PhD topic

Spannend! Heel veel succes met de voorbereidingen! Dat is wel een lange presentatie. Maar je gaat dit vast rocken! :muscle:

Ik kreeg een massage van vrienden, een pruimenboompje en dinerbon van collega’s, en van iedereen heeeel veeeel repen chocola die door mijn hele huis waren verstopt. En als cadeau voor mezelf heb ik afgelopen zomer zes weken vrij gehad om met mijn campertje op pad te gaan.

3 likes

Oh door al jullie posts heb ik echt zin in het einde van mijn PhD. Nog maar 3 jaar te gaan :clown_face:

6 likes

Update: heb nu weer een abstract ingediend dus misschien gaat dit plan in mei toch door. Duim voor me en vaccineer je zodat ik een tweede congrestripje kan maken (en er minder mensen doodgaan aan covid uiteraard).

6 likes

Ik zit in de laatste fase van mijn PhD en moet nog van alles regelen voor het daadwerkelijke promoveren (waar begin je ook :exploding_head:). Ik ben bezig met mijn laatste artikel, maar die moet ik toch op gaan splitsen in 2 artikelen vanwege de hoeveelheid aan soorten data. Helemaal prima, maar ik was er zo op ingesteld dat dit de laatste zou zijn en we met de andere data later nog wel wat leuke artikelen zouden schrijven en nu moet ik de boel omgooien en er 2 van maken :weary: Er lopen ook echt nog tig andere dingen dus ik ben nogal moe, gelukkig binnenkort even een paar dagen weg, maar als ik bedenk wat ik allemaal nog moet doen, schiet ik soms wel enorm in de stress en vraag ik me echt af hoe ik het allemaal voor elkaar ga krijgen.

4 likes

En dan ik met 3 artikelen waarvan 0 gepubliceerd :clown_face:

Ah joh, hangt ook van het veld af en je project enzo. En ik stond hiervoor al 4 jaar fulltime op het lab hĂš, dat scheelt ook veel.

2 likes

De dag die je (vaak niet helemaal zeker meer) wist dat zou komen.

It happened. Ik heb gisteren m’n proefschrift ingeleverd. :face_with_hand_over_mouth: :scream:

Ik ben eigenlijk nog aan het bijkomen van hoe heftig de laatste dagen waren. Ik had even onderschat hoeveel werk het ineens toch nog was aan het einde om alles bij elkaar te zetten. :’)

Zowat 24 uur aan een stuk doorgewerkt zonder te slapen, op koffie, adrenaline, en een plotselinge intense wilskracht (‘ik wil dit ding nĂș af hebben’), mijn ogen waren door het beeldschermturen en nachtbraken zo rood dat ik eruit zag of ik een week lang had zitten janken en daarna nog even vrolijk drie jonko’s had gerookt. Hierdoor zag het er wel ietsje dramatischer uit dan het echt was :upside_down_face: maar toch, jeetje wat een struggle was dit, haha. Nu een soort kater van alle mentale maar vooral ook fysieke stress, maar hey, het is binnen! :dancer:

Mijn interne verdediging is eind december en de openbare eind januari.

Over de schriftelijke inhoud maak ik me verder niet zo’n zorgen (vijf gepubliceerde papers dus ze kunnen weinig veranderingen vragen lijkt me, behalve aan inleiding en discussie) maar ik ben terrified voor die verdedigingen. :skull: Ik ben gewoon echt een slechte, onzekere, warrige spreker. En de taak om het voor te gaan bereiden is los van de presentatie zo vaag, ongestructureerd en onafgebakend, daar krijg ik als ADD’er een beertje een error van in m’n hoofd. Maar ik zet het nu nog maar even van me af, eerst een weekje chillen en door laten dringen dat ik dit daadwerkelijk afgemaakt heb, op de een of andere manier, ondanks alles. Weliswaar met wat vertraging. :snail:

Zo, nu het forum maar eens rustig bij gaan lezen. ^^

20 likes

Yesss wat goed!! Gefeliciteerd!!

