Ik slik de vitamine D van Kruidvat. Kost 2.99 voor 60 pilletjes en die werkt super. Ik laat normaal 2 x per jaar mn bloed testen ( dit jaar maar 1 keer)
Ik stap ( tijdelijk) over naar plantaardige yoghurt
/kwark en melk om er achter te komen of mijn buikpijn klachten lactose gerelateerd zijn.
Nu ben ik opzoek naar tips voor lekkere en niet te dure producten.
Schrok van de prijzen in de winkel en heb geen idee wat ik moet kiezen. Wie kan mij helpen? ,
Als ik zelf last heb eet ik liever helemaal geen kwark of yoghurt.
Vind zelf alpro go on (soja kwark) erg vies
Producten die lactosevrij zijn, maar wel op melkbasis liggen qua smaak het dichtst bij de âgewoneâ variant (o.a. van arla, maar ook huismerk is te koop) maar die zijn natuurlijk niet vegan
Ik vind de soja kwarq van AH huismerk het lekkerst!
Ik vind alpro go on juist wel lekker! Wel vrij duur, sla vooral in als ze ergens in de aanbieding zijn
Lidl heeft bakken yoghurt in 3 smaken voor 1,49 per stuk. Die vind ik best chill.
Ik vind Alpro Go On het lekkerste, is vrij duur maar het is ook wel vaak ergens 1+1 gratis in de aanbieding dus dan valt het wel weer mee!
Ik ben benieuwd naar jullie plannen voor het kerstdiner! Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar waarschijnlijk wordt het de 25e:
- Voorgerecht: Borrelplank van Sjurr met extra verse groene en fruit
- Hoofdgerecht: de roast van Sjurr met spruitjes
- Toetje: ik denk dat ik tiramisu ga maken op basis van silken tofu
En de 26e wordt denk ik zelfgemaakte pizza en nog meer tiramisu
Nooit geweten dat zij vegan vitamine D hebben! Veel betaalbaarder dan dat paddenstoelengebeuren van Holland & Barrett ook. Goeie tip dit, ik ga me er ook maar eens aan wagen.
Uhuh, en de kwaliteit is ook goed! Ik had een flink vitamine D tekort begin dit jaar en de arts wilde me een kuur geven maar ze hadden alleen vegetarische vitamine D. Dus in plaats daarvan heb ik toen 8 weken lang iedere week een halve pot van deze genomen en toen was het weer helemaal bij getrokken! Voel me zoveel beter.
Bonus: Ze smaken naar snoepkettingen
Wij hebben voor 1 dag borrelplank + stoofpotje van Sjurr.
En voor de andere dag bestellen we bij ons favoriete Italiaanse restaurant.
En dan â3eâ kerstdag of kerstavond doen we nog een high tea van ons andere favo tentje hier waarschijnlijk.
We gaan vol voor de support your local en treat yoself deze kerst
Ik moet ook nog bedenken wat ik ga maken met kerst⊠Kan mn eigen eten even niet meer zien
Ik ga als voorgerecht bruschetta met avocado en champignons maken, hoofdgerecht mushroom en guinness pie uit Bosh en als toetje lavacakejes, zat als recept in de mail van de groene meisjes. Ik geef mezelf twee kookboeken als kerstcadeau, dus hopelijk kan ik daarmee iets maken voor tweede kerstdag haha.
Heb je voor mij het recept van die mushroom en Guiness pie, klinkt echt geweldig
Wij zijn maar met zân 2e en ik weet nog niet of ik zin heb om uitgebreid te koken, als ik het wel heb wil ik dit maken: https://www.youtube.com/watch?v=O6i61usg6CY . Verder gaan wij een dag een 5 gangen vegan diner bestellen bij een tentje hier wat verderop en een dag willen we vegan kaasfondueâen
Waar halen jullie vital wheat gluten voor seitan? Ik heb nog een zak uit de uk van Holland & Barrett maar de Nederlandse verkoopt die niet. Ik hou van seitan dus wil het graag maken maar als deze zak op is weet ik niet waar ik het kan halen (dus maak ik deze maar niet open Hahaha. Slaat nergens op)
Ik heb laatst een zak bij de veggiedeli besteld maar nog niet gebruikt. Het heet iets van âseitan fixâ volgens mij.
De notenshop!
@Geheugenvaneengoudvis ja hoor. Ik ga dat deeg uitrollen en dan sterren eruit steken met koekjesvormen denk ik.
Denotenshop.nl of de zuidmolen