Plantaardig/vegan eten #2

Oh wat grappig, ik had deze voor een tosti gebruikt en vond ze top! Veel minder kokossmaak dan Violife. Brokkelig vond ik ze totaal niet!

Deze heb ik ook geprobeerd en vond het heel vies :frowning: violife is goed dus?

@turtle je hebt wel gelijk dat ze anders smaken, en ik zie ook wel in hoe deze superieur zijn voor tostis qua smaak! Wat zouter ofzo

@EllaFitzgerald ik vind violife lekkerder ja, maar ieder z’n smaak is anders. Ik vind violife smaken naar jonge kaas, gewoon romig en een beetje zacht zoutig. Maar het smelt bijna niet

1 like

Ik vind violife juist smakeloos, maar qua structuur wel oké!

Ik blijf mijn eigen kaas toch het lekkerst vinden om te smelten. Kaas uit de winkel plakt altijd zo aan je tanden.
Wie heeft ooit besloten dat plakkende kaas acceptabel is…

9 likes

Ik ga binnenkort voor 15 man koken, allen eten gewoon vlees/vis. Heeft iemand een idee wat ik kan maken? Ik wil niet uren bezig zijn, maar het mag wel wat uitgebreider dan een simpele pasta.

Kook je gewoon thuis?

vegan shepperds pie als je een groot genoege oven en schalen hebt. Anders is jackfruit pulled pork meestal wel een hit bij grote groepen (kan ook in de slowcooker mocht je die hebben),

Nee, in een gehuurd huisje. Van wat ik op de foto’s zag is de keuken wel ok (2 oven’s, maar verder niet veel apparatuur). Maar ik kan thuis wel dingen voorbereiden!
@Kurisu Thanks, jackfruit pulled pork is idd een goede! Ik ben nu ook aan het kijken in het plantaardige kookboek ‘la vida verde’ misschien dat ik een aantal dingen maak oa jackfruit pulled pork.
Ok wie hou ik voor de gek, ik ga waarschijnlijk een halve dag in de keuken staan haha :sweat_smile:

2 likes

Ik ben altijd wel fijn van meerdere gerechten en verschillende toppings als ik voor groepen kook.

Dus bijv taco’s die mensen zelf kunnen vullen met groenten, pulled jackfruit, verschillende salsas, bakjes met verse kruiden en limoen.

Of Indiaas met lekkere rijst, vegan naan, curry, dahl, groene chutney, raita ( saus op basis van yoghurt).

Of salades van bijv Ottolenghi, een paar hele geroosterde bloemkolen uit de oven met tahini, lekkere bulghur, gegrilde groenten en baba ganush

11 likes

Misschien iets van een thema-buffet?

Ik heb laatst een midden- oosters buffet gemaakt met:

• couscous met munt, pruim, sinasappel, bosui, rozijn
  • fattoush (tomaat, komkommer, radijs, peterselie, munt, erwtjes, citroen, sumac, pita)
  • tabouleh (bulgur, peterselie, citroen, tomaat, komkommer)
  • zaahlouk
  • artisjok met citroen en pijnboompitten
  • gebakken spinazie met dukkah

En daarbij nog olijven, falafel met knoflooksaus, hummus, pita gebakken met za’atar.

Lijkt veel, maar je gebruikt veel dezelfde ingrediënten en je kan zaahlouk vooraf maken, en de salades zijn makkelijk.
Falafel, olijven en evt de hummus kun je kant en klaar kopen.

10 likes

@anon76889665 @Willem ahhh dit klinkt allemaal super goed! Thanks voor de inspiratie, ik weet niet waarom maar ik was steeds aan 1 groot gerecht aan het denken terwijl ik zelf ook zelden zo eet. Dus dit is top! Gaat denk ik idd een thema buffet worden!

2 likes

Weet iemand hoe deze smaakt?:see_no_evil:

1 like

Ik vind deze heel lekker! Maar had er een keer iets over gepost in het nieuwe producten topic en daar waren de meningen verdeeld haha. Wel een beetje duur helaas.

1 like

Dit heb ik weleens gedaan voor zo’n formaat groep en het is ideaal. Je kan alles op je gemak maken en opwarmen als het etenstijd is, verschillende soorten = voor ieder wat wils, en het is niet zo bewerkelijk als ovenschotels (plus ik vertrouw er nooit op dat een oven in een huisje het goed doet).

3 likes

Ja het is wel hopen op een aanbieding idd😅 heb ooit een vergelijkbare bij de jumbo gekocht met een witte verpakking maar die was echt vies

Ik vond m inderdaad lekker! :blush: voor een volgende keer wel wachten op een aanbieding

Heeft iemand dit ook geprobeerd en zo ja: wat vonden jullie ervan? Ik vond het echt raar namelijk, vreemde textuur en grote stukken (ik vond het meer op van die mock chicken uit blik lijken). En qua smaak ook niet echt wat ik verwachtte. Is mijn herinnering aan tonijn nou verkeerd of is dit spul echt vreemd?

Smerig.

1 like

Ik heb hem zelf niet gegeten maar heb al meerdere reacties zien voorbijlopen dat deze echt niet lekker is!

1 like