Ik heb de plant based long chicken van Burger King geprobeerd.
Ik denk dat hij wel perfect lijkt op hoe zo’n ding met echte kip zou smaken, maar ik vond hem meh. Maar ik houd eigenlijk ook niet van fastfood burgers met zo’n klef broodje en één blaadje sla dus dat ligt echt aan mij maar ik wilde hem toch proberen. Ik vind 6 euro wel echt veel te duur. En 2,50 voor een klein zakje curly fries
Tip voor mensen die ‘m nog willen proberen. In de BK app heb je elke maandag coupons waarmee al de plantaardige producten (Whopper (semi plantaardig want wel zelfde grillplaat), long Chicken, nuggets) 2,50 per stuk zijn.
Ik heb 'm laatst ook gehad maar vond het heel flauw/ smaakloos en die vegan mayo vond ik zurig en niet echt lekker. Was wel m’n eerste ervaring met vegan mayo, dus misschien hoort dat zo?
Ja het was inderdaad meer zure mayonaise, dat heeft er niet mee te maken dat het vegan mayonaise is maar dat het niet van die typisch Nederlandse mayonaise is denk ik. Andere vegan mayonaise zoals van remia smaakt wel gewoon zo zoet/romig als nederlandse mayonaise. Ik vond dat zelf juist wel lekker omdat het een beetje smaak gaf, van die zoete mayonaise had ik er nog minder lekker bij gevonden. Ik las hier ook de tip om om ketchup te vragen, ik denk dat ik dat lekkerder had gevonden.
Ik ben helemaal losgegaan met die Burger King burgers en nuggets, is echt een nieuwe verslaving
Ik had precies hetzelfde.
De burger zelf was in principe top.
De volgende x neem ik de nuggets en de whopper.
Ik vond de whopper lekkerder!!
Mijn lover heeft een pizzaoven en bakt Napolitaanse pizza’s. Nu wil ik zelf vegan kaas maken om eens uit te testen, iemand toevallig ervaring mee? Ik vind persoonlijk die gekochte vegan kaas van violife maar niks, smaakt niet zo kazig, ik vind m niet lekker smelten en het plakt in je mond.
Vond al dit recept dat ik vanmiddag eens ga testen Vegan Mozzarella Cheese | Minimalist Baker Recipes
Die oven wordt ook echt heel heet (400 graden ofzo geloof ik) dus zal ook ander effect zijn dan in een normale oven
https://www.instagram.com/p/B_Cjof0H-DC/?utm_medium=copy_link
Deze gebruik ik in mijn pizzaoven op 400 graden.
Ik heb eens gelezen dat vegan kaas beter smelt als het een beetje vochtig is. Je zou de Violife op de pizza een beetje met de tomatensaus kunnen vermengen om het beter te laten smelten.
Mijn nieuwe favoriete koekjes:
Soort digestives met echt pittige gember erin, gekocht bij bio winkel
Dunne knapperige koekjes met een roomboter vibe en heel goede smaak, zit ook een beetje zeezout in. Bij biowinkel gekocht maar zo te zien hebben ze deze ook bij jumbo en ah!
Heeft iemand de nieuwe producten van de jumbo al gezien?
Ik kom niet zo vaak bij de Jumbo. Wat hebben ze voor nieuwe dingen?
Ik ga morgen naar een BBQ. Heeft er iemand wel eens spiesjes gemaakt van kipstuckjes van de vegetarische slager? Blijkbaar kun je die makkelijk marineren, maar heb daar zelf geen ervaring mee.
Ik wil ook nog burgers proberen op de BBQ en heb die van vivera nog liggen.
Wat betreft de zuivelproducten voornamelijk alleen nieuwe “drinks” soja/amandel/kokos
De nieuwe lijn vleesvervangers ben ik niet zo tevreden over, maar sinds die bij de aldi en de lidl ook veranderd is, heb ik nog niet echt een nieuwe favoriet gevonden
Ja doe ik regelmatig, werkt prima! Ik vind het lekker om te marineren in ketjap, knoflook, rode peper en gember, en dan na het grillen serveren met pindasaus, dan krijg je een soort saté. Je kan ook gewoon marineren in kipkruiden (met een beetje olijfolie).
Ik adviseer dan eerder om saté te maken en te marineren met de asian inspired garden gourmet kip stukjes! Dat vind ik echt de lekkerste Vegan Kipstukjes ooit
https://www.instagram.com/reel/CPyQKVGD6Qk/?utm_medium=copy_link
Hier hadden we het een tijdje terug over. Van poeder naar vleesopvolger. Echt heel vreemd om te zien maar ik vind het wel lekker! Alleen opletten dat je geen zout toevoegd, is echt al zout genoeg.
Stukjes van peasmaker schijnen ook ideaal te zijn voor saté, ken je die al?
Welke varianten heb jij geprobeerd?