Een podcast app! Als je in de app store zoekt, vind je er wel een paar!
Oh gewoon zo makkelijk dus dankje, dan zal ik dat straks es doen.
Ik gebruik castbox, vind ik heel fijn maar wel ff de instellingen zo zetten dat die niet automatisch al je abonnementen downloadt.
Ik ben wel benieuwd naar deze podcast (Waarom):
https://www.vpro.nl/programmas/Waarom.html
In 1997 kiezen de 17-jarige Tom en de 18-jarige Bjorn ervoor een einde aan hun leven te maken. Bjorn sterft, Tom overleeft de poging. Bij de familie en vrienden van Bjorn slaat zijn dood in als een bom. Hoewel zij nooit van die Tom hadden gehoord, zijn ze hem de jaren daarna nooit gaan opzoeken. Beter nog: twintig jaar lang is er geen woord gerept over dit voorval… Maker Eva Moeraert doorbreekt de stilte en gaat op zoek naar het waarom van Bjorn.
Ook heel heftig lijkt me.
Vandaag begint er een nieuw seizoen van Dissect! Ben heel benieuwd.
Jaaa zin in!
Ik hoorde hier gisteren over op de radio. Heb van heel dichtbij zelfdoding meegemaakt, dus weet niet of ik het ga trekken om dit te luisteren…
Jaaaaaa, dit was geweldig heb ook zo gelachen!
Gister begonnen aan dipsaus, echt heel leuk en goed!
Gister ook alle afleveringen van ‘domme vragen bestaan wel’ geluisterd, echt een aanrader!
Ik luisterde naar de Kofferbakmoord, maar het houdt op na aflevering 4? Vindt het zo’n raar einde. En ik vond elke aflevering een soort herhaling, wat mij betreft had het allemaal in 1 aflevering gezegd kunnen worden, of desnoods 2. Maar goed, misschien ben ik iets te gewend aan de wat meer dramatische Amerikaanse podcasts zoals In the Dark en Someone Knows Something etc, dit was een soort van domper.
Vanaf 6 mei komt er een nieuwe podcast van de VPRO die mij ook leuk lijkt: de Blankenberge tapes. Dit staat op de site van de VPRO:
“In 2013 wordt de 27-jarige Hannah Rentmeester vermoord. Haar vriend, Robert Josse, is direct hoofdverdachte, maar hij lijkt van de aardbodem te zijn verdwenen. Pas als er een link wordt gelegd met een moordzaak die zich tien jaar eerder afspeelde, vallen de puzzelstukjes langzaam maar zeker op hun plek. Puzzelstukjes die één beeld lijken te vormen, dat van een grauwe kustplaats in België: Blankenberge.
In De Blankenberge Tapes komen twee moordzaken en één prille liefde samen tot een lugubere ontknoping aan de Belgische kust. Rechercheurs en directe betrokkenen vertellen in drie afleveringen hun kant van het verhaal.”
Lijkt me leuk! Ben benieuwd
Ik snap het nog steeds niet zo want het gaat nergens echt over maar ik vind die 2 mannen zo grappig haha echt als twee dametjes altijd kibbelen
Superleuk dit topic! Gisteren heb ik tijdens het fietsen De Kofferbakmoord geluisterd. Ik heb inmiddels ook de NPO app op mijn telefoon gezet zodat ik ook Brand in het Landhuis kan downloaden en luisteren.
Al wil ik eerst De Moord op Patrick afluisteren.
Bedankt voor alle tips iig, zonder dit topic was ik blijven hangen bij Echt Gebeurd, ook heel leuk trouwens!
Ik heb nu twee afleveringen van death in ice valley geluisterd. Echt super intrigerend! Ik vind de muziek alleen erg hysterisch
Ja wordt het nog wel leuker? Ik was begonnen met de eerste aflevering maar ik kreeg het idee dat ze er allemaal 100% geen zin in hadden om die podcast op te nemen
Ik luister nu telkens de nieuwste en vermaak me uitstekend. Heb nog hardop gelachen vandaag haha. Maar de tegenzin is juist wel een sfeertje wat aangezet wordt geloof ik
De moord op Patrick:
Het is toch wel duidelijk nu dat de ex van zijn vriendin verantwoordelijk is voor zijn moord?hij reed met Patrick mee naar zijn huis op de bewuste avond, Patrick heeft dat zelf bevestigd in een telefoongesprek met iemand?
Hmm ja maar er zou wel meer bij betrokken kunnen zijn. Zoals die shoarmazaak en die twee auto’s die weggereden zijn die nacht.
Ja uiteindelijk verantwoordelijk denk ik wel, maar of hij echt zelf de moord heeft gepleegd, daar ben ik ook nog niet van overtuigd. En natuurlijk heeft de politie ook nog wel meer nodig, naast dat telefoongesprek. Als familie zou ik het denk ik ook echt pas kunnen afsluiten als er ‘echt’ bewijs is gevonden.