Plantaardig/vegan eten #2

Ja ik vind hem ook een rare bijsmaak hebben! Echt voor het eerst dat ik een yoghurt niet lekker vind. Oké nee trouwens, die van de Appie vond ik ook niet lekker, volgens mij was dat ook haver yoghurt.

Ben wel heel benieuwd hoe/of amendement 171 er komt trouwens.

1 like

Ik krijg morgen een vegan vriendin op bezoek en wil graag cappuccino aanbieden. Welke plantaardige melk schuimt het best? De van Oatly of is er toevallig ook eentje bij de Lidl te koop?

Oh, gatverdamme. Je hebt helemaal gelijk :sob:

Ik ga em maar door een taart of zo verwerken maar et is net karton inderdaad.

Ja zonde hè :frowning: mocht het lukken om het in iets te verwerken waarin het muffe gemaskeerd wordt hoor ik het graag, dan weet ik ook wat ik met de rest van de mijne moet doen!

1 like

Alle baristas zijn goed. Sojamelk schuimt ook goed. Maar lekkerste is de volle oatly uit de koeling

2 likes

Dankje!

ik weet niet of deze in Nederland te koop is, maar ik vind deze erwtenmelk echt super lekker, en er zit geen suiker in
hij is alleen wel een beetje prijzig (2,49)

2 likes

Ahh wat jammer van die muffe bijsmaak. Ik kan me herinneren dat toen ik een paar jaar terug in Zweden woonde er daar ook literpakken haveryoghurt waren (dus niet greek style ofzo) en die vond ik wel lekker in mijn herinnering. Die toevallig ook gespot?

1 like

Jaaa die zijn er nog steeds! Hoop echt dat die ook nu in NL te koop zijn @Dazed want daar ben ik echt groot fan van. Komt van alle vervangers voor mij het dichtste bij yoghurt van koemelk in de buurt qua smaak. Is goed zurig en niet muf.

2 likes

@chuckie @Pantalones oh dat klinkt een stuk beter! Heb ik volgens mij niet gezien maar ik ga er even op letten de volgende keer!

AHI_43545239373232373230_1_200x200_JPG

9/10

Ik vind hem super lekker. Vond het in normale aardbeienyoghurt altijd irritant als er dan ook stukjes aardbei in zaten en dat heeft deze gelukkig niet. Wel na afloop wat stroevig gevoel in m’n mond.

Beetje gekke vraag maar ik ga op vakantie naar Duitsland (we kunnen niet annuleren helaas) en daar ga ik dan maar als uitje naar de supermarkt. Welke vegan producten moet ik echt mee terug nemen? De laatste keer dat ik boodschappen deed in Duitsland at ik nog alles namelijk dus ik heb keine ahnung!

Hangt er een beetje vanaf naar welke supermarkt je gaat. Weet je dat al?

@Miep42 die vind ik ook erg lekker, smaakt een beetje naar vanille pudding…

1 like

Aldi, edeka, rewe en lidl zitten er een soort van in de buurt maar kan niet echt zien of het grote vestigingen zijn.

deze zogenaamde alternative voor feta kaas (de koop bij Denn’s biomarkt) is super lekker. wel een hele lelijke verpakking.

1 like

haha inderdaad. Wie heeft dit in hemelsnaam ontworpen?

3 likes

Vind de ‘salami’ van veggie friends heel lekker. Krijg ik hier bij de rewe.

De Produkten van ‘like meat’ zijn goed. Vind je soms bij de rewe en edeka, hangt van het filiaal af.

De cordon blue van rugenwalder Mühle :+1: kan ik hier bij de rewe en edeka kopen.

Simply v kaas würzig.

Lidl heeft sinds kort een barista havermelk die lekker is. Ben ook van van hun Vegan ijs en burgers. De nuggets zijn ook lekker.

Aldi heeft ook een lekkere Vegan burger, vind de rest van hun vegan producten minder spannend.

Als je een bio supermarkt vind dan de chocolade van Rapunzel. Vind de vegan Praline versies echt super lekker.

Met een beetje geluk heeft de edeka of rewe de vegan Lindt chocolade, ze hebben salted caramel en cookies en cream. (en nog 1, maar weet niet meer welke smaakt)

Helaas hebben niet alle filialen hetzelfde assortiment, dus het kan natuurlijk ook tegen vallen. Als het te erg tegenvalt kun je altijd nog naar een dm/rossmann/Müller, die hebben ook vaak een best goed vegan assortiment.

Is er verder nog wat speciaals waar je naar op zoek bent?

2 likes

Wow thanks! Nee niet specifiek iets, vind buitenlandse supermarkten ge woon heel.leuk en dit is de eerste.keer dat ik op plantbased producten jacht ga!

1 like

Weet iemand of deze vegan en zo ja lekker zijn? Ik kan ze niet vinden op de site van amazing oriëntal.

Ja super lekker! Ik heb vandaag toevallig de ku lo yuk gekocht en de char siew. Ik zal even kijken wat de ingrediënten zijn

Edit: vegan! De char siew is op basis van seitan, de ku lo yuk op basis van soja

2 likes