Ah ik ben echt sad, ons kerstfeest van werk is de dag na mijn phd verdediging (en dus feest). Ik heb dus maar het huren van een bar gecanceld, want er zullen er niet veel komen voor 2 dagen op rij een feest. Baal er toch wel een beetje van. Ga maar gewoon met wat vrienden die uit NL komen ons in een bar bezatten en we zien wel. Maar toch wel jammer.
flip the (manus)script: dit jaar is het geen kerstfeest maar jouw verdeging feest
Haha ja die gedachte had ik ook al, maar er komen wel een aantal mensen uit NL overvliegen + mensen van buiten werk om, dus dat wordt m niet helaas nja komt wel goed! Is toch jammer, je kijkt er toch naar uit maargoed ik ben ook weer geen verwend 6-jarig kind die alleen maar erover gaat mokken (alhoewel…).
Wel goedkoper zo, dat dan weer wel
Ik wist zeker dat een paar berekeningen niet klopten maar de mensen om me heen zeiden dat dat niet klopte en nu blijk dat ik gelijk had en er vanalles herschreven moet worden en de resultaten veel minder interessant zijn
Neee wat kut! Wat kut ook dat je het ooit al dacht… wel heel fijn dat je er voor submission achter bent gekomen maar toch flink bagger.
Ik ben officially recommended voor de defense heb assessment van m’n thesis binnen van de commissie. Veel veren in m’n reet, zo leuk! Blijkbaar waren ze vooral onder de indruk van m’n figuren/plaatjes en illustraties haha, hebben ze vaak benoemd.
Wel wat comments over m’n discussie, maar die was ook lastig want er zitten ook review articles in m’n boekje en die bediscussiëren het eigenlijk allemaal al. Het is dus wel beetje herhaling, maar mag de pret niet drukken.
Je bent nu begonnen denk ik toch, hoe bevalt het?
Moest aan je denken, ik heb net een soortgelijke mail gestuurd naar m’n nieuwe phd student die over een tijdje begint (artikelen om te lezen + grof idee wat ze denkt dat ze Q1 gaat doen)
Haha ik ging een subsidie aanvragen en had echt geen idee hoe serieus je kreten als “We zoeken out-of-the-box ideeën!” moest nemen, dus we hadden echt een superfancy voorstel ingediend met allemaal hippe methoden en zo. Nu bekijk ik net alle andere gehonoreerde projecten en zie ik dat ons idee echt overkill was Maar wel gewonnen dus Nu lekker mijn leven wijden aan het leren van al die methoden waarvan we dus geclaimd hebben dat ik ze beheers.
Iehhh mn boekjes worden geprint, de uitnodigingingen zijn verstuurd, nog een maand en dan is het zo ver!
Ook de afgelopen 2 weken twee artikelen accepted en published, en nummer 3 is under review na minor revisions dus dat is ook kat in het bakkie. Het gaat me voor de wind deze weken!
Lief dat je aan me denkt! Mijn dagelijks begeleider is een beetje een streber heb ik het idee, ik heb het gevoel dat ik heel veel mijn grenzen moet aangeven en ook herhalen. Dus dat vind ik wel vervelend, maar de rest van het promotieteam is heel prettig en is ook blij met me heb ik het idee.
En haar druk heeft wel effect gehad want we kunnen hopelijk begin volgend jaar al beginnen met data verzamelen.
Fijn dat het bij jou zo voor de wind gaat!
Klinkt goed! Opzich vind ik een supervisor die zich soms iets té veel bekommert of druk zet wel fijner dan een supervisor die zich er maar heel weinig mee bemoeit. Zo kom je in ieder geval wel op een beter tempo vooruit in je PhD.
Is het normaal dat je 100 zenuwinzinkingen krijgt als je boekje naar de drukker gaat, heb al 100 keer heen en weer gemaild met de printmeneer of alles er ECHT goed uit ziet en ik geen verkeerd boekje krijg met lelijke cover en pagina’s op verkeerde plek
Ik ben trouwens heel benieuwd wat voor kado iedereen hier heeft gekregen voor z’n promotie?
Ik ga denk ik op honeymoon met mezelf, de dag van de verdediging na het feest lