Jack Bean, daar bestel ik vaker dan goed voor mij is en het is niet erg duur
Recensie van Joël Broekaert: https://www.nrc.nl/nieuws/2018/10/11/restjes-in-de-burger-van-morgen-a2417501
Jack Bean, daar bestel ik vaker dan goed voor mij is en het is niet erg duur
Recensie van Joël Broekaert: https://www.nrc.nl/nieuws/2018/10/11/restjes-in-de-burger-van-morgen-a2417501
Ik vind Jack bean net iets te junkfood! Ik zou graag een soort van het uit eten gevoel creëren alleen dan thuis, dus als iemand nog meer suggesties heeft?
Ik kom zelf niet uit Rotterdam dus ben ook niet zo bekend met de opties die ze daar hebben
Spirit vind ik lekker, maar er zal wel nog meer opties zijn
Wat is jullie lievelings vegan kaas? Geraspte kaas of tostikaas zegmaar. Tot nu toe vind ik bijv Violife mozzarella geraspt wel prima (maar op veel plekken niet verkrijgbaar), beter dan die van Vegan Deli. Vooral als topping voor bijv lasagne, iets wat goed smelt en dan een beetje chewy wordt en niet te chemisch smaakt…
In een vegan fb groep lees ik vaak over Bertmans en Rozey. Er is ook een vegan pizza restaurant. Ik heb er zelf geen ervaring overigens. Ik ben altijd een beetje jaloers als ik het aanbod van vegan restaurants/opties in Rotterdam (of Amsterdam) zie.
@macchiato, ik heb tot nu toe alleen de kazen geprobeerd van Violife (mozzarella, plakjes en feta) en ik ben niet echt fan daarvan. Ik ben daardoor een beetje huiverig om nieuwe te proberen, maar ik wil wel een keer een kaas op basis van cashew proberen.
Ik heb net een quiche gemaakt met silken tofu en die was goed gelukt! De kala namak was op in de winkel maar die gaat er volgende keer ook in.
Ga volgende keer wel even de bodem blind bakken zoas @macchiato ook zegt, want die was ‘niet gaar he’ zoals Robèrt zou zeggen, kwam veel vocht uit de tofu. Het was ook een AH deeglap (weet niet of die vegan is) want lui.
Backyard!
The harvest
oooh! waar, hoe? (sorry ik herken de vormgeving niet)
Ik bestel ze via crisp
@MJDLH
Je kunt ze ook bestellen op www.keilekker.nl of kopen in hun winkels in Vught of Den Bosch.
Het zijn ECHT ekte worstenbroodjes.
Edit: Dat zeg je ook zie ik sorry. Ik word altijd meteen te enthousiast als ik vegan worstenbroodjes zie
Ik heb besteld hoor, zo benieuwd naar! Love worstenbroodjes
Had voor carnaval weer ingeslagen echt de beste deze
Ik bestel ze via Picnic.
Sinds kort heeft de shoarmazaak hier in de buurt (Den Haag) vegan shoarma en döner, echt fan van! Jaaaren geen kapsalon gegeten, nu al 2 zaterdagen achter elkaar, haha. Mocht je in de buurt van Den Haag wonen, het is
King David in de Herenstraat
Ik heb die greek style yoghurt van oatly geprobeerd!
De textuur is echt goed maar ik vind er helaas een hele muffe bijsmaak aan zitten, beetje kartonnerig ofzo. Vooral als je hem los eet, maar ik eet hem nu met bloedsinaasappel en cruesli en die smaak komt er nog steeds wel doorheen. Zou hem niet opnieuw kopen dus, en ik twijfel ook een beetje of ik het pak op ga maken. Ik kan slecht tegen soja dus dit leek me een leuk alternatief, maar ik hou het voorlopig op kokosyoghurt.
Ik vond m ook mwah. Had dan wel de yoghurt variant, maar vond m te dun. Ik moet echt een manier vinden om zelf kokosyoghurt te maken want het is zo duur in de winkel .
Goed om te weten dat ik die ook niet hoef te proberen dan haha. Ik heb wel een tijdje zelf kokosyoghurt gemaakt, gewoon een beetje uit een pak van de supermarkt als starter gebruikt. Ging op zich goed maar op een gegeven moment was ik het een beetje zat om het bij te houden. Nu koop ik af en toe maar gewoon dure yoghurt en geniet ik er extra van :’)