Plantaardig/vegan eten #2

Bij de Nettorama naast de vegan hamburgers nu ook vegan kipstukjes, spekjes en wienerschnitzel gezien van eigen merk

1 like

Hoi, kom hier even binnen vallen en hoop dat jullie ideeën hebben. Ik ga koken voor eters die vegan zijn en daar wil ik rekening mee houden, maar niet allemaal extra dingen als kokosvet, amandelmelk etc. Moeten kopen* want ik eet zelf gewoon alles maar dan matig (dus wel vaak vega maar ook gewoon vlees/vis.) Toevallig een paar ideeën voor een lekker hoofdgerecht, toetje en iets van cake/taart?

Edit: *ik snap wel dat ik wat dingen moet kopen maar ik kom vooral recepten tegen dagt ik denk ehm ja daar heb ik echt niks van in huis.

Ik zou dan vooral kijken naar gerechten die van zichzelf al vegan zijn (of makkelijk te maken). Veel aziatische gerechten bijvoorbeeld of een simpele pasta. Daar hoef je weinig ‘gekke’ ingredienten voor in huis te halen.

Hieronder een paar van mijn favorieten van de laatste tijd:

3 likes

Oh super hier kan ik wat mee!

1 like

Die bovenste, maar dan met gnocchi! Halleluja! :clap:t4:

Ik ben langzaam de overstap aan het maken van vegetarisch naar veganistisch eten en het gaat best goed! Melk, boter en yoghurt hebben we nu al een tijdje volledig vervangen door plantaardige varianten, we letten meer op verpakkingen en weten beter welke producten wel/niet vegan zijn. Qua koken vind ik het alleen nog lastig om eieren te vervangen. Ik heb een tijdje zo’n noegg poeder gebruikt voor in quiche of beslag maar ik vind het een vrij prijzig alternatief. Heeft iemand een fijn recept voor een quiche? Ik had wat recepten met tofu gevonden, is dat wat?
Mijn vriend mist ook een broodje ei, ik heb wel eens met kikkererwtenmeel een omelet gemaakt maar heeft iemand nog chille recepten hiervoor?

2 likes

Ik eet niet heel vaak quiches, maar ik vind deze altijd wel lekker! Ook wel eens met andere groenten etc. gemaakt maar dat is dus idd met basis van tofu

1 like

Als je het nog niet hebt is kala namak/zwart zout een aanrader hiervoor. Verder geen recept want ik maak alleen scrambled tofu ipv scrambled egg

1 like

@anon76889665 heeft wat eierrecepten op d’r insta @metzonderbeestjes
Verder vervang ik ei in quiches met lijnzaad, chiazaad, kikkererwtenmeel en wat water. Gewoon bij elkaar en ff laten staan.

2 likes

Ik heb wel eens gepost over quiche, zie hierboven voor mijn lievelingsrecept. Laatst nog gemaakt met gekarameliseerde ui, rozemarijn en vegan worstjes, en deze week staat een pompoen-tijm quiche op de planning!

Broodje ei mis ik ook en heb nog geen echte vervanging daarvoor. Ga wel het omelet recept van sjurr nog proberen van haar insta!

1 like

Ik heb morgen een date met een niet vegan Italiaanse foodie, en ik ga koken haha help.
Wat is jullie go to gerecht om een beetje indruk te maken op iemand??

Wil je Italiaans of juist niet?

Ik eet vandaag: Vegan rendang van jackfruit #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1192506

Dit maakt altijd wel indruk. Al zou ik zelf ook tajine of gnocchi maken, misschien

2 likes

Oeh spannend, ik zou niet voor Italiaans gaan want je kan waarschijnlijk toch nooit tippen aan zijn moeders pasta haha :smirk:

Dit is een van mijn favoriete recepten, het is niet echt verfijnd ofzo maar de smaken zijn zooo goed

2 likes

Deze rendang is echt GODDELIJK inderdaad!

1 like

Ik vind deze tofu-omelet superlekker en heel makkelijk. Bijna net zo makkelijk als een ei bakken. Je hebt alleen wel kala namak nodig voor de eismaak, kan je bij de toko kopen.

1 like

Ja is echt heel lekker!
Ik vind hem gewoon als omelet op toast met een beetje sriracha en mayonaise heel lekker, maar ik op geprakte avocado echt een aanrader.

2 likes

Ik heb net een Red Velvet muffin van Heavenly Cupcakes (Rotterdam) op. Yummy! De salted caramel taart was echt niet lekker, maar zo’n kleine cupcake ging er wel in. :drooling_face:

2 likes

Geen recept, maar meer een luie tip: de tofu omelet van AH. Die vond ik echt heel lekker op een volkorenboterham :drooling_face:

Hij is niet per se goedkoop, maar wel heel dik ook dus ik snijd hem doormidden voor 2 omeletten dan.

De vegan worstjes van plus geprobeerd en die vond ik btw ook heel lekker. Vond ze in de verpakking heel vies; zacht en nattig, maar eenmaal gebakken :raised_hands:

Deze is nieuw in mij ah! Smaakt naar bounty en chocolademousse. Ik vind de andere smaken wel lekkerder, deze is echt mierzoet namelijk. Maar zou m wel nog een keer kopen :blush:

9 likes