Plantaardig/vegan eten

Doe ik thuis ook niet hoor, maar onderweg wel zo makkelijk :sweat_smile: Je kunt hem ook heel laten en uit de folie eten.

P.s: credits gaan naar mijn vriend. Hij vroeg een keer of ik een banaan mee wilde, ik antwoordde “Nee bedankt, want dan kan er geen pindakaas op.” Nou, wel dus.

6 likes

Als ik echt snel moet eten kook ik rijstnoodles, wok wat groenten met tofu en woksaus en klaar! Echt letterlijk binnen 10 minuten klaar en toch groenten binnen en vullend :slight_smile:

Niet-vegan haal ik onderweg vaak een broodje (wel vegetarisch, maar niet vegan) of een salade, maar daar zit vaak ook wel iets dierlijks in.
Als ik wel vegan probeer te eten dan haal ik gesneden groenten (paprika of wortels oid) of fruit of een bakje sojayoghurt. Of wat noten. Ik heb dan alleen snel weer trek.

Echt superlief alle tips van jullie! Ik ga denk ik even een lijstje maken zodat ik altijd opties bij de hand heb. Vooral als ik eenmaal trek heb kan ik niet meer goed denken haha.

Misschien lees ik er overheen maar is hier al antwoord op gekomen? Ik wil ook weten of de chocolade romig is. Ik ga morgen een heel stuk omfietsen (Geen Plus in de buurt) voor dit ijs en wil de juiste keuze maken :biggrin:

Bel eerst naar plus!!! Bij ons hebben ze alleen fuckin kokos en vanille stumperds

Edit: oh en heb nog geen antwoord. Ben niet getagt in elk geval

1 like

Ik ga vanavond de biefstukc proberen! Voordeel van ouders in een boerendorp, hij was nog niet uitverkocht :grin:

3 likes

Mijn tip is: gebruik zwarte peper en knoflook

Ik wil ook wel vanille stumperds :yum:
Maar bedankt voor de tip!

Vanille STUMPERDS hahah. Nee vind jammer ik ga voor chocola. Vind vanille geen boeiende smaak

1 like

Snap ik wel. Swedish Glace vanille vond ik héél boeiend :heart_eyes: Chocolade valt mij juist vaak tegen. Maar ik blijf stug alle nieuwe soorten proberen.

1 like

Ik ook. Tot nu toe van de vegan ijzen zijn b&j peanutbutter cookie en professor gusnchapel caramel oceaan ofzo m’n favs

Oehh, die karamel moet ik nog proberen! Thanks voor de herinnering. Kan hem steeds niet vinden. P&C is inderdaad goed! Chunky Monkey vind ik ook lekker :yum:

Chunky munky vind k stom, vind het lekkerder om dan goed rijpe bananen in te vriezen en met de staafmixer te blenden tot softijs zegmaar. Gunsnrbael is wel lekker maar jammer dat er geen stukken inzitten, die ga ik volgende keer zelf toevoegen. Pure chocolade rozijnen ofzo, lekker zoet en chewy. Oh en ze hebben dus bij ons gewoon bij de Albert Heijn ma is wel best vaak
Op

1 like

Ik heb m gebakken met peper en knoflook! Maar vond er niet veel aan. Meer een dikke hamburger. Zonder saus beetje plastic nasmaak.

K vind t ook best dom dat ze een vegan biefstuk gaan maken
 dat lijkt me nog typisch iets wat je bijna niet kunt imiteren en dan gaan al die vleeseters weer van pfffffff nepvlees is goor.
Waarom maken ze niet bijvoorbeeld lekkere andere dingetjes die geen vlees imiteren maar bijvoorbeeld kruidige tomaat basilicum blokjes voor door een salade. Of juist meer zoete dingen voor in het koekschap zoals gevulde koeken of roze koeken ofzo dat kan ook allemaal wel gevegand worden vind ik

7 likes

Oh ja, ik was ook behoorlijk teleurgesteld. Maar met veel peper en knoflook smaakte et nog ergens naar -_-

Als hamburger vond ik hem lekker hoor! Maar niet als biefstuk inderdaad.

eens, gek eigenlijk hoe zulke massa’s koekjes nog melk of ei bevatten. Een huismerk zou echt goed scoren door onopvallend alles te veganizen toch?

3 likes

Ja of gewoon een paar opties ertussen te doen van de “luxe koeken”. Biscuitjes zijn natuurlijk grotendeelsvegan
 en heel soms cheat ik met gangmakers die bevatten alleen vrijeuitloopkippeneiwitpoeder. Vraag me af hoeveel dier daaraan te pas is gekomen en vind ei nog wel het minst erge wat kippen leggen echt elke dag een ei, ook als ze niet in de bio-industrie zijn en als het dan ook nog vrije uitloop is
 okĂ© wat zit ik mezelf te verdedigen vind gangmakers gewoon fucking lekker. Iemand ff een argument tegen vrijeuitloopkippeneiwitpoeder???

Het niet-vermoorden van kuikentjes is belangrijker dan het eten van gangmakers? :smiley:

5 likes