Net een vegan Cornetto op, die koek van het hoorntje is echt lekker. Sowieso een lekker ijsje in z’n geheel, al vind ik de nootjes altijd een beetje droog.
Ik heb binnenkort twee cursusdagen, en de lunch is inclusief bij de prijs (ik betaal de cursus zelf, dus niet mn werkgever). Maar nu hebben ze geen vegan opties bij de lunch, eerst dacht ik nou prima, neem ik zelf wat mee! Had het gecheckt en dat was ook hun oplossing, ze boden niet aan om iets vegans te regelen. Maar eigenlijk te gek voor woorden dat ik dan betaal voor iets wat ik niet ga eten he…wat doen jullie dan, vraag je het bedrag van de lunch terug? Ik weet geen uitsplitsing van het cursusgeld. Ik verwacht geen fancy dingen maar gewoon IETS vegans haha
Ik zou die lunch lekker declareren bij je werkgever, dan kunnen zij het eventueel nog uitvechten met het bedrijf waar je die training krijgt.
Irritant wel! En herkenbaar helaas. Ik heb ook op vergelijkbare dagen crackers met pindakaas staan eten terwijl de rest luxe broodjes had. Het erge is misschien nog dat ik vervolgens de hele tijd zeg “nee joh is niet erg!” terwijl het wél erg is, maar ja je kan moeilijk die mensen ter plekke gaan staan afzeiken.
Het is dus een eigen cursus, die betaal ik zelf en heeft mn werkgever niet tussen gezeten
Oh ik lees nu je edit, ja heel suf toch! Ik had vorig jaar een BHV cursus en daar was het goed geregeld, had een heel lunchtasje vol en het deed niet onder voor de andere tasjes. Dus het kan wel!
Oh sorry ik interpreteerde het verkeerd (ik las het als: “die betaal ik zelf niet, m’n werkgever.” Het belang van interpunctie haha).
Misschien kan je gewoon een mailtje sturen naar degene die de cursus geeft en je dilemma voorleggen?
Jeetje en hoeveel moeite is het ook om een broodje hummus/falafel ofzo neer te leggen als optie naast de broodjes ham en kaas? Echt jammer dat het zo ontzettend niet standaard is nog…
Als je al contact hebt gehad met ze hierover kan je misschien vragen of je de kosten van de lunch terug kan krijgen, omdat je nu zelf je lunch moet kopen. Als ze zeggen dat het niet kan dan kan je misschien doorgeven wat je wel kan eten en of ze dat dan kunnen regelen aangezien het incl. Lunch is en ze niet willen vergoeden
Ja ik zie het nu, idd niet helemaal duidelijk! Heb notabene wel eens onderzoek gedaan naar interpunctie hahaha
Raar dat ze niets vegans aan kunnen bieden. Hoe moeilijk is een broodje hummus met gegrilde groenten met een soepje. Ik zou het wel voorleggen dat je betaald voor de lunch maar zelf lunch mee moet nemen omdat ze geen vegan opties hebben.
Ja dit ga ik toch maar doen, zal vast geen groot bedrag zijn maar wel goed om dit signaal af te geven voor toekomstige vegan cursisten misschien.
Ja inderdaad en vooral omdat ze gelijk zeggen dat je dan zelf maar iets mee moet nemen in plaats van te vragen wat bijvoorbeeld wel kan. Als ze met jouw opties echt niks kunnen, bijvoorbeeld als ze voorverpakte broodjes met beleg hebben gekocht dan snap ik wel dat het niet kan, maar doe er niet gelijk zo makkelijk over denk ik dan
Ik was benieuwd of hier mensen ervaring hebben met vegan eten in Denemarken! Is het een beetje te doen? Tips en tricks?
Ik vond het altijd heel goed te doen maar ben wel alleen in wat grotere steden geweest, dus hoe het daarbuiten zit weet ik niet! Wel goed aanbod in de supermarkten ook
Doen ze daar niet Happy Cow?
Ik ben niet zo’n fan van Happy Cow, vind de mobiele website onoverzichtelijk (app kost geld). Krijg als ik hem gebruik ook vaak veel “veg-options”, waar dan vervolgens een groene salade de enige optie is.
Maar ik bedoelde ook vooral in de supermarkten, en of het over algemeen makkelijk is om vegan te eten in restaurants, persoonlijke aanraders, etc. Meer algemeen dus dan dat ik specifieke restaurants zoek.
Ik ben 1,5 week daar geweest met de trein en vond het toch wel lastig soms in de supermarkten in kleine dorpjes, maar aan de andere kant kan je altijd vegan koken ook zonder fancy producten. Restaurantjes was op t platteland wat moeilijker / geen vegan opties, dus dan kookten we meestal zelf op de camping! In de grotere steden waren er wel wat hippe plekken. Als je ook naar kopenhagen gaat: wij hebben mega goed gegeten bij Plant Power Food (echt modern fancy uit eten, we waren mindblown hoe lekker het allemaal was) en Plads’n (heel goede vegan pizza en gezellige plek om te zitten). In het stadje Odense was Cafe Kosmos heel lekker!
Omdat het reizen toch best aan de prijs was, was het voor ons prima om af te wisselen met zelf koken in de dorpjes op de camping en uit eten gaan in steden, maar als je alleen uit eten wilt is het dus wat meer zoeken/ specifiek naar vragen in een restaurant.
In alle supermarkten wel genoeg aanbod. Zeker op het gebied van plantaardige dranken is er heel veel. Naturli vind ik echt een fijn merk, zij hebben veel verschillende dingen en dat vind je in elke supermarkt wel. Meer luxe apartere vegan dingen zul je bijv. bij Irma kunnen kopen, maar daar betaal je ook echt flink meer voor dan. Vaak heb je op veel plaatsen ook een Lidl mocht je voor vertrouwd en relatief goedkoop willen gaan, daar had je ook bijv. het next level gehakt en burgers maar verder wel minder vegan aanbod dan in Nederland.
Op stations enz. is het aanbod altijd wel heel goed als er bijvoorbeeld een 7eleven zit want die hebben heel veel nice vegan snelle hap dingen (vegan croissants enz.).
In Kopenhagen heb je hele chille plekken om vegan te eten volgens een vriendin. Ben met haar bij Flavour Bastards en vond het super. Heb in mijn telefoon nog wat tips staan van haar waar ik zelf niet ben geweest haha:
- Souls
- Plads’n (vegan pizza)
- ARK
Waar ga je naartoe? Die vriendin in kwestie gaat nog deze maand een rondtrip door Denemarken maken, ook naar wat kleinere plaatsjes geloof ik, dus ik kan haar altijd om tips vragen mocht je geïnteresseerd zijn.
Ik ga trouwens in september en oktober met haar in Noorwegen een apartement delen en heb besloten dat ik dan ook volledig vegan ga (dat ben ik nu niet maar ik eet wel vaak plantaardig), lijkt me een mooie uitdaging!
Ik weet niet in hoeverre deze nieuw is, voor mij in elk geval wel. Maar vind het echt matige Vegan kaas, de plakken van violife zijn echt veel lekkerder. Romiger ofzo. Deze zijn raar brokkelig
De hamburger van meatless farm had ik laatst gegeten. Nog nooit zo’n vieze hamburger gehad, ging bijna over mijn nek. Stonk ontzettend en leek wel als of er plastic inzat. Blij dat ik maar 1 pakje gekocht had. Ziet er namelijk wel goed uit.
Ja inderdaad, als je al het geluk hebt om de plakken van elkaar te krijgen.