Podcasts

Hé de blur-functie werkt niet bij mij :thinking:

De moord op Patrick

Ik denk inderdaad ook dat die ex, evt. met hulp van anderen, het heeft gedaan/iemand opdracht heeft gegeven het te doen. Maar anderzijds benadrukken ze in de podcast de hele tijd dat iedereen (de politie etc.) vast zit in die tunnelvisie en dat het daardoor juist vast is gelopen. Dus misschien toch nog iets anders?

Ik vind het trouwens zo vreemd dat ze dat DNA op die kogelhuls hadden getest en dat daar uit kwam dat het van iemand van Turkse afkomst was, maar dat ze nu zeggen dat het DNA-verwantschapsonderzoek niets heeft opgeleverd, omdat dat DNA waarschijnlijk van die buurman Elmer was. Maar hij is toch helemaal niet Turks? Dit lijkt me echt een heel onlogische verklaring.

Ik ben n.a.v. dit topic helemaal in de podcasts gedoken en heb de kofferbakmoorden (viel tegen), de moord op Patrick, de kasteelmoord en brand in het landhuis geluisterd (allemaal spannend/interessant). Nu heb ik voor de komende tijd ‘waarom’ van de VPRO en ‘tante Jos’ van KRO/NCRV gedownload, eens kijken of dat wat is.

2 likes

Patrick:

het schijnt dat alle DNA sporen uit het huis zijn opgemaakt dus geen DNA meer om daders te linken

Ah, ik vind het juist wel mooi gedaan! Maar het hele idee van “neerslachtige puber die iets te veel waarde hecht aan duistere muziek” lijkt op mijn eigen adolescentie, dus misschien zit het 'm in die herkenbaarheid :smile: Die eigen liedjes zijn wel iets minder ja, haha.

Waar heb je de kasteelmoord geluisterd? Ik luister via de apple podcast app, maar daar vind ik ‘m niet?

1 like

Ik heb het voor de zekerheid nog even voor je opgezocht, maar daar moet hij wel op staan. Even voor de zekerheid: je gebruikt de paarse podcasts app van apple?

2 likes
2 likes

Zie hierboven, inderdaad via de apple podcasts.
Vond het interessant om als Nederlander te luisteren en wat meer inzicht te krijgen in hoe zoiets is gegaan in Belgie. Aanrader dus!

1 like

Hiermee is het gelukt, dankjewel! Als ik zelf op kasteelmoord zocht dan vond hij niks, heel raar.

Ik heb trouwens ook de moord op Patrick en de brand in het landhuis geluisterd na het lezen van dit topic, bedankt voor de aanraders!

Jij komt uit Limburg toch? Is het een moordzaak die daar veel speelt? Ik kende hem nog niet. Maar ik kom zelf uit Overijssel en de Deventer moordzaak en de moord op Hugo Bootsma zijn twee zaken die veel voorbijkomen. O en de Posbankmoord natuurlijk. Maar kan me voorstellen dat anderen daar dan misschien nog nooit van gehoord hebben.

1 like

Ik ben ook begonnen aan De moord op Patrick en al bij aflevering 5. Ik vind het wel nu al lastig te verdragen dat er geen dader uit de podcast komt.

2 likes

Ja dit vind ik eigenlijk het irritante aan al die podcasts over onopgeloste zaken. Aan het eind van de podcast is het nog steeds niet opgelost en zijn er nog allemaal weer losse eindjes. Ik vond de moord op Patrick eerst wel leuk maar nu heb ik zoiets van oke ja pff hier zit echt geen progressie in ofzo. De Kofferbakmoord vond ik ook echt een grote anticlimax.

3 likes

De blankenberger tapes staan er ook op nu. Ik heb een deel van de eerste aflevering geluisterd en het klinkt behoorlijk tof tot nu toe

Heb nog een aantal podcasts over verschillende onderwerpen die ik graag luister en hier volgens mij nog niet zag voorbij komen

• Terrible, thanks for asking: mensen over de moeilijkste momenten in hun leven, maar op een hele mooie en hartverwarmende manier verteld
  • Small Doses: Podcast van Amanda Seales waarin ze elke week over een ander onderwerp spreekt. Een combinatie van self-help, humor en reflecties over de maatschappij
  • Why won’t you date me: Podcast van Nicole Byer waarin ze elke week met een gast praat over (online) daten en waarom ze nog single is. Deze is wel nogal specifiek, Nicole is soms nogal schreeuwerig maar als je je hier over kan zetten is het best een grappige, openhartige podcast
  • WTF with Marc Maron: goede interviews, love Marc Maron
  • Well-fed women: voor wie bezig is met body-image, inuitive eating etc
  • I, Survor: Hierin vertellen mensen hoe ze een ramp/misdaad/… hebben overleefd. Beetje dramatisch/amerikaans geproduced en ik erger me soms aan de hosts maar er zitten heel mooie afleveringen tussen
  • Ask Iliza Anything; Comedian Iliza Schlessinger beantwoordt elke week de meest random vragen van luisteraars. Misschien ook niet iedereens ding maar ik vind haar best grappig.
  • Hidden brain: over fascinerende psycholigische/sociologische/antropologische dingen. Heel interessant!
  • Smalltown dicks: true crime podcast waarin de politierechercheurs aan het woord zijn die bij de besproken zaken betrokken waren
  • The daily: korte podcast van de New York Times over actuele thema’s
  • Ask a manager en Dear HBR: Advies over werk-gerelateerde problemen
12 likes

Ik vind Terrible, thanks for asking ook zo goed. Vind haar verhaal ook zo verdrietig en knap hoe het ze leven oppakt. Maar ik kan het niet altijd luisteren, als ik al wat emotioneler ben dan anders (maandelijkse periode) huil ik aan voordat ik er aan begin.

1 like

Ik kan dit dus niet vinden :frowning:

Jaaaaaa dat einde, kriebels.

1 like

Dankjewel voor deze tip! Vind het echt een leuke podcast!

1 like

Ik heb de podcasts van Yous en Yay ontdekt, van rapper Sef en Faberyayo van de jeugd. Erg vermakelijk en lekker lang!

Ik vind Rauw ook echt top, alleen soms net te kort. Ik hou dus echt van gesprekken, en dan liefst in Nederlands.

3 likes

Als ik podcasts luister, doe ik het meestal via Spotify. Denk dat dat misschien ook handig is als internationaal publiek hebt!

2 likes