Plantaardig/vegan eten #2

Kom hier even binnenvallen maar ik heb laatst deze ‘kipstuckjes’ teriyaki gemaakt als bijgerecht bij m’n lievelings fried rice en :drooling_face:. Mijn vriend eet vegetarisch mee maar is echt een vleeseter, ik maak langzaam stappen van vega naar vegan. We vonden het allebei erg lekker! Edit titel zegt vegetarisch maar het is vegan!

Met deze, ooit uit dit topic gehaald: https://minimalistbaker.com/easy-vegan-fried-rice/

Ingrediënten komen deels overeen dus dat is chill met koken!

7 likes

Deze heb ik vaker met succes zonder de glazuur gemaakt: https://chocolatecoveredkatie.com/vegan-lemon-bread-recipe/

June is de enige reden waarom ik Delish volg op Youtube!

Kom even mn vegan snacks showen!! :hugs:

71 likes

En deze roast die ik voor de feestdagen aan het ontwikkelen ben :slight_smile:

29 likes

@anon76889665 Magie bestaat en het is jij

7 likes

Wowowowowow hoe dan?!

Magie :wink:

4 likes

Wanneer kunnen we bij je bestellen? Ziet er net uit alsof het uit een tijdschrift komt.

Volgende week gaat de bestellijst online :smiley: Ben de laatste hand aan de website aan het leggen!

17 likes

Damn. ik dacht echt: wtf doet een stuk vlees in dit topic. Hoe kan het dat jij dit kan en een vegetarische slager oid niet? Het lijkt echt eng echt

Kosten misschien? Of de schaal waarop het geproduceerd wordt. Ik wil gewoon iets ambachtelijks maken in een kleine oplage maar daarom worden de kosten ook hoger.

Had vorige week bijv. een rookworst gepost hier maar als je dan kijkt naar mijn ingredienten zijn dat hoofdzakelijk paddestoelen, aangevuld met wat bindmiddel en kruiden en vers gerookt terwijl zo’n worst van de AH hoofdzakelijk uit water, rooksmaak en wat poeders om het vocht tot een gel te vormen bestaat. Dus de productiekosten liggen een stuk hoger.

2 likes

Yes!! Hoe lang blijf je dit doen denk je? Ik heb momenteel geen plek omdat ik een hele hoop andere dingen heb ingekocht deze week, maar ik wil serieus graag jouw producten bestellen wanneer ik de plek heb om het te bewaren. Of gaat het om producten die je asap op moet eten? In elk geval, ik dacht ergens gelezen te hebben dat je hiervan je werk wil maken dus dan is het geen one time iets toch?

Klopt! Ik ga dit wel een hele tijd doen als het goed gaat.
De eerste lancering is met de feestdagen en daarna komt er maandelijks een bestelformulier. De vleesvervangers zijn sowieso of lang houdbaar vanwege conservering of in te vriezen.

19 likes

Geweldig :smiling_face_with_three_hearts: ik heb er superveel zin in haha

1 like

Dat klinkt logisch! (en heel lekker!)

Doe je al een boekje open over wat je allemaal van plan bent te verkopen, of is dat geheim? :smile:

Ik ben echt altijd zo onder de indruk van wat jij allemaal maakt. Als dit soort producten goed te verkrijgen zouden zijn zou ik veel makkelijker de stap naar volledig vegan maken. Ben zelf niet zo’n keukenprinses dat ik dit soort dingen zelf zou kunnen maken en voor bijv. een borrelplankje kom ik dan toch vaak uit op ook een paar niet-vegan dingen (vooral kaas eigenlijk) omdat ik het anders toch een beetje saai vind. Maar dit ziet er echt heerlijk uit!

1 like

Ooo jeetje ik ben ook geïnteresseerd! Leuk

Voor de feestdagen wordt het een samenwerkingsborrelpakket zoals op de foto die ik een paar dagen terug postte! Dus verschillende kaasjes, worst, paté en zo. Daarnaast de rookworsten en 3 verschillende hoofdgerechten voor de feestdagen!

Vanaf januari wil ik ook een stamppot pakket en stoofvlees uitbrengen en nog wat andere dingen :smiley:

13 likes