Plantaardig/vegan eten #2

Ik heb deze, ooit gekocht bij veggie4u in den haag, is wel grotendeels zwart en heel lekker. Ik prak een blok tofu in de pan op laag vuur (zodat niet te veel vocht verdampt) met wat olie en kala namak en dan op brood met vegan mayo en bieslook. Prakken is belangrijk, niet snijden want dan mis je die scrambled eggs textuur. Broodje warme eiersalade :drooling_face:

Het is van S&B Golden Curry
image

1 like

Ik heb het even gecheckt want ik kreeg echt het gevoel dat ik gek was geworden. Mijn kala namak zout is echt niet lichtroze. Het is alleen ook zeker niet zwart, dus de waarheid ligt nog steeds een beetje in het midden (tussen lichtroze en zwart, ha ha).

wel opletten met deze blokjes, in sommige zit namellijk kaas :o_o: (ik maak geen grapje)

2 likes

Maar in deze van het plaatje toch niet? :eek:

Ik weet niet of er kaas in de medium hot zit, maar wel in anderen van S&B curry geloof ik. Ik neem altijd de mild want die is sowieso vega (maar vegan weet ik niet zeker)

Op deze staat specifiek op de voorkant dat er geen ‘animal derived ingredients’ in zitten dus ik hoop van niet

1 like

Haha oke, grappig! Nouja zolang het maar naar zwavel ruikt!

Ik rook er vanmiddag dus aan en het rook niet zo zwavelachtig als eerst. Misschien is de kala namak ook gewoon niet meer goed. Ik hoop het wel. Binnenkort toch maar eens gebruiken (…zeg ik nu).

Wat zijn jullie favo recepten met silken tofu? Ik vond nog een pakje in de kast!

stomen en dan bij stir fry oid, frituren, cheesecake mee maken, chocolademousse mee maken, kaassaus van maken voor mac n cheese oid. Eigenlijk eet ik het het vaakst gewoon met siroop als snack maar dat is waarschijnlijk raar :grimacing:

1 like

Er is nu in Amsterdam een vegan supermarkt, dit lijkt me echt zo relaxed. Dat je gewoon alles kan kopen wat je ziet en geen ingrediënten lijsten hoeft te lezen omdat ALLES vegan is. Hoop dat het een succes wordt! Ik woon zelf helaas niet in Amsterdam anders was ik gelijk gegaan.

21 likes

Er is er ook eentje in Rotterdam op de goudsesingel! Misschien niet zoals de ah, maar meer toko-achtig.

2 likes

Ja heerlijk lijkt me dat! Zonder na te denken alles kunnen kopen wat je ziet.

Edit: volgens mij is er ook al een vegan supermarkt in Budel, maar die is blijkbaar minder goed in marketing of het is minder interessant voor de media

3 likes

Wat cool, lijkt me ook echt zoveel makkelijker. Helaas duurt het natuurlijk nog jaren voordat het ook ooit in het oosten van het land zal komen. Ben ook wel benieuwd of het echt niet duurder is eigenlijk. Hoop dat het een succes wordt

1 like

Er is er ook een in Den Haag (Veggie4U) en in Utrecht en Arnhem sinds kort Vmarkt! Maar die zijn in de lockdown opengegaan dus nu alleen nog op bestelling ophalen, maar de winkel staat er klaar voor. Kan niet wachten om daar echt te gaan “winkelen”.

1 like

Ik wil een taart of iets anders lekker bakken voor een vriendin die vegan is en allergisch voor noten (en appel en kiwi). Heeft een van jullie een succesrecept? Het staat een beetje stil hier, al mijn lievelings vegan bakwerken zijn eigenlijk met noten als topping of als (raw) bodem…

Deze taart heb ik al meerdere keren gemaakt en tot nu toe vind iedereen het lekker. Heel makkelijk om te maken, voor de karamel laag gebruik gecondenseerde kokosmelk.

8 likes

Deze vind ik echt zo lekker en super makkelijk ! Altijd een succesrecept hier :grinning_face_with_smiling_eyes:
1 like

Wow dit ziet er echt heel lekker uit, dit wil ik proberen! Maar in plaats van die karamelpasta doe jij dus gecondenseerde kokosmelk, dat geeft denk ik wel een heel ander effect of niet?
Ik snap dat coconutcream niet zo heel goed, moet je dan een blik kokosmelk laten staan en dan komt er een creme laagje op? Ik heb dat nog nooit gezien bij kokosmelk eigenlijk, of doe je in plaats daarvan de gencondenseerde kokosmelk?