Vanaf vandaag vegan donuts bij dunkin donuts en wel 43 soorten. Hou niet eens echt van donuts maar wil nu toch echt graag een bestelling plaatsen.
Die prijzen zijn echt bizar Bij dunkin donuts .
Als ze dit nou eens het standaard assortiment zouden maken, dus gewoon standaard alle donuts vegan
Heel excited over, zin om alles te proeven.
Ik vind de prijzen trouwens ook heel gek. Als je bijvoorbeeld 4 dozen van 6 neemt ben je echt veeeeel goedkoper uit dan een doos van 24?
Edit: oh nee grapje, zie nu pas dat het een meerprijs is op de doos van 4. Wauw dan is het echt duur
Ja maar vegan sellsssss en vaak zijn vegan ingrediënten goedkoper dan dierlijk!
Beste voorbeeld is kaas: vroeger werd er een deel van de kaas vervangen door aardappelzetmeel als goedkopere kaas en nu doen ze get volledig met aardappelzetmeel en noemen ze het vegan en is het juist duur!
Nee die +3,20 komt bovenop de standaard prijs van €11,80
Stom.
Ik wil gewoon dat alles plantaardig is
Dat wel ja, hoeft maar de naam vegan te krijgen en is meteen duurder.
@turtle 6 stuks kosten €15. Die 3,20 komt boven op de €11,80 die de 4 stuks kosten. Waren ze maar zo goedkoop.
Haha dit heb ik ook altijd als er een nieuw vegan product op de markt komt. Ik wil het meteen proberen, zelfs al is het wel iets wat ik normaal eigenlijk nooit zou kopen.
Ik heb gisteren dit gemaakt, alles helemaal vegan: mac&cheese, miso spruitjes uit de oven met spekjes, en Buffalo wings van bloemkool. Oh my godddd dit was zo goed. Twee uur voor in de keuken gestaan maar dat was het meer dan waard. Het is was ook niet heel moeilijk allemaal, maar wel veel werk met allemaal sausjes en pannetjes en bakjes en tussenstappen. De foto is echt gemaakt met een aardappel haha maar soit
Recept van de misospruitjes graag! Ben dol op spruitjes
Ja en eigenlijk van alles want het ziet er zalig uit .
Dit zijn hoeveelheden voor 2-3 personen, 2 grote of 3 kleine eters denk ik. Het vult flink haha. De ingrediënten heb ik op het oog gedaan dus kloppen misschien niet helemaal qua hoeveelheid, dus voeg gerust wat meer of minder van iets toe als dat je lekkerder lijkt.
Spruitjes
- zak 400 gram spruitjes
- olijfolie
- sojasaus
- witte misopasta
- sriracha
- agavesiroop
- spekjes, bijvoorbeeld van Vivera
Was de spruitjes en snijd in helften of kwarten. Meng met wat olijfolie in een ovenschaal en doe 20 minuutjes in de oven op 180-200 graden, temperatuur afhankelijk van hoe goed je oven is. Het loopt niet zo heel nauw. Maak ondertussen een sausje van 1 eetlepel witte misopasta, een halve eetlepel sriracha, een eetlepel agavesiroop en 1,5 eetlepel sojasaus. Na de 20 minuten in de oven meng je het sausje door de spruitjes en doe je het nog 5-10 minuten in de oven. In een apart pannetje bak je de spekjes krokant (ik heb die van Vivera gebruikt) en die voeg je bij serveren toe.
Mac&cheese:
- 200 gram pasta naar keuze
- teentje knoflook
- 200 ml plantaardige melk
- 30 gram boter, bijvoorbeeld wajang of flora
- bloem
- 150 gram vegan geraspte kaas die kan smelten. Ik heb Bedda gebruikt.
- peper, zout, nootmuskaat
Kook de pasta volgens de verpakking met een geplette knoflookteen en flinke snuf zout in het water. Zorg dat je wat van het kookwater bewaart voordat je het afgiet. Roer een eetlepel olijfolie door de pasta zodat het niet gaat plakken en zet afgedekt even aan de kant. Laat in een pannetje ongeveer 2 eetlepels boter (ik denk zo’n 30 gram) smelten. Voeg 1,5 eetlepel bloem toe en roer tot je een roux krijgt. Voeg dan langzaam (!) al roerend 200 ml ongezoete plantaardige melk toe, bijvoorbeeld soja of haver. Voeg steeds een beetje toe, meng tot het is opgenomen, en dan pas een nieuw scheutje. Blijf roeren op laag vuur tot het een gebonden saus is. Roer dan 150 gram geraspte kaas erdoor. Afhankelijk van de dikte kan je nog wat van het pastawater toevoegen tot het de juiste viscositeit heeft. Voeg naar smaak peper, zout, nootmuskaat en knoflookpoeder toe. Roer dan de pasta erdoor.
