Hoe zorg je ervoor dat het niet als kleine sponsjes maar als gehakt smaakt qua textuur?
eh ik had altijd een bloedhekel aan de textuur van gehakt haha, dus dat sponzige vind ik helemaal niet erg . Ik merk wel verschil met de grootte van de brokken, als de brokken veel kleiner zijn (zoals bij de zak holland & barret soy mince die ik heb), is het helemaal niet sponzig en vind ik het meer op van dat droge gehakt lijken wat ik zo haatte. Het liefst gebruik ik een mix van die hele fijne van H&B en de fijne van amazing oriental
Verkeerde topic denk ik? Niet echt vegan, haha
Ho sorry dit gebeurd vaker als ik bij het typen op “backspace” druk
Heeft iemand nog tips voor leuke toegankelijke Nederlandse vegan bloggers of instagrammers? Wil graag wat mensen volgen om inspiratie op te doen om meer vegan te eten. En dan bij voorkeur een beetje toegankelijk, in die zin dat de meeste ingrediënten voor de recepten gewoon bij de supermarkt te koop zijn en geen uren bereidingstijd kosten.
Wat eet je dan wel? Die maakt namelijk ook gewoon macaroni of visstick met aardappeltjes
Zij is echt een super goede om te laten zien hoe makkelijk Vegan eten kan zijn, maar ik erger me zo aan haar recepten haha. Zo Hollands. Maar iedereen z’n ding
Haha ik dacht eerst even dat het een vraag aan mij was (wat eet je dan wel?) Was al lichtelijk beledigd haha. Maar ik ga haar volgen!
Het hoeft ook weer niet suuuupersimpel te zijn maar als ik heel eerlijk ben wel gewoon niet veel meer werk dan niet-vegan eten. Wat ik verschillende mensen (waaronder jij bijvoorbeeld) zie maken aan bijv. kaas en zelfgemaakte vis/vleesvervangers lijkt me heerlijk maar ik ben daar echt veel te lui en te weinig keukenprinses voor. Deel van het probleem is dat ik zelf niet volledig vegan eet en dan dus vaak ook uit gemak voor the real deal ga ipv de vegan variant. Maar eet wel graag veel vegan, maar kom zelf vaak niet zo heel veel verder dan curry’s, poke bowls en soepen, dus altijd op zoek naar meer inspiratie
Holy Cow Vegan voor Indiaas! Rabbit and Wolves heeft ook vaak fijne recepten vind ik, en Cookie and Kate heeft een goed filter waarmee je alleen de vegan recepten ziet. Oh en Oh She Glows! Kijk ik niet heel vaak op maar de dingen die ik van haar heb gemaakt waren altijd lekker
Mag ik mezelf pluggen maak simpel en dingen, voor 1 persoon en post het recept gewoon direct onder de foto sinds kort.
En hoe kan ik je volgen?
O wat gaaf Hopelijk smaakt het
Er staan nog niet veel recepten op, ik stuurde die eerst altijd alleen via de dm als mensen er om vroegen, vanaf nu staan ze er wel altijd bij
elinem86
Ik trek haar “recepten” zooooo slecht. Dan gooit ze bijvoorbeeld sla en tomaat bij elkaar en dan post ze in haar story “recept komt morgen online!!!”, dat soort ongein kan ik niet eens een recept noemen hahahaha
Hahah ik vind het zo heerlijk nuchter Nederlands. Vooral niet te moeilijk doen. Ook een lekker contrast met de doorgaans #aesthetics #clean #expensivefood vegans die je over het algemeen op Youtube ziet
Ik heb een giftvard gekregen van veggiedeli voor sinterklaas wat zijn absolute aanraders?
love veggiedeli. Ik weet niet of je van pittig houdt maar ik ben enorm fan van de sambals van Brigitte, ze hebben hele unieke smaken en allemaal lekker.
Oh en Bedda heeft nu ook blokken kaas, die zijn ook chill.
Verder de producten van Vantastic Food zijn ook heel fijn
Alles van Vantastic, maar in het bijzonder de kipfilet in stukjes. En daar dan een goede saté mee maken.