Plantaardig/vegan eten #2

Oeh thanks voor de tips allemaal! Dat wordt leuk rondsnuffelen in de toko! (hopen dat het niet druk is)

Ik heb me hier ook suf om gezocht, maar inmiddels heb ik het hier besteld:
https://www.deonlinedrogist.nl/kala-namak-zout/
Grote verpakking, voordelig en ze hebben ook edelgistvlokken en andere handige dingen :grinning:

2 likes

Het heet vaak anders, misschien is dat het probleem? Ik haal het altijd voor 80ct bij amazing oriental, heet alleen “black salt powder” ipv kala namak

6 likes

Heb nog een extra zakje die ik dubbel kreeg bij bestelling, zal ik hem naar je opsturen? :blush:

1 like

Ik heb inderdaad ook de ervaring bij andere toko’s dat ze geen idee hadden. Ik hoopte omdat ik nu naar een grotere ga dat ze het wel hebben, maar die kans lijkt dus klein. Ik ga wel goed zoeken. Weet iemand waar het ongeveer in een toko zou moeten liggen, bij welke andere producten?

Als ik het niet vind, vind ik dit wel een goede tip, thanks! Ik kocht mijn edelgistvlokken altijd bij de kruidvat, best goedkoop, maar daar hadden ze het van de week ook uit het assortiment gehaald, dus dan is dit wel een goeie

Bij de Ekoplaza hebben ze het!

Wel veel duurder dan bij die link van @ILoveCurls zie ik. Maar als je liever naar een fysieke winkel gaat is dit misschien iets.

2 likes

Ik heb altijd deze:

En die ligt bij ‘mijn’ toko gewoon bij de andere kruiden van dit merk.

7 likes

Ah balen! Dat van de Kaufland ga ik onthouden voor als ik daar ooit weer kom.

1 like

Ik heb die nu ook, maar ik vind die poeder minder fijn dan de zoutversie die ik online had. Weet niet waarom, maar gewoon als vervanger van zout vond ik fijner met koken.
Volgende keer bestel ik weer online iig

Oh ik wist niet dat er ook andere soorten waren! Dit spul is inderdaad noch zwart, nog zout, haha.

Kala namak is nooit zwart geloof ik. Maar dit niet zout? Ik vind het niet makkelijk doseren omdat het zo fijn is maar ik vind het verder wel top soul haha, heel zout en zwavelig

1 like

Mijn kala namak is wel zwart geloof ik. Ik heb dat een jaar geleden gekocht en nog steeds niet gebruikt. :fearful: Het was bedoeld om tofu scramble mee te maken maar zo ver is het nog niet gekomen. Heeft iemand een succesvol recept?

Nee het heet zwart zout, maar is lichtroze!

1 like

Het is super lekker, je kan het zo uitgebreid of simpel maken als je wilt. Dit is wel een lekker recept:

Maar dus ook zonder avocado en extra’s is het erg lekker op toast!

1 like

half verse udon noodles in zo’n klein pakje. Even weken en je gooit het zo in de wok bij je groentes met sojasaus enzo, superlekker en makkelijk.

En gochujang, Koreaanse chilipasta. Standaard in mn noodles en marinades.

2 likes

Heb het hier vd week ook eindelijk gevonden. Dus als iemand wil weten waar 't precies ligt bij de Amazing Oriental Den Bosch: gang vd kruiden, helemaal achteraan volgens mij iets onder 't midden. Tegen 't rek met rijst dat er haaks op staat

1 like

Bij de Amazing Oriental in Amsterdam hebben er ook twee werknemers voor me naar gezocht haha, maar ze hadden het uiteindelijk wel. Lag inderdaad in het gangpad waar ook alle zakjes met kruiden e.d. liggen.

2 likes

Huh! Mijne is echt wel beetje zwart/bruinig, haha wat heb ik dan :stuck_out_tongue:

Hmm ja ik heb ook wel zwarte dingetjes erin zitten maar ook wel roze! Ik heb van de Ekoplaza trouwens.

Mijn oma had een keer echt zwart zout gekocht en dat bleek dus ook zout in het zwart te zijn haha

Ik had vroeger een pot zwart hawaiaans lava zout, dat was ook echt zwart haha:

(niet mijn foto, wel het zout dat ik bedoel)