Plantaardig/vegan eten #2

ja een tijdje terug is deze besproken in het nieuw producten topic! Ik was een van de weinigen die het wel lekker (of in elk geval te eten vond, haha), maar wel alleen warm. Ik mik het een kwartier in de oven oid, dan wordt het minder zacht/mushy en is de vissmaak wat intenser. Het is nog steeds geen vega tonijn maar wel tonijnerig genoeg om mij in elk geval tevreden te stellen

(of ik smaakpapillen heb valt te debateren als je het aan sommige mensen vraagt maar goed)

4 likes

Heel vies. Het schijnt wel lekker(der) te zijn als je het verwarmt. Heb daar zelf geen ervaring mee

1 like

Los smaakt het inderdaad niet fantastisch. Ik heb het door wat gerechten verwerkt (tuna melt, pastasalade, gnocchi met tomatensaus uit de oven), dan vind ik het wel lekker! Geeft net een vissig tintje ofzo.

1 like

Ik vond het ook niets, en inmiddels paar keer geprobeerd. Door een pasta, op pizza, yuk. Zo, snotterig?

Toen ik klein was en wij naar Frankrijk op vakantie waren geweest aten wij altijd ravioli uit blik op de terug weg of als we thuis kwamen. Vond ik altijd super lekker en dat werd alleen dan gegeten. Nu heb ik al een tijdje super veel zin in die ravioli, iemand een idee als ik dat ook ergens vegan kan kopen of zelf maken? Volgens mij was het altijd alleen iets van rode saus + gehakt en verder geen groente te bekennen. Maar wel vies lekker :drooling_face:

3 likes

Ik zag laatst zoiets op de insta van wat eet je dan wel. Had ze geloof ik gehaald bij ekoplaza. Was ravioli uit pot (deze? Ravioli met seitan | Danival | Ekoplaza | De grootste biologische supermarktketen van Nederland)

3 likes

Dat deden wij ook! Mijn god, dat vond ik toch lekker. Moest er laatst nog aan denken.

1 like

Kant en klaar weet ik niet, maar er zijn tegenwoordig wel veel soorten vegan ravioli, ook gewoon bij de Albert Heijn! Van Smaakt of AH huismerk. Denk dat je met een lekker zout en vettig sausje best in de buurt kan komen haha.

2 likes

Ja dit is top

Ik ken alleen die van ah uit het vers vak die vind ik niet zo. Zal binnenkort eens naar de ah xl gaan hopelijk heb ik dan meer keus. En langs de ekoplaza voor die pot die @Kurisu aanraad. Gewoon kant en klaar zou namelijk echt ideaal zijn. Hoop echt dat ik mijn craving kan stillen.

Ik ben een beetje aan het experimenten met ijskoffie de laatste tijd, en heb nu iets gevonden hoe je een Frappuccino Starbucks stijl, maar dan vegan, thuis kan maken! Heel lekker dus ik deel hem hier, ik vind goede vegan ijskoffie vinden nog wel een struggle altijd haha. Ik gebruik dit zakje als basis (kan je gewoon bij de supermarkt kopen en is vegan)

Je doet in de blender:

• een glas ijsblokjes
  • een zakje koffie
  • een scheut Alpro soja whipped
  • aanvullen met je favoriete plantmelk, tot alles een beetje onderstaat
  • eventueel kan je een siroop toevoegen zoals vanille, caramel, chocola of hazelnoot

Blenden tot het een gladde massa is en je bent klaar! Heel lekker en romig. Oh en als je van chocolade/mokka smaak houdt kan je ook i.p.v. gewone melk bijvoorbeeld Oatly Cacao toevoegen, heel zoet maar ook lekker!

13 likes

Wat is die Alpro whipped? Is dat die soort van kookroom?

Staat in het koelvak!

1 like

Ohh ik zag die online maar door de Engelse verpakking dacht ik dat deze hier nog niet was. Leuk!! Hoe is deze met opkloppen? Goed hoop ik gezien het doel van dit product haha

Ja is echt top met opkloppen! Als slagroom maar ik maak er ook wel eens chocolademousse mee en dat werkt ook heel goed. Echt een fijn product

1 like

Ohh goed idee!

Hoi! Ik heb deze vraag ook in het baktopic gesteld maar ik stel em ook even hier. Ik hou van bakken maar ben op zoek naar een vegan variant voor eieren in bijvoorbeeld cakejes en andere baksels. Iemand tips/aanraders? :blush:

14 likes

De vegan/glutenvrije Cornetto’s zijn in mijn AH en Jumbo niet meer te verkrijgen sinds een paar weken :slightly_frowning_face:

Vast niet te vergelijken met zelf gemaakt, maar wel goed te doen. Beetje vieslekker. Niet zo zout als die andere vegan salades

12 likes