerd is of niet, ben ik wel ook een beetje afgeknapt nu ik weet dat het fictie is zo raar, maar blijkbaar heb ik dus alleen in interesse in âzulkeâ verhalen als het echt is. Ik ben een mega Netflix-kijker, maar op de een of andere manier heb ik de stap naar fictie-podcasts nog niet kunnen maken.
Misschien toch maar eens proberen, want hier zijn zooooveel mensen enthousiast overâŠ
Snap ik, het leek mij ook niks! Maar ik kan Limetown dus echt aanraden als je normaal fan bent van een beetje Serial achtige misdaad-podcasts Dat heeft mijn idee over âwtf is dat dan, een hoorspel ofzo?â echt veranderd.
Ah jeetje, ik had daar helemaal niet zo over nagedacht. Ik bedoelde het inderdaad zoals @hanson en @Krabsalade
Hopelijk kan je nog wel genieten van de podcast want hij is super!
Ik wist het ook niet Lees het hier nu ook pas voor het eerst. Vind het ook gelijk stom, haha. Gek hoe dat werkt.
Maar het is toch overduidelijk dat dit niet echt is? Ik denk dat je dat vanzelf wel zou merken wanneer je luistert; een politieonderzoek gaat toch helemaal niet zo in het echt? Het zijn ook duidelijk personages en geen echte mensen.
Ik vind het trouwens best gek dat je dit niet leuk meer vindt eens je weet dat het fictie is. Ik vind true crime die in zoân stijl verteld wordt, alsof het alleen een spannend
stuk entertainment is, net een enorme afknapper. Er zijn zoveel van dat genre podcasts en docuâs waar het puur sensatie lijkt te zijn, en vind dat echt een beetje vies wanneer het om echt mensen gaat. Net zoals die fascinatie die sommige mensen hebben voor seriemoordenaars bv. Ik kan zoiets alleen waarderen wanneer er een groter verhaal is, zoals bv in the dark of het derde seizoen van serial.
Ja, wat vinden jullie van het derde seizoen van serial? Ik vond het niet super interessant, vooral dat het over Amerika gaat.
Haha ja ik precies ook, ik heb zelfs het einde nog een keer geluisterd omdat ik dacht dat ik het misschien had gemist. Maar misschien ben ik ook wel verpest door mijn verslaving aan misdaadseries.
Oh ik vond dat echt mega saai. Heb het een serieuze poging gegeven en heb het tot ongeveer de helft gered, maar echt met moeite.
Ik vond het zelf wel een heel goed seizoen! Gaf echt goed weer wat er zo mis is met het rechtssysteem. Maar is natuurlijk wel heel anders dan de eerdere seizoenen dus als je dat had verwacht snap ik wel dat het minder leuk is.
Helemaal mee eens! Ik luister op de fiets en ineens zat ik na aflevering 4 die blijkbaar de laatste was weer naar aflevering 1 te luisteren, heel vreemd. Heb het einde dus helemaal gemist, niet bewust meegemaakt zeg maar. Jammer!
Ik heb âWaaromâ uitgeluisterd. Vond het een mooi en openhartig verhaal. Ik ga alleen wel iets anders kiezen om hierna naar te luisteren. Heb de brand in het landhuis, death in ice valley, moord op patrick en deze achter elkaar geluisterd. En dan valt me op dat er veel gepraat wordt over hypotheses en dat de verteller ook altijd in geuren en kleuren gaat vertellen wat diegene denkt dat er gebeurd is. Maar ik zag hier alweer fijne tips voor andersoortige podcasts dus ik ga daar eentje uit kiezen.
Tante Jos vind ik echt een aanrader! In een middag en avond afgeluisterd Heel bijzonder verhaal en die vrouw verteld het echt super fijn. Ook mooi gemaakt, dat je zo met haar âmeegaatâ tijdens haar zoektocht.
Nu begonnen aan de brand in het landhuis maar ik vind dat de presentator zo langzaam en te netjes praat. Ga het wel afluisteren denk ik want ik ben daar te nieuwsgierig voor aangelegd.