Buffalo wings
Ingrediënten:
- Een halve bloemkool of een zak roosjes à 400 gram.
- bloem
- plantaardige melk
- kipkruiden of andere kruiden naar keuze
- panko
- 60 gram boter, bv wajang of flora
- sriracha
- agavesiroop
- beetje tomatenpassata, kan je evt vervangen voor ketchup
- olie om in te frituren
Snijd de bloemkool in plakken van ongeveer een cm dik. Hoe groot de plakken verder zijn maakt niet zoveel uit, wat jij een fijn formaat vindt. Maak een papje van 5 eetlepels bloem en 12 eetlepels sojamelk, voeg kipkruiden toe. In een ander bakje of diep bord doe je de panko. Haal de plakken door het papje en daarna door de panko zodat ze helemaal gepaneerd zijn. Frituur ze dan op 180 graden tot ze goudbruin zijn. Ik had geen frituur dus heb gewoon een pannetje met arachideolie op het fornuis gebruikt, dan moet je er wel even bijblijven om te zorgen dat het niet te hard gaat. Een keukenthermometer is handig! Laat de wings uitlekken op een bord met keukenpapier. Maak de glaze: smelt in een pannetje 60 gram boter, voeg toe: 1,5 eetlepel sriracha, een scheutje tomatenpassata (ik denk 25 gram oid, had nog een pak open staan), 2 eetlepels agavesiroop. Als je van pittig houdt kan je altijd meer sriracha toevoegen. Ten slotte haal je de wings door de saus, en that’s it!
Dankjewel! Met sojasaus bedoel je ketjap manis?
Nee zoute Japanse sojasaus! Bijvoorbeeld deze of van Kikkoman
Top, dankje!
43 vegan donuts vanaf vandaag bij Dunkin Donuts te bestellen, en vanaf half mei in de winkel te vinden
Ik kom hier graag meekijken/posten. Ik heb de afgelopen weken wat documentaires bekeken en dat heeft mij doen inzien dat ik graag meer vegan/plantaardig wil eten. Niet alleen dat, maar ook omdat ik niet bij wil dragen aan het leed, klimaatproblemen en andere zaken.
Ik wil eerst stoppen met het eten van visproducten en heb al wat vleesvervangers gekocht van Valess, daar ben ik erg benieuwd naar!
Yess wat goed dat je deze stap wilt gaan zetten! Welkom, drop vooral al je vragen hier als je nog tips of aanraders nodig hebt.
Ja, leuk! Ik ben nog wel opzoek naar een lekkere vervanger voor kaas. Ik vindt kaas namelijk erg lekker door gerechten heen. Daarnaast heb ik wel moeite met de prijs, hebben jullie tips om de kosten te drukken?
De standaard kazen in de winkels vind ik allemaal niet zo’n succes en ondanks dat ik echt 's werelds grootste kaasmonster was vind ik het meeste nu gewoon lekkerder zonder vervanger.
Je went verrassend snel aan geen kaas, gek genoeg.
Kosten drukken doe je al snel als je je focust op uit welk eten je ook kan halen wat je nodig hebt ipv 1 op 1 te willen vervangen. Wij eten nu misschien 2 keer in de week een vleesvervanger en verder eten we gewoon meer linzen, bonen, noten, peulvruchten. Dat is allemaal juist vele malen goedkoper dan kaas en vlees.
Je zet super goede stappen in elk geval door al andere dingen te proberen te vervangen, ik denk dat het goed is zo te beginnen! Maakt het ook wat laagdrempeliger. Als je echt meer plantaardig wil eten kan ik je ook Vivera, AH eigen merk of Garden Gourmet aanraden ook als vervangers (Valess is van Campina en vegetarisch ipv vegan).
Na 10 jaar struggle, oneens helaas
Wat goed van je @Barbamama. Een ding wat ik wil meegeven is: het hoeft niet allemaal in een keer. Je bent ook heel goed bezig als je langzaam afbouwt, of als je van 7 dagen per week zuivel naar 2 dagen per week zuivel gaat (ik zeg maar wat). Je lichaam moet waarschijnlijk een beetje wennen, en het kan mentaal ook best een uitdaging zijn om je gewoontes aan te passen.
Ik ben gek op de recepten van Blog | Cheap Lazy Vegan