Plantaardig/vegan eten #2

Ik gebruik meestal havermelk, kan prima.

Ik gebruik meestal haver voor mā€™n bechamel zelf, gaat perfect!

Ik gebruik ongezoete soja (van ah, melkkan is vies) en maak echt 2 x per week bechamelsaus haha.
Ik zou echt geen kokosmelk doen want dat heeft een typische smaak. Amandelmelk of havermelk (beide ongezoet) zou wel kunnen.

Bechamelsaus met cashewnoten in de blender ipv plantaardige melk is ook heel lekker, heel vol en romig. Met flink veel geroosterde knoflook, edelgistvlokken, beetje zout en water om het te verdunnen. Cashewnoten eerst weken in warm water.

3 likes

Ik heb nu het recept wat @Hola deelde gebruikt. Maar de cashewnoten variant van @Feather klinkt ook echt fantastisch. Ga die de volgende keer gebruiken (dinsdag al haha) en ook eens wisselen tussen haver en ongezoete soja.

De lasagne was echt geslaagd nu, mijn carnivoor vriend vond het ook heel lekker.

3 likes

Jaaa deze maak ik ook en die is echt geweldig. Ga 'm over 2 weken weer maken op een weekendje weg!

3 likes

Heeft iemand deze al eens geprobeerd?

Pudding met avocado is echt niet wat voor mijšŸ¤¢

Ik vond de Greek Style van Oatly qua structuur met een beetje cacaopoeder echt geweldig :heart_eyes: maar dat zure van yoghurt mag er voor mij af

Gewoon maskeren met zoetstof

2 likes

Idd geprobeerd, misschien zoetstof met een smaakješŸ™ˆ

1 like

ik gebruik altijd van die flavor drops van myprotein enzo, dan merk ik niks meer van enige zuurheid haha

1 like

Dan moet ik toch eens een andere smaak proberen :see_no_evil:

Ik had chocolade van Myprotein, maar smaakt zeker niet naar chocolašŸ˜…

hahaha nee idd niet. Wat ik wel aan kan raden: toffee, butter biscuit (als je er kaneel bij doet smaakt dit naar kaneelbroodjes), kokos, cheesecake en vanille.

1 like

Ah fijn! :blush: ook nog verschil qua merk?

Ik heb alleen ervaring met myprotein en wat merken die je niet in nl kan krijgen. Alles op basis van stevia (bijv steviala) is vies en maakt het zuurder

1 like

Dat is al een hele goede tipšŸ™ˆ

1 like

Shots van personal protein vind ik ook top!

2 likes

Die site kende ik nog niet, dankjewel! Deze week maar even verschillende sites bekijken voor de black friday aanbiedingenšŸ˜‡

Kennen jullie de chocoladesaus van callowfit ook? Is dat een beetje lekker?

Ja ik vind m wel acceptabel. De salted caramel is lekkerder vind ik, en echt chocolade saus is het niet helemaal maar het is een van de meer acceptabele suikervrije sauzen. De chocolade van myprotein, rabeko, skinny food Co en walden farms vond ik allemaal minder. Maar als het om chocolade saus gaat ben je beter af met echte of een andere smaak eigenlijk. Het is altijd een beetje zurig, meer cacao dan chocolade, en algemeen een beetje meh

2 likes