Appeltaart?
Met flora boter en ei kan je gewoon weglaten (of vervanger gebruiken uiteraard) (wat plantaardige melk strijken over de bovenkant voor de bruine kleur), hier altijd een succes bij mijn ouders (waarvan mijn vader sceptisch is altijd over de boter maar met smaak dit eet)
Oh dat is een leuk idee! Lang geleden dat ik dat heb gemaakt ook, maar wel heel gezellig altijd.
Kruidkoek? Dat kan wel vegan en is best winters. Bij de appie heb je vegan honing, maar je kan het ook maken met stroop
Heeft iemand tips voor afhaal in de buurt van het Alexandrium (Rotterdam dus)?
Ik zie via Uber eats wel wat afhaal opties die vegan friendly zijn, maar ga liever van persoonlijke ervaringen af. Het moet wel in de buurt zijn van Alexandrium, want overnacht daar in de buurt met mān collegaās en wil het wel warm in het hotel krijgen. Op bezorgen geeft Uber eats geen opties daar vegan.
Edit: vaag, via Thuisbezorgd bezorgen ze daar gewoon wel en zie ik ook best vegan friendly dingen. O.a. Papa Johns. Als jullie geen tips hebben ga ik wel daarvoor, benieuwd naar.
Ik wil naan maken maar heb alleen AH soja kwarq in huis. Zou ik dat ipv griekse yoghurt kunnen gebruiken? Beetje stom om in deze tijden voor een paar dingen naar de supermarkt te gaanā¦
(Volgens mij gaat het met soja yoghurt sowieso maar weet niet of die kwarq heel anders is)
Ja ik heb dat wel eens gebruikt volgens mij, ging prima!
Ja ik maak naan altijd met soja yoghurt / kwark! Werkt prima
Heeft iemand tips voor wat makkelijke/doordeweekse vegan gerechten? Ik eet zelf niet vegan, maar een vriendin waar ik regelmatig mee eet wel en ik heb de laatste tijd al iets teveel curryās gehad. Pokebowl en broodjes burger (beyond burger) doen we ook vaak!
https://www.leukerecepten.nl/recepten/wrap-met-falafel/ deze met Alpro go on ipv Griekse yoghurt is heel lekker!
oeh die ziet er inderdaad lekker uit! Lang ook geen falafel gehad
Gnocchi met de tomaten/linzensaus van Rachel Ama is hier een groot succes en zomaar klaar. Het is het eerste recept uit deze video:
Sowieso vind ik dat zij veel goede, simpele vegan recepten heeft! En het kan natuurlijk ook met gewone pasta, maar gnocchi bakken in een koekenpan is zo lekker, en nog sneller klaar.
Oh nog een aanvulling (waardoor het nog sneller klaar is, jaja), wij maken het ook wel eens met zoān zak āgegrilde groentesā van Bonduelle uit de vriezer. Dus ik besef me nu dat wat wij maken een combinatie is van het recept van Rachel Ama, en een recept uit de Allerhande, haha. Maar met zoān zak dus helemaal vliegensvlug.
Ik wil vandaag gingerbread cookies maken! Wie heeft er tips voor een succesvol recept dat niet uitloopt in de oven? Kan natuurlijk wel googelen maar als iemand er positieve ervaring heeft is dat altijd extra fijn
Beetje laat maar nog even mijn toevoeging over het kerstdiner (wellicht heeft iemand er wat aan)
voor: salade van witlof/grapefruit/noten
hoofd: bloemkool steaks met chimmichurri, bloemkoolpuree en hasselback bieten
na: bananenijs met chocola/toppings
Wij eten niet fulltime vegan, maar vond het nu voor kerst wel een leuke uitdaging mooie gerechtjes te maken die meteen vegan zijn
Ik kijk een oude aflevering van masterchef australia (of nou ja van dit jaar) en ze hebben een gast kok als jury lid, Shannon martinez. Ze wordt beschreven als de koningin van de Vegan keuken, toevallig heb ik ook wel een chill hoek van haar (ookal gebruik ik nooit kookboeken haha), maar ze is helemaal niet vegan zelf? En ik vind dat best stom eigenlijk, beetje zelfde gevoel als wanneer een man de leider van een feministische groep zou zijn. Helemaal goed hoor, blij dat iemand van vegan eten geniet, maar vind niet dat een vleeseter representatief zou moeten staan voor de vegan keuken. Ben wel benieuwd wat anderen hierover denken, misschien moet ik maar gewoon meer vieren dat een vleeseter ook om vegan eten geeft.
Leuke aflevering vond ik dat! Juist omdat ze zelf niet volledig vegan eet, spreekt ze misschien wel zoveel mensen aan. Ik dacht dat het merendeel van de mensen die in haar restaurant komen eten zelf ook niet vegan eten normaal gesproken.
Ze laat op haar manier zoveel mensen kennis maken met vegan eten, als al die mensen 2 dagen per week vegan gaan eten zou dat al zo mooi zijn.
dat is wel waar, vind ik ook positief. Sowieso EINDELIJK eens een aflevering zonder vlees/vis
Ik denk juist dat het goed is om een vleeseter vegan te laten promoten. Dan bereik je tenminste mensen die de plantaardige keuken niet (goed) kennen.
Ik volg een aantal Facebook paginaās die over vegan eten/leven gaan en altijd als er een bekend iemand de switch geheel (of gedeeltelijke) maakt, geven die ādiehardā vegans negatief commentaar want dan doen die mensen die het promoten niet precies goed genoeg in hun ogenā¦ Alsof vegan zijn een cult is, en door die negatieve benadering maak je niet de beweging groter. En wat we willen is dat meer mensen vaker (of geheel) overstappen op vegan eten/leven en dat er meer mensen geven om alle dieren/natuur etc.
Je hoeft niet perfect vegan te zijn om een verandering te maken.
Ik kwam er ook pas in die aflevering achter dat 1 van de deelnemers vegan eet. Fijn dat hij en nog een andere deelnemer best wat gerechten hebben gemaakt zonder vis of vlees en die heel hoog scoorde.