Misschien is Azië van Meera Sodha dan ook nog een aanrader! Dat is vega(n) en makkelijk vegan te maken als het een vega recept is.
Ja dat is echt een aanrader!
Echt by far mijn lievelings kookboek met super veel vegan gerechten.
Man eat plant is hier ook een van de favorieten.
Weet iemand een goed recept voor vegan koekjes (zonder suiker)? Ik wil van die standaard koekjes bakken om met vormpjes uit te steken maar de recepten die ik heb geprobeerd zijn mislukt
Ik had van de week deze vegan tonijn geprobeerd maar het was echt smerig, heel veel olie en het stonk supererg. De vuna van garden gourmet uit de koeling daarentegen is echt super goed, die ga ik wel vaker halen.
Ik sluit me hier bij aan! Ik dacht eerst wat in de hipster is dit voor boek, maar het is gewoon een leuke fotografiestijl. De gerechten zien er echt goed uit. Hij heeft nu ook een nieuw boek trouwens, waar ook leuke recepten in staan. Al gaat mijn voorkeur denk ik nog uit naar de Soul Food.
Niks uit gekookt maar ik vond Vegan East en Comfort Food van Milou van der Wil er wel heel goed uit zien. Iemand ervaring mee?
Verder vind ik Amazing Asia vega van Emma de Thouars en Anna Jones one pan (en iets met planeet?) ook echt mooie boeken. Maar dus nog niks uit gemaakt, wel echt goede reviews.
Ik heb er ook nog niets uit gemaakt maar op haar site staan wel een aantal recepten die je misschien kan proberen. En bij deze recensie staat Ook en recept, dan uit haar nieuwste boek.
TLV vegan misschien? Super mooi boek
Hoi! Hebben jullie leuke ideeën voor ons kerstdiner?
Ik vier kerst bij mijn ouders. Zij (en de rest van het bezoek) eten allemaal vlees, maar voor mij willen ze zeker iets anders maken. Het hoofdgerecht is voor hen ossenhaas met wijn mosterdsaus, worteltjes, aardappeltjes, stoofpeertjes en nog een groente die ze nog bedenken haha. Weten jullie een lekkere vegan vervanger voor de ossenhaas?
Ik zit met hetzelfde!
Ik ga voor mezelf voor het hoofdgerecht iets volledig anders maken, omdat ik het moeilijk vind om naast groente + aardappel / puree / kroketjes iets écht lekker vegan te maken.
Maar nog geen idee wat het dan wordt…
Dus ook heel benieuwd wat jullie allemaal gaan eten voor kerst!
Wij hebben van Jumbo een vegan meatloaf gekocht om te proberen en er is een vegan allerhandig gemaakt (door een vegan blog ofzo) ff googlen. Daar staan ook hele Chille recepten in met supermarkt producten.
Ik heb het zelf nog niet gemaakt, maar dit lijkt mij erg lekker;
Vegan ham van Gaz Oakley this VEGAN HAM recipe, will change your life!! 🎄 - YouTube
Of zijn brisket CRAZY VEGAN BRISKET RECIPE, the best vegan meat I've ever tasted. - YouTube
Op zijn YouTube kanaal staan nog meer recepten die wel geschikt zijn voor kerst!
Wejow die zien er geweldig uit! Sowieso bedankt allemaal voor de tips!
Voor andere mensen die tips zoeken, ik had zelf ook deze gevulde pompoen gevonden die er vrij simpel uitziet: Gevulde pompoen (vegetarisch hoofdgerecht) | Eef Kookt Zo
En vorig jaar hadden we vegan Wellington met spinazie. Weet niet meer welk recept dat precies was, maar ook echt een aanrader!
Ik heb deze toevallig net ook geprobeerd! Vind hem erg weinig kaassmaak hebben, maar de structuur is perfect. Mij doet het heel erg denken aan een mix van boter met een klein beetje kaas. Voor mij daarom perfect voor een kaassaus voor bijvoorbeeld mac and cheese (en dan geen boter meer toevoegen). Of voor bovenop een ovenschotel, maar dan zou ik het wel nog op smaak brengen door er nog kruiden en bijv. gistvlokken aan toe te voegen.
Volgens mijn vriend smaakt het een beetje naar Kraft singles (van die Amerikaanse nep kaasplakken) want “dat smaakt ook naar niks”.
Vind de prijs wel een enorm pluspunt en zou daarom misschien sneller voor dit gaan dan een misschien beter smakend maar veel duurder product.
Late reactie maar is dit kookboek ook een beetje ‘easy’? Of echt alleen voor speciale gelegen waar je uit wil pakken (zo lijkt 't op de foto’s). Ik twijfel tussen dit boek en Emma’s Amazing Asia Vega
@Bunnyslippers welke zou jij aanraden?
Nee heel easy juist! De meeste gerechten zijn een zooitje snijwerk en daarna gewoon alles bij elkaar in de pan gooien.
Ik heb de afgelopen weken om mezelf uit te dagen wat meer dingen in de roulatie te gooien 2 recepten per week eruit gekookt en allemaal waren ze niet lastig en niet 1 viel tegen in resultaat. Zal ivm copyright niet een heel recept inclusief ingrediënten delen, maar dit zijn bijvoorbeeld de beschrijvingen van 2 van m’n favoriete recepten:
Hebben jullie een tip voor echt lekkere vegan slagroom en/of tips voor lekker vegan ijs dat niet zo soja-achtig smaakt? Heb vaak het kokos ijs van grunschnabel maar wil ook eens wat anders
Ik vind het ijs van Montgomery heel lekker!
Heb je de vegan meatloaf toevallig al geprobeerd?