Plantaardig/vegan eten #2

Ik heb niks met kaas dus mis het nooit, maar gebruik wel edelgist vlokken voor de hartige bite door pasta/etc, van edelgist is niet iedereen fan alleen.

2 likes

Okee ik had Valess gekocht maar ik lees dat er melk in zit en kippen ei eiwit :eyes:.
Ga het wel eten want het is duur genoeg… Maar niet wat ik wilde hebben. Zo dom van mij want ik ging er gewoon vanuit dat als er vegetarisch op staat dat er niets dierlijks inzit. Weer wat geleerd!

Bedankt nog allemaal voor de tips! Ga inderdaad rustig starten.

2 likes

Niet dom joh, logisch dat je ‘fouten’ maakt als je iets gaat doen wat je nog nooit gedaan hebt.
En Valess is wel goed te eten hoor, dus een prima tussenstap voor nu. Niet schuldig over voelen, het hoeft niet in 1 keer goed!

4 likes

Iemand nog tips voor lekkere koolhydraatarme recepten?

Ik eet nu geen pasta/rijst/aardappelen en merk dat ik het door deze beperking lastiger vindt om dan daarbij dan ook nog te proberen om zoveel mogelijk plantaardig te eten.

Misschien dat je hier iets aan hebt: Koolhydraatarm – Vegetus

1 like

Wat mij super erg heeft geholpen is in 1 keer heel veel recepten verzamelen (door bijv een kookboek te kopen of gewoon op internet zoeken) zonder vleesvervangers maar wel met tofu peulen linzen etc. Als ik dan avondeten ging plannen kon ik daar gewoon tussen kijken en na een tijdje wordt het ook makkelijker om zelf wat te bedenken zonder dierlijke ingrediënten!

1 like

Ik wil deze maken!

6 likes

Ik las dat Blueband komt met Vegan slagroom :innocent:

1 like

Mocht iemand zoeken naar een vervanger voor honing: The Vegan Honey!!! De shop is nog niet open maar ik heb 'm wel al geproefd en ik merk echt geen verschil.

https://www.instagram.com/theveganhoney/

13 likes

Wow ben hier heel benieuwd naar, waar is het van gemaakt??

Ingrediënten zijn fruitsuiker, appelsap, bloemen, water en citroensap!

Yay! Ik heb mijn vriend inmiddels ook gesproken over het stoppen met eten van vis en hij gaat mee doen!
Ook iets wat ik leer: als ik vlees at bakte het heel lang door (want bang dat het rauw is etc). En nu had ik voor vanmiddag iets klaar gemaakt en bedacht ik me net: het is vegan, ik had het niet zo lang door hoeven bakken :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Edit: ik vindt trouwens vega ‘kipleverworst’ echt zo lekker!

8 likes

Ik heb deze geprobeerd (slagroom om op te kloppen) en hij is echt goed

8 likes

In Duitsland gekocht?

Ja bij Edeka

1 like

Nog even wachten dus helaas :see_no_evil:

Ik hou erg van pasta, maak het altijd op gevoel. Maar de laatste tijd vind ik mijn eigen pasta’s telkens tegenvallen, vaak wat flauw. Wat zijn jullie lievelingsrecepten? Ben op zoek naar zowel tomatensaus, pesto als roomsaus recepten!

Dit recept is geweldig:

1 like

Vegan tonijn pizza bij NY pizza! :drooling_face: Echt superlekker, de nep tonijn smaakt behoorlijk vissig en is echt heel lekker in combinatie met de vegan kaas. Nadeel vind ik wel is dat je je toppings niet kan veranderen dus ik had knoflook olie ew

14 likes

Wat fijn dat dit topic bestaat, ik ga hem de komende week eens rustig doorlezen. Ik ben sinds kort ook grotendeels vegan, maar merk dat ik nog wel inspiratie en steun kan gebruiken. In mijn omgeving is bijna niemand vegan dus ik voel me best alleen hierin. :frowning:

3 likes