Plantaardig/vegan eten

Deze is best lekker! Maar niet per se beter dan die van Alpro of Becel, vind ik. En het komt helaas niet in de buurt van roomboter.

1 like

Ohh vind ik wel! Ik vind het echt zo lekker boterig op lekker suikerbrood ofzo. Die gezouten vind ik ook echt HEEL lekker. Niet te lang buiten de koelkast laten staan want dan wordt het kei zacht.

2 likes

Haha grappig dat we er zo anders over denken! Die gezouten is wel heel chill ja! Ook met chocoladevlokken of zo. En vegan suikerbrood?! Waar koop ik dat?

1 like

ik blijk (weer :frowning: ) een flink B12 tekort te hebben. Ik eet trouwens niet strikt veganistisch, wel vegetarisch en eet maar heel weinig dierlijke producten, en ik wil dat niet meer gaan eten om B12 binnen te krijgen.
Ik probeer eraan te denken om de pillen netjes in te nemen (was daar redelijk laks in geworden), en over het algemeen heb ik geen probleem met pillen doorslikken maar die B12 staat me na lange tijd met tegenzin innemen inmiddels zo tegen dat ik al bijna moet kokhalzen als ik het potje opendraai.
Alle soorten die ik geprobeerd heb ruiken zo sterk :confounded:

Heeft iemand toevallig een alternatief (los van injecties) dat niet zo vies ruikt en smaakt? Ik ben bang dat sprays of druppels nog viezer zijn :grimacing:
Bestaat er zoiets als liquid caps? Of tabletten met een coating er omheen zoals ibuprofen? Ik heb al wat gegoogled maar kan niet echt iets vinden. Ik hoop dat iemand hier een tip heeft

Ik heb net mijn waardes laten checken maar kwam erachter dat mijn energydrink (Monster Rehab) me van genoeg vitamine b12 voorziet! Deze is zonder koolzuur en smaakt naar ijsthee. Blik is 500 ml dus drink er meestal een halve van en dat blijkt 100% van de adh te zijn ^^

Edit:

5 likes

Ik heb kauwtabletten in kersensmaak van Lucovitaal uit de Holland & Barett!

Net een topcombinatie gevonden voor op brood: schuddebuikjes op een laagje amandelpasta haha. :drooling_face:

3 likes

Ik heb een spray van pure vegan en die is gewoon zoet en fruitig. Ik heb ook anderen gehad en die waren allemaal lekker. Je schijnt een spray ook beter op te nemen omdat het meteen onder je tong wordt opgenomen en niet eerst door je maag hoeft.
Ik zou het gewoon proberen!

Zucht laatst vroeg een collegaatje waarmee ik paar maanden niet had gewerkt “ben je nog vegan?” dus ik zei ja. Toen zei ze “jaaa echt knap ik hoor ik zou het niet kunnen ik kan echt niet zonder vlees. Ik hou echt van dieren maar ik kan gewoon niet zonder m’n vlees”
Ik ben weggelopen ik dacht hoe kan je zoiets doms zeggen maar had ook echt geen zin in de discussie die zij sowieso persoonlijk zou opnemen.

6 likes

Houd er wel rekening mee dat de dosering B12 hoger moet zijn dan de ADH, dus dan red je het hier niet mee.

Info B12

1 like

1 vol blik is 200℅ dus zit wel ok denk ik ^^
Voortaan een hele doen. Interessant artikel!

1 like

@anon76889665 @Dombo @Kahlo @Infidel Bedankt voor de tips!
Ik heb nu ook kauwtabletjes gekocht en ga denk ik ook een spray bestellen (ik kan die hier helaas nergens in de winkel kopen volgens mij). De tabletjes bevallen goed!

Ik vind die energiedrank wel echt een superleuke tip, ik had nooit gedacht dat daar B12 in zou zitten??
Maar helaas houd ik echt echt echt niet van energiedrank en wil dat ook niet in de kwantiteit gaan drinken. Maar zeker wel een goede tip voor andere mensen denk ik :slight_smile:

1 like

Volgens mij heb ik deze vraag ook al eens gesteld op het oude forum, maar heeft iemand het boek van Lisa goes Vegan? Aanrader, ja of nee?
Ik vind het best wel prijzig voor een boek gemaakt door een blogger.

Ik zag ineens dit in de Albert Heijn!

Heb gelijk de website opgezocht: https://sharpsharp.nl/treats/
Lijkt me opzich wel lekker hoor! Maar ze lagen in een koelschap en voelden echt zo koud als ijs daar hou ik niet zo van en 3 euro + 400 kcal per ding vind ik nu even te veel. Misschien als lunch. Leuk wel dat het te koop is en lijkt me op kamer temperatuur heel lekker! Lijkt me ook leuk om in 4en te snijden en te serveren als “bonbon” bij een kopje koffie als je visite hebt.
Ik gebruik daar nu de vegan pinda dadel reep voor. Die kun je kopen bij de broodzaak en sommige grote kiosken. Is ook iets gunstiger prijs van 1,70 en smaakt naar Snickers :drooling_face: vooral de eerste hap is heel lekker een hele reep is te zoet. Ik zal daar morgen nog een fotootje van maken als ik weer met de trein ga.

Edit: als ik meer foto’s moet maken van de sharpsharp taartjes of kijken welke soorten er zijn moet je maar zeggen!

9 likes

Ik heb gisteren van domino’s de vegan spicy pizza op, smaakte heel goed vond ik. Ik eet zelf vega maar probeer meer vegan te eten de laatste tijd. Vond hem echt niet onder doen voor een pizza met echte kaas, dit is een blijvertje!

6 likes

Ik heb het niet maar ze schijnt een tweede boek te gaan uitbrengen dus misschien kan je afwachten wat dat wordt?

Oh dat wist ik niet. Goed idee, ik wacht dan inderdaad even af!

Ik vind Sharp Sharp niet zo. De chocoladesmaken wel, maar de rest nehh. Dan heb ik liever Sue. Maar ook daarvan alleen de zware smaken, geen fruit. En ik stoor me eigenlijk heel erg aan dat concept zoet zonder suiker. Het is gebak jongens, geen boterham! Doe niet zo bang, je lichaam heeft suiker nodig. En gebak eet je niet voor je gezondheid. Hoogstens je mentale gezondheid. Sorry, misschien moet ik naar het impopulaire meningen topic. Of naar mijn keukenkastje voor een flinke dosis suiker :zipper_mouth_face:

Positieve noot: heel fijn dat er eindelijk vegan zoet in de supermarkt ligt!!

5 likes

ik stoor me er meer aan omdat ik het onzin vind om te doen of het “gezond” is. het doet niet onder voor elke andere snoep of taart in de supermarkt qua voedingswaarden omdat het toevallig vegan is. daarnaast verwerkt je lichaam suiker uit natuurlijke producten niet anders dan witte suiker (wat uiteindelijk ook gewoon een natuurproduct is). dat vind ik het nadeel aan dat vegan “hip” is, dat ik ook de hele tijd “hippe dingen” moet eten en naar “hippe restaurants” moet.

7 likes

En dat mensen dan ook denken dat jij gewoon ‘hip’ bezig bent in plaats van (milieu)bewust.

3 likes

Ja exact!! Sue gebruikt rijststroop, dat is net zo goed suiker. En er zitten ook echt veel kcal in zo’n klein gebakje. Geen probleem, ik verwacht niet anders van gebak, maar geef me dan ook gewoon suiker en doe niet alsof dit gezond is. Of erger: healthy :face_vomiting:

1 like