2 likes

Thanks! Zie dat jouw verdediging er ook aan komt! Super! :hugs:

Echt respect dat je naast dit alles nog een kind hebt gebaard en opvoedt, trouwens. Ik heb altijd bewondering gehad voor de PhD-studenten en andere wetenschappers die daarnaast ook nog gewoon fulltime ouder zijn.

Yes! Gefeliciteerd! Eerst maar even bijkomen van deze bevalling voor je je op de voorbereiding van de verdediging stort! Er zijn wel wat trucjes die kunnen helpen om de verdediging goed door te komen en de voorbereiding behapbaar te maken. (Volgens een vast stramien antwoorden: bv uw vraag gaat over dit, in mijn proefschrift heb ik dit gedaan/dit deelantwoord uitgewerkt, op basis van die kennis zou het antwoord op uw vraag dat zijn. Een paar te verwachten vragen uitdenken en uitschrijven, bedenken wat jij wil laten zien op de verdediging en dat uitschrijven (sommige vragen zijn zo breed dat je het als kans kan zien om te praten over wat jij interessant vindt, en vooral in je achterhoofd houden dat het een silly custom is in de wetenschap en er geen ramp gebeurd als het niet perfect gaat).

2 likes

Jeej! Gefeliciteerd! :partying_face:
Geniet ervan en kom even lekker bij :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd @Sexy_Lama!! Je mag heel trots op jezelf zijn!

Ik heb echt even een motivatiedip man, m’n promotor is bijna weg, tis nog steeds niet helemaal duidelijk wat er op de langere termijn met onze onderzoeksgroep gaat gebeuren en gisteren kregen we een mail dat we ook weer thuis moeten gaan werken terwijl ik echt merk dat ik collega’s nu nodig heb om me een beetje op gang te houden. Heb wel bijna m’n eerste research paper af om naar de co-auteurs te sturen, maar omdat er zoveel chaos in m’n werk zit verder nu merk ik dat ik er niet eens echt blij mee kan zijn. Echt stom.

Einde dagboekpost!

1 like

Vervelend zeg, ik vind het ook super lastig om lekker door te werken/schrijven met weinig begeleiding. Wij hebben eens per maand een overlegje met een klein groepje PhD’s om bij te praten en te ventileren. Bestaat zoiets misschien ook bij jou?

Aww thanks! Ik vind het allemaal wel meevallen, maar ik heb dan ook een hele chille werkplek (+ een partner).

Paper nummer 3 binnen een maand is ook geaccepteerd net, alles komt tegelijk. Was mega stressvol om voor 3 artikelen tegelijkertijd revisions/laatste dingen te doen, maar nu is het ook allemaal in 1x achter de rug. Heb alleen geen data meer liggen waar ik iets over kan schrijven nu, alles is op :sweat_smile:

1 like

Toch wel een momentje hoor, om met 100 boekjes geprint en wel in de achterbak naar huis te rijden. Kan niet ontkennen dat ik een traantje heb gelaten in de auto. End of an era!

14 likes

Spannend hĂš! Ik weet nog dat ik boekjes bij de commissie aan ze EUR moest inleveren. Liep ik toch even trots naar hun secretariaat toe (voor hun dagelijkse taak haha).

Succes aan iedereen!

2 likes

Ahhh nog 6 dagen, ik schijt echt in m’n broek. Vandaag auditorium gezien en even testje gedaan, het is een knalroze soort vulva auditorium :joy:

9 likes

omg goals

1 like
Samenvatting

18 likes

Ja sorry hier ben ik weer haha maar hebben jullie een speech gegeven op je receptie? Hier is dat wel gangbaar.

Mijn vriend vindt het fucking pretentious als ik iemand ga quoten in m’n speech en daar heeft hij gelijk in, maar ik wil Macklemore quoten dus dan kan het wel? Nee? Ja? Bedank je alleen werk-mensen dan of ook je familie (in mijn geval m’n vriend)? Zoveel vragen