Plantaardig/vegan eten #2

Safari! Op mijn laptop ook en daar gaat het wel goed overigens!

Bij mij hetzelfde als bij @George, ook iPhone en Safari. Overigens complimenten voor je borrelbox, het ziet er allemaal heerlijk uit!

3 likes

WAUW!! ik ga denk ik volgende week bestellen :heart_eyes:

1 like

Ik vind Alpro Go On het chillste, ze adverteren het zelf als kwark maar ik vind het meer op dikke yoghurt lijken, het is ook niet zo ‘wrang’ als echte kwark.

1 like

Samen? :smile:

jaaaaaa

@anon76889665 Ik heb je website doorgestuurd aan een paar medebiologen, met het bericht “Een vriendin van mij heeft sinds kort een webshop…” om het forum lekker anoniem te houden haha.

5 likes

@anon76889665 wat gaaf je site en ik krijg er meteen honger van :drooling_face:

Hahaha, classic. Ik heb 'm ook doorgestuurd onder ‘ik ken iemand via via’, omdat ik zag dat we op insta allebei persoon X volgen lol.

Die naam :see_no_evil: geweldig

Ziet er heerlijk uit allemaal!! Ik heb geen iPhone en bij mij ziet het er hetzelfde uit als bij @George. Ik heb een Oppo telefoon en gebruik Chrome.

Leuk! Gelijk doorgestuurd. Ik heb Android en bij mij ziet het er ook hetzelfde uit.

Ik zag dat de kaasjes mogelijk noten kunnen bevatten, maar hoe weet ik welke ik krijg als ik bestel?

1 like

Er zijn verschillende type yaaas die allemaal een eigen basis hebben. Sommige zijn op basis van amandel, andere van cashews enzovoort. Ze worden random over de pakketten verspreid waarbij vooral wordt gekeken of de smaken bij elkaar passen.

1 like

Ik zie net op Instagram bij @merelwildschut dat Holland & Barrett allemaal vegan Sinterklaas snoep heeft, inclusief witte en 'melk’chocoladekruidnoten en chocoladeletters :heart_eyes:

9 likes

Voor zover ik weet is dit niet verkrijgbaar in NL dus sorry daarvoor, maar ik wilde even een review delen. Ik heb net deze plantaardige yoghurt geprobeerd en ik ben super enthousiast! Hij is super zuur en ik kon bijna niet geloven dat het geen echte yoghurt was.

Ik ben ook redelijk enthousiast over de voedingswaarden.
Ingrediënten:

Minder vind ik:

• De structuur. Het is echt heel dik, vergelijkbaar met kwark. Daardoor vind ik de verpakking niet geschikt en haal ik ook maar 3 porties uit een pak.
  • De prijs. Ik kocht deze in de aanbieding en dat is hij gelukkig af en toe. Normaal gesproken kost hij omgerekend zo’n €3.35 en dat vind ik heel veel geld voor iets waar je maar 3 keer van kunt eten. Oatly yoghurt is wel nog een stuk duurder.
  • Het trekkerige mondgevoel dat je bij zoetstoffen krijgt, dat krijg ik na een tijdje bij dit ook een soort van. Raar, want er zitten geen zoetstoffen in voor zover ik zie.

Ik heb ook andere twee varianten geprobeerd:

Aardbei:
Smaakt naar een mix tussen danoontje, festini aardbei en een beetje gewone yoghurt. Heel lekker, maar teveel ‘toetje’ voor mij om echt mee te ontbijten. Er mag van mij minder suiker in (7,9g per 100g, 66kcal per 100g overigens). Deze heeft het trekkerige mondgevoel wel iets meer dan de naturelversie.

Peer-banaan:
Ik haat peer, maar deze vind ik wel lekker. Ook deze heeft weer een beetje die danoontjesmaak. Het trekkerige mondgevoel bij de nasmaak is bij deze het meest en ik vind hem niet wauw genoeg qua smaak om dat te compenseren (die andere twee wel). Deze is wel het vaakst in de aanbieding bij mij in de buurt, maar ik heb hem geen tweede keer meer gekocht.

Oh en een vraagje: heeft iemand wel eens de soja slagroom van Alpro geprobeerd of de slagroom van Oatly? Ik wil lekkere slagroom voor op mijn warme chocomel, maar helaas hebben ze hier niet zoiets als die van de AH.

5 likes

Die van Alpro is lekker, smaakt wel een beetje naar soja maar ik vind het niet storend. Die van Oatly ken ik niet, maar bijna alles van Oatly is goed haha dus ik denk dat je daar wel goed mee zit

1 like

Ik hoorde van een vriendin uit Zweden dat ze daar van Oatly nu slagroom hebben om zelf op te kloppen en zij was daar heel enthousiast over! Misschien hebben ze dat ook in DK?

Ik heb ook bij je besteld als verrassing voor mijn vriend met kerst. Wij doen altijd een dag met z’n twee en dan bijzondere dingen eten en dit is echt perfect! Vind het enorm tof dat je je passie volgt.

4 likes

@Meka hij staat nu in ieder geval wel op de site!

:blush:

3 likes

Heb je 'm al kunnen proeven?