Plantaardig/vegan eten

in reepjes snijden en in de sojasaus zetten en morgen door noedels gooien met die groene platte bonen?
edit: ik bedoel sugarsnaps. ik heb even gegoogled ik heb zoiets in me hoofd zegmaar:

ik heb daar nu zelf zin in ga morgen maken.
ohja en ik typ sojasaus maar moet je ff googlen voor soort teriyaki soy marinade ofzo.

edit: ik heb een nieuwe alpro smaak bedacht: appel kaneel. ga binnenkort zelf maken als ik lekker is ga ik ze mailen kunnen ze die vast ontwikkelen voor de herfst. sinaasappelsmaak lijkt me ook lekker. wow k heb duidelijk zin in soyayoghurt. morgen ff bakkie halen

4 likes

Smaakt die nepbiefstuk ook echt naar vlees?

Je kan er een prima burger van maken. Liquid smoke erover ( als je dat hebt) is ook yum!

Nu heb ik honger :frowning:

Qua structuur wel, maar ik vind het qua smaak eerder iets weghebben van een frikandel?

Ik ga is kijken waar ik dat kan kopen. :slight_smile:

ew smaakt ie naar frikandel??? dan sws niet in reepjes met sojasaus
maar met uitjes en curry en mayolijn.
smaakt ie echt echt naar frikandel? want dan ga ik halen en eet ik morgen frikanbiefstcku speciaal

3 likes

Hmm, klinkt niet heel smakelijk, eerlijk gezegd. Maar ben toch wel benieuwd, hoewel ze hier in de stad overal uitverkocht zijn.

Heel erg naar frikandel ook weer niet maar hier vond ik het nog het meest mee te vergelijken. Maa ik vond het niet smaken naar een culinair hoogstandje eerder een ordinaire snackbarhap.

hmmmmm oke. nou ik vind frikandellen wel lekker dus zal dit dan wel lusten.
Smaakbeleving gaat allemaal om verwachting tenslotte!
Ik ga even googlen op vegan frikandel ook.

Ik vond em niet smaken naar frikandel. De binnenkant is lekker, een beetje zoals Duitse biefstuk of een tartaartje. De buitenkant is echter meer als een stomme vegetarische schijf met die vieze muffe smaak die ze soms hebben. Door de buitenkant te kruiden en in een lekkere laag boter te bakken verdoezel je dat een klein beetje en is het wel te doen.

1 like

Zo ziet ie er ook wel uit. De biefreepjes van de vegetarische slager vond ik heel goor, maar deze zou als hamburger op een broodje nog best lekker kunnen zijn. Ik heb ook al 17 jaar geen vlees meer gegeten dus ik ben heel benieuwd!

Dan waag ik me er toch maar eens aan. Ik zie op social media veel foto’s van Britten die hem met doperwten, patat en een witte saus eten als een soort Sunday roast. Als hamburger lijkt ie me wel ok.

Ze hebben t bij jumbo sws niet in assortiment maar je kunt zoeken naar perfect world ijs ze hebben dar in de smaken pistache, framboos en chocolade chips. Als dat je lekker lijkt en je vindt het én koopt het graag reviewen :smile:

1 like

Ik was niet zo’n fan van de biefstukx, qua structuur wel goed, maar verder vond ik hem nog te veel naar soja smaken. Ik ga hem denk ik eens gebruiken als ‘biefreepjes’ in een recept.

Vanavond at ik de champignon-paprika burger van Vivera. Super lekker en qua structuur echt vlezig.

Wow! Ik heb ze afgelopen weekend ook gehad en ben het helemaal met je eens. Die karamel is écht lekker! Ik vind het ijs heel romig. Stukjes chocolade toevoegen en gáán :yum: :yum:

Aan welke voeg jij chocola toe?? Aan de caramel smaak??

Ja! Die chocolade kan dat ook wel gebruiken. Hazelnoot overheerst, beetje jammer.

Zeker geen domme vraag hoor, zou gewoon contact opnemen met Jumbo. Wat ik ervan zie/ lees zijn zij heel netjes met vragen.

2 likes

Ik heb het zakkaartje va. Nl vegan en ik moet eerlijk bekennen dat dingen die bijna nooit dierlijk zijn zoals e471 gewoon eet. Ik durf er ook geen uitspraak over te doen of het dierlijk is

1 like

Je kunt ook verzoeken doen bij Jumbo. Ik zit in een vegan fb-groep van mijn stad en daar bestoken ze Jumbo regelmatig :wink: en vaak geven ze er nog gehoor aan. Kan misschien wel per filiaal verschillen.

1 like

Wat snel! Ben benieuwd naar het antwoord.