Plantaardig/vegan eten

Jaa ik kijk haar filmpje ook! Vind haar heel leuk :slight_smile:

1 like

Ik vind wateetjedanwel echt een top website. Kennen jullie die ook? Leuke meid en leuke/makkelijke recepten.

2 likes

Is t misschien een leuk idee om hier ook eet lijstjes te delen (evt in spoiler)? Zou t zelf iig wel leuk en inspirerend vinden om te zien wat jullie allemaal eten op een dag :blush:

4 likes

Ellen Fisher kijk ik heel graag, haar recepten zijn ook heel fijn!

1 like

Ok bij deze dan:

Lunch

En

Ontbijt

Wie heeft er trouwens een chil receptje voor tofu scramble? :yum:

4 likes

Deze :blush: Überhaupt deze blog, hele fijne recepten!

1 like

Ontbijt: soya yoghurt met lepel lijnzaad, chiazaad, halve kiwi, halve banaan, 3 aardbeien 4 druiven of 40 gram havermout met sojamelk en ongeveer zelfde fruit maar dan blauwe besjes erbij

Lunch: 4 boterhammen met hummus en zoete sambal, soms bakje fruit erbij als ik dat gemaakt heb

Tussendoor: bedoeling is bakje gemengde nootjes maar ik eet nu steeds wortels

Avondeten: avg, nasi, wok

Toetje: bak vers fruit, halve meloen, aardbei, kiwi en blauwe bes

Snack: chips!

3 likes

Brunch: Een bagel met hummus en avocado van de Bagels & Beans + half stuk pecan pie

Avondeten: Nachos met wilmersburger, guac en geroosterde mais met misoboter en shiitake bacon ( Zin in!)

Tussendoor: Een kleine watermeloen.

3 likes

Lunch:
Hele bak alpro 500 gram, goeie scheut gemixte noten denk 50 gram ofzo, zonnebloempitten 20 gram?? Denk ik en een schep lijnzaad
Tussendoor: paar koekjes koffieleutjes en lepel pindakaas

Edit: en avondeten: blik linzen met mayolijn, gebakken courgette met cajun kruiden en edelgist, 2 tomaten en nog wat noten. En een eiwitshake.
Restjesdag want ga morgen op vakantie hahaha

2 likes

Thanks ga deze eens proberen! Kende dit blog ook nog niet, dus dubbel dankje :+1::pray:

1 like

Mmmm nu wil ik ook Nachos!!

Er is nu een docu over veganisme op npo3!

1 like

Ja.

1 like

Hoe was hij?

Je kan ook zelf een pizza samenstellen met de vegan kaas daar!

1 like

Ja echt geweldig! Ik zou ze het liefst iedere dag willen (in de eerste 10 dagen dat ze uit waren heb ik ze 3 x op). Ik neem altijd margherita met ananas

1 like

Mijn persoonlijke favoriet is een veggie pizza met bbqsaus op de bodem en ananas :wink:

1 like

@Diafragma let wel op dat je geen panpizza neemt, want die zijn niet vegan (staat ook aangegeven op de site).

1 like

Jongens, nepkipstukjes bakken met deze kruiden is echt top: https://www.lekkerensimpel.com/hoe-maak-je-zelf-kipkruiden/. Meest realistische kip die ik tot nu toe heb gehad.

2 likes

Eetlijstje van gisteren:

O: havermout met banaan en blauwe bessen
L: rijstwafels met avocado
D: er kwamen non-vegan vrienden eten, dus ik heb extra mijn best gedaan lekker vegan te koken. Volgens mij goed gelukt: vooraf pittige wortelsoep met zelfgemaakte vegan naanbrood, daarna Indiase curry met zoete aardappel en bloemkool afgetopt met geroosterde kikkererwten en als toetje had ik een vegan lemon-pistache cake gemaakt en die was LEKKER! Jammer dat ie gisteren is opgegaan want ik heb er nu alweer zin in haha.

2 likes