ja die hele veganstroming en het type eten dat erbij komt kijken (soms echt rare smaak combinaties enzo) past niet echt bij me. Ik ben gewoon een beetje een ander type dan al die hippe mensen.
Ik drink graag red bulltjes en rook veel. m’n lievelingsmuziek is de toppers, voor vakantie ga ik het liefst 8 dagen liggen bakken aan de costa del sol en ben zeker niet hoogopgeleid en ik haat steden zoals amsterdam enzo. Ik wil gewoon geen dierlijke producten eten.
Zo eens. Als veganist wordt je direct in de ‘hippe, linkse, wereldverbeteraar, ikeetalleenmaarbiologischesla, vrijmarkt en hoogopgeleide’ hoek gegooid. Net alsof er geen andere stromingen veganist mogen zijn?
Moet ik perse tweedehands kleren, die eerst van een 60 jarige opa waren, uit een veel te duur vintage winkeltje kopen om mezelf veganist te noemen?
Hoe dan ook, ik ben lekker mezelf; en of ik dan volledig in het vegan plaatje pas of juist totaal niet interesseert me niks. Maar ik vind het zo jammer dat mensen een bepaald beeld hebben over veganisten. Wees lekker jezelf, koop geen dierlijke producten meer, en je bent veganist. Je hoeft dan niet te veranderen van opleiding, politieke partij of gezond te gaan eten…
Zie het gewoon anders. In principe houdt een veganistische leefwijze al in dat je je niet conformeert aan de standaard (de vlees-eter). Waarom zou je je dan willen conformeren aan het clichébeeld van de hoogopgeleide randstedeling die alleen maar winkelt bij de Episode met een Dille en Kamille-tasje bungelend aan het stuur? (Lekker kort op de bocht, maar houdt wel allebei de handen aan het stuur. :P) Was ‘Dare to be different’ niet het credo van ELLEGIRL? Gewoon doen waar je zin in hebt en voel je niet verantwoordelijk om te beargumenteren waarom je dingen anders doet. Dat doe je eigenlijk ook niet. Maar mensen blijven bij alles wel een bepaald beeld hebben (liefhebber van bepaalde muziekstijlen, bepaalde hobbies etc.)
Op dit moment zijn veganisten statistisch gezien inderdaad voornamelijk hoogopgeleide vrouwen uit de Randstad. Maar laten we samen die statistieken én het stereotype van de veganist veranderen.
Ja je hebt helemaal gelijk, ik weet niet of mijn post zo overkwam maar ik heb juist schijt aan cliché beelden en doe of draag gewoon wat ik leuk vind. Wat dat betreft ben ik een echte oldskoel Ellegirl I guess haha.
Ik ben alleen bang dat die beelden die mensen over veganisten hebben veel andere tegenhoudt om veganist te worden. En dat doet het ook, daarom zijn er bijvoorbeeld ook nog zo weinig mannen vegan.
Maja, we komen er wel Veganisme wordt steeds populairder bij verschillende bevolkingsgroepen .
Al met al vind ik het super leuk dat er nu echt zo veel nieuwe vegan producten in de supermarkt komen. Echt goed. Het begint bij steeds meer merken bekend te worden en ze lijken allemaal mee te willen doen aan de “trend”.
Ik kan echt al zo veel meer (en goedkoper) vegan eten dan vorig jaar!
Ik heb een vegan ontbijtje in de koelkast staan voor morgen ochtend. Vegan Bircher Muesli, kent iemand dat toevallig? Ben echt heel benieuwd of dat het lekker is!
40 gram havermout
160 ml amandelmelk
1 geraspte appel
1 tl citroensap
naar smaak kaneel, walnoten en lijnzaad
Dat allemaal in een bakje mengen en nachtje in de koelkast laten staan! Doe er morgen denk ik wat frambozen ofzo bovenop.
Heeft iemand de gebakjes van Sue al eens geprobeerd? Ben binnenkort jarig en wil niet alles zelf hoeven bakken
Ja! Ik vind ze heel erg lekker
Dit zijn dus die repen die ik zo lekker vind! Een halve is precies goed. Ik dacht dat ze 1,70 kosten maar ze zijn 1,50
Jaa die zijn lekker!
Ik ben binnenkort jarig en wil graag vegan gebak op mijn werk aanbieden. Ik had eerst gedacht aan een chocoladetaart maar misschien is dat te zwaar voor dit weer. Nu overweeg ik een cheesecake met bosvruchten, maar misschien hebben jullie ook nog ideeën of tips?
Carrot cake misschien of een vegan variant van lemon drizzle?
Cheesecakes zijn ook wel heel machtig hoor. Ik heb wel een lekker recept voor carrotcake als je wilt?
Ik ben zelf helaas niet zo’n fan van carrot cake. Cheesecake smaakt wel frisser dan chocoladetaart denk ik, daarom mijn voorkeur!
Die wil ik wel
Klinkt lekker, dank je wel!
Ok, misschien late to the party, maar die biefstukc van Vivera is lekkerrrr!