Plantaardig/vegan eten #2

Ik vond de hartige sauzen best goed, maar de laatste zoete variant smaakte echt naar knutsellijmšŸ¤¢ maar bedankt! Dan ga ik me dus gewoon niet daaraan wagenšŸ™ˆ

1 like

Hopelijk binnenkort ook in NLšŸ˜Š

De vegan boursin is niet van de echte te onderscheiden.
De echte heb ik al jaren niet op, maar man deed het vergelijkend onderzoek.
Deze is erg goedgekeurd en voortaan word alleen de vegan gehaald.

8 likes

Ik vind de vegan Boursin juist heel anders dan de reguliere, veel zalviger. Die van Wild westland is veeel beter! Die heeft ook diezelfde lossere structuur.

3 likes

Die stond er ook, gaat op lijstje voor volgende keer. Haha.

1 like

Bij de plus.

Ben benieuwd mijn dochter is gek op yoghi maar liefste wil ik zo plantaardig mogelijk en ze krijgt snel buikpijn van melkproducten
Die van soja vindt ze niet zo lekker

4 likes

Misschien ligt het er ook aan hoe je hem gebruikt? Ik heb de vegan versie nog niet op maar als ik jouw beschrijving zo lees kan ik me voorstellen dat je het verschil op een toastje of stokbroodje wel proeft maar niet als je het warm door de pasta gooit.

1 like

Dat denk ik wel ja, want de smaak is heel goed, de structuur is alleen anders. Ik had hem laatst met een klein schepje door de aardappelpuree en dat was echt top. Maar op een toastje of stokbroodje kies ik toch wild westland.

1 like

Wij aten vanavond deze, sĆŗper lekker! En nu in de Bonus ook helemaal niet duur, vonden wij. Aanrader!

5 likes

Ik heb gisteren voor het eerst de geraspte kaas van de Lidl geprobeerd en dit was echt by far de lekkerste kaas die ik tot nu toe gegeten heb! Helemaal blij met deze ontdekking

7 likes

Weten jullie nog leuke vegan youtubers? Het liefst Nederlandse! Ik kijk nu alle videoā€™s van Faenomenal en nu wil ik meer eet videoā€™s haha.

1 like

Ik heb vandaag de clafoutis uit Taart ende Koeck gemaakt en het was zo goed! Smeuig en een beetje zoet. Echt een dessert waaraan je niet kan proeven dat het vegan is.

3 likes

Hebben jullie tips voor leuke vegan kookboeken? Een vriendin is bijna jarig en wil dat aan haar geven.

1 like

Ik vind Bosh heel leuk voor af en toe. Ben zelf ook benieuwd naar Vegan voor iedereen van Merel Wildschut (groenemeisjes). Oh she glows- elke dag is ook een fijn kookboek. De meeste van mijn kookboeken zijn vega(n) maar je vriendin eet echt 100% vegan? Anders heb ik nog meer leuke aanraders, maar zonde als ze een groot deel niet kan gebruiken!

@nebula niet Nederlandstalig maar ze woont wel in Nederland dus alle producten zijn hier ook makkelijk te krijgen: Pick up limes.

1 like

Thanks! Zal er eens naar kijken. Ze is niet volledig vegan, maar wel zoveel mogelijk en pas zei ze dat ze vegan kookboeken zocht dus vandaar!

1 like

Vegan Richaā€™s Indian Kitchen is een van mijn favoriete kookboeken, zij heeft ook een ander kookboek ( Vegan Richaā€™s Everyday Kitchen). Verder vind ik La Vida Verde: Plant-Based Mexican Cooking with Authentic Flavor en Vegan Japaneasy ook aanraders.
Ik kook ook heel veel uit Puur India van Meera Sodha, haar recepten zijn vegetarisch maar ook makkelijk te veganizen.

5 likes

Dankje voor de tips!

Ik ben heel erg fan van Vegan Soul Food! Was sceptisch, omdat de eerste paginaā€™s lijken op alles maar kekke kleurtjes geven en dan is het hip ofzo, maar echt alles wat ik eruit heb gemaakt tot nu toe is heel erg lekker.

3 likes

Ik volg vegan Richa op insta en zij maakt idd echt lekker eten!!

2 likes