Plantaardig/vegan eten #2

Wow wat slecht dit! Ik heb ze een mailtje gestuurd info@rootzzofnature.nl

6 likes

Ik doe de crispy sticks vaak op een wrap! Een beetje zoals die McChicken van de McDonalds haha. Dus de crispy sticks opbakken in een pan en dan een warme wrap vullen met Little gem sla, tomaat, komkommer, pickled ui en dan maak ik er iets van honingmosterdmayo bij (met een scheutje Maple syrup als ‘‘honing’’. Avocado is er ook lekker bij.

5 likes

Ja goeie, vind ik ook erg lekker!

Heb er knolselderfrietjes uit de oven bij gemaakt, met plakjes gegrilde aubergine en paprika. Ook een aanrader!

Haha sorry, ik had niet door dat ik op een ouder bericht reageerde. Maar dat klinkt ook heel lekker!

Ik had dit een paar weken terug ook met producten van hun, dus gemaild. Ze gaan de verpakking aanpassen (en ze hebben wel vegan producten die nu alleen naar horeca gaan, die willen ze ook in de supermarkt krijgen en daar krijg ik gratis wat van thuisgestuurd om te proberen haha). Was wel echt teleurgesteld want vond de producten echt lekker

6 likes

Maar dat is wel heel lief!:blush:

1 like

Ik wil voor iemand iets van vegan brownies of ander gebak bestellen wat in de brievenbus bezorgd kan worden. Hebben jullie aanraders voor waar ik zoiets kan bestellen?

Ik heb een keer iets van Ekobites laten bezorgen, de ontvanger zei dat het heerlijk was!

2 likes

6 likes

Hebben jullie een favoriet vegan cupcake recept? Ik dacht aan pinda chocolade, en dan met een buttercream frosting met baileys of licor 43 erdoor. Ik wilde deze frosting gebruiken: https://thetoughcookie.com/2013/11/30/battle-of-the-buttercreams-part-ii-flour-buttercream/

Ik ga ook jello shots maken en blijkbaar is de rode jelly van dr oetker gewoon vegan!
Ik dacht mss kan ik framboos ofzo in de jello shot doen, alhoewel die ws naar de bodem zakt.

1 like

https://www.jumbo.com/uit-de-keuken-van-maass-veganistische-groente-tajine-couscous-400g/312489BAK

Nom. :drooling_face: Net gegeten, was heerlijk.

3 likes

Waar is het feestje

2 likes

Vrijgezellenfeestje :smirk::smirk:, met z’n 3en :joy::joy:

3 likes

Ik heb gisteren voor het eerst vegan roerei gemaakt van tofu! Ik had alleen al uit automatisme zout toegevoegd en daarna natuurlijk kala namak. Dus het was uiteindelijk veelste zout, echt niet te doen. Aankomende week poging 2 :blush:

5 likes

Vast al heel vaak gevraagd, maar altijd leuk om te lezen. Wat zijn jullie favoriete WAUW-recepten voor wanneer er vrienden komen eten?

2 likes

Ik heb laatst een lekkere vegan pizza gemaakt:

• bolletje pizza deeg met saus van jan
  • gegrilde artisjok op olie
  • portobello
  • rode ui
  • rucola

Heel makkelijk!

2 likes

Zelf steamed buns maken! Met Korean fried chicken in zoetpittge saus is m’n lievelings maar als er mensen komen eten maak ik het liefst meerdere vullingen, is ook lekker met iets van pulled jackfruit, of sojaproteine met hoisin bijvoorbeeld, en dan ook wortel en komkommer in het zuur, verse kruiden enzo op tafel.

Ik gebruik dit recept voor de broodjes, met amandel of havermelk

En deze saus voor de kip, en dan gewoon krokante nepkipschnitzels goed hard bakken, in reepjes snijden en dan nog even in de saus bakken

9 likes

Ik heb altijd het idee dat jij eeuwig in de keuken staat met alle recepten die je hier post, klopt dat? En ik vind sowieso dat jij altijd super leuke recepten hebt. Recepten die ik zelf niet zo gauw zou vinden denk ik.

7 likes

Zo precies wat ik dacht

2 likes

Hahaha dat valt wel mee hoor! Als ik de tijd heb neem ik hem ook graag, maar ik kook ook vaak zat makkelijkere dingen. En leuk om te horen! :blush:

2 likes