PhD topic

Ben echt blij dat dit in NL niet gangbaar is :sweat_smile: Maar Macklemore quoten kan prima toch? Die hele bijeenkomst is pretentieus, maar dat komt zeker niet door die quote haha

1 like

Ben ook aan het overwegen gewoon niet erover te beginnen en dan stiekem het voorbij te laten gaan :sweat_smile: sowieso gaat m’n baas een speech houden over mij, vet ongemakkelijk.

Mocht ik toch moeten praten hou ik het kort en heb ik het over m’n phd met wat standaard dingen, bedank ik m’n baas met wat aardige woorden, bedank ik m’n collaborator met wat aardige woorden, en klaar.

God deze dag mag echt snel voorbij zijn en dan tank ik me helemaal vol

4 likes

We hadden 1 receptie voor iedereen die bij de verdediging was op de uni zelf (in het EMC in de dok). Omdat het erg mix was Nederlands als niet-Nederlands sprekend geen speech gedaan. Maar de promoter en co-promoter hadden wel 15 min lang m’n laudatio gehouden was wel voldoende haha :joy:. Ik heb zelf gelukkig niks hoeven te zeggen. Bij de recepties van anderen eigenlijk altijd een familielid die dan wat zegt ipv de gepromoveerde zelf. Wat een mooie zaal! Weet je al wat je aantrekt?

1 like

Haha ja heftig auditorium hè, past wel goed bij m’n nieuwe tattoo :joy:

Ik doe dit aan

Samenvatting

8 likes

Powerlady :clap:t3::clap:t3::clap:t3:

1 like

Heeeel veel succes @Ovenschaal! You can do it! Hou ons op de hoogte, en tank je verdiend vol als het achter de rug is. :grin:

Hoe heb jij je voorbereid, of had je daar niet echt tijd meer voor naast je andere drukke taken?

Ik stress ‘m al een beetje voor mijn proefverdediging over twee weken, dan week later interne verdediging en maand later publieke. :’) Heb een maand lang uitgesteld om iets te doen na die zware bevalling de laatste weken voor het indienen, misschien wel goed voor m’n geest (of dat is gewoon weer m’n zoveelste excuus haha). Maar ben nu aan m’n presentatie begonnen, en ga alles gewoon nog eens rustig doorlezen.

Ik dacht in eerste instantie dat mijn openbare verdediging gewoon fysiek zou kunnen doorgaan maar ik vrees met de huidige situatie dat het, net als mijn interne, een gevalletje online wordt.

Dankjewel! Ik heb er wel tijd voor, ik werk deze week ook niet echt ofzo. Ik oefen thuis elke dag mijn praatje minimaal 1x, dan loopt dat straks in ieder geval soepel. Heb het ook een keer opgenomen met dictafoon, dan hoor ik het wat meer in z’n geheel en leer ik het misschien door gewoon te luisteren haha, soort osmose.

Heb m’n thesis nog een keer goed doorgelezen (ga ik nu nog een keer doen), wat aantekeningen gemaakt er bij, en wat extra info opgezocht over een paar statements die ik maak of waar ik zelf niet zo zeker van ben hoe het zit. Heb ook de laatste paar publicaties van m’n opponents opgezocht om idee te krijgen wat zij doen en welke richting ze evt op kunnen.

Verder vooral janken in een hoekje, wakker liggen, en hopen dat het snel voorbij is :joy:

5 likes

Succes @Ovenschaal! Geniet ervan straks als het achter de rug is, echt een bevrijding vond ik het :partying_face:. En met een beetje geluk vind je de verdediging zelf ook nog leuk. You can do it!

4 likes

Dankjewel! Ja, ben mega blij als het achter de rug is.

Volgende week dinsdag staat m’n phd honeymoon gepland, ga ik 2 nachtjes in hotel met spa overnachten, alleen maar slapen en snacken en dutjes doen

10 likes

Wanneer is het precies? Morgen, overmorgen? Spannend, succes! :hugs:

Ik baal eigenlijk een beetje dat ik naar hier ben verhuisd haha, was toch ook liever in één keer, één dag, ervan af geweest, al heeft een interne verdediging ook wel weer enkele voordelen.

1 like

Morgen is het zover toch @Ovenschaal ? Heeeeel veel succes, you’ve got this, het hele forum duimt voor je!

3 likes

Het is morgen! Morgenmiddag. Dankjewel!

Ja interne verdediging dan is de druk er al iets af daarna misschien?

@NoyraSoturi dankjewel!

Ik hoop gewoon dat ik er door heen kom zonder al te beschamende stotter dingen en black-outs enzo

5 likes

Heel veel succes! Geniet ervan!!

1 like

Heel veel succes en veel plezier met de PhD honeymoon, klinkt als een geweldig plan!

2 likes

Heel veel succes!! Je gaat ze omver blazen met je onderzoeksresultaten. :dancer:

1 like

(Stiekeme meelezer), maar @Ovenschaal heel veel succes vandaag!! :heart:

1 like

Heel veel succes vandaag!!

1 like

Heel veel succes vandaag! En hopelijk ook veel plezier, in ieder geval op de borrel :blush:

2 likes

Aahh wat lief van jullie allemaal, dankjewel!

Ik voel me zo

10 likes

Ahh heel veel succes!! :muscle:t2:

1 like