Plantaardig/vegan eten #2

Ik kook dan graag mexicaans met zelfgemaakte guacamole, tomatensalsa, refried beans en kleine wrapjes die ze dan kunnen vullen met pulled mushroom, die ik maak vanuit dit recept:
https://www.instagram.com/p/BXsy-Jrj07Q/?igshid=z2ewpaspsln0

Ik vind sowieso dat als je er “wat extra’s” erbij hebt, dat simpele maaltijden er als snel spectaculairder eruitzien. Ik maak bijv graag een pasta (gnocchi bijv met saus van pompoen) of risotto en dan zelfgemaakt kruidenstokbrood erbij, een simpele rucolasalade. Oh en dit bijgerecht is ook top: https://www.instagram.com/p/Bw4yYqVAvqA/?igshid=1ss6z8n7cbjsm

5 likes

Herkenbaar ja van die extra’s. Ik doe dat graag met versgebakken brood, met een beetje zelfgemaakte kruidenboter erop is soep ineens een maaltijd.

Bedenk me nu dat ik in geen jaaaaren kruidenboter heb gekocht. Misschien wel twintig jaar :pensive:

Anyway.
Weten jullie manieren om stukjes tofu knapperiger te krijgen wanneer je ze gaat bakken?
Had dat laatst bij nasi gedaan en de smaak was prima (al door het simpel even in ketjap te marineren) maar vond ze wel wat zacht.

2 likes

Doe je het wel eerst goed droogpersen? Verder zet ik het vuur meestal gewoon knetterhoog

1 like

Mijn truc is om na het droog persen de stukjes door maizena te halen. Daar worden ze echt super lekker knapperig van!

2 likes

Zelfgemaakte is ook wel zoveel lekkerder!! Al moet ik zeggen dat ik ook wel eens voor de easy plantaardige ga van de jumbo/albert heijn. Oh ja en ik verslind de vegan aoli van chovi :sweat_smile:

Ik zie dat @Erwt het al zei, maar ik had toevallig gisteren ook deze tip voor tofu opgeslagen: https://www.instagram.com/reel/CMK_uh0qsDJ/?igshid=ao7tvdvx1sfs

2 likes

Ik maak van tofu graag een soort knapperig gehakt. Prima voor door de nasi idd.
Dit is het eerste gerecht dat me op het idee bracht: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194920/vega-gehakt-van-tofu-met-mie-en-paksoi
Tegenwoordig doe ik gewoon in de koekenpan, wel zo makkelijk. De truc hier is dat je de tofu goed perst, tussen je vingers in kleine stukjes maakt en kruidt met strooikruiden. Pas op het laatste moment gaan er vochtige smaakmakers zoals ketjap en sambal bij. Als je daarmee vooraf marineert, wordt het wel lekker en sticky, maar niet meer echt knapperig.

1 like

Oeh zelfgemaakt, daar sta ik geeneens bij stil dat dat kan. Interessant.

2 likes

Screenshot_20210329-174750_Instagram

Ken iemand dit? Zou het graag eens willen proberen :see_no_evil:

2 likes

ik dacht even dat er minge stond ipv mince :flushed:

3 likes

Volgens mij heeft wateetjedanwel het geprobeerd en was ze enthousiast!

2 likes

Oh fijn! Ga ik even haar review opzoeken! :innocent:

Ja de burger variant afgelopen weekend gehad.
Ik proef door Corona nog weinig en kan alleen zeggen dat de structuur fijn is, lijkt op de incredible burger. Mijn man was super enthousiast over de smaak!

2 likes

Hebben jullie het ook via de eigen website besteld?:innocent: of verkopen ze het ook elders?

We hebben via de website besteld.
Heb meteen de 3 verschillende soorten gedaan omdat ik het voor 1 zakje in verhouding veel verzendkosten vond.
Ik las dat dit is sinds kort in Nederland is, hopelijk slaat het snel aan en wordt het in supermarkten verkocht.
Het is in verhouding voor de burgers namelijk wel echt goedkoper dan de beyond burger, wij kregen er makkelijk 5 uit het zakje.

1 like

Ja precies! Het zit m dan in de verzendkosten vandaar dat ik dacht misschien bij een andere winkel ook te koop🙈

Deze ligt nu op te stijven in de koelkast maar ik weet het niet hoor.

image

Het ruikt en smaakt (wat ik van de spatel heb gelikt) raar chemisch.
Zal morgen laten weten of het wat is.

Zo niet haal ik nog snel deze, die is wel echt héérlijk!
image

2 likes

Waar haal je de mix voor de cheese cake? Kan het bij mijn Ah en jumbo niet meer vinden. En op de Ah website is die ook verdwenen.

Oh is die er niet meer?? :anguished: Dat zou echt klote zijn!!
Ik heb hem maanden geleden voor het laatst gehad, dus had nog niet gemerkt dat ze er niet meer zijn.
Ik ga morgen hier checken maar als het niet meer op de site staat ben ik er bang voor. :sob:

Screenshot_20210331-221840_Samsung Internet

Hebben jullie eem COOP in de buurt?

1 like

Helaas niet. :frowning_face:
Maar ik heb het bakboek taart en de koeck laatst gekocht en daar staat een recept in voor cheesecake, dus denk dat ik die ga proberen!

1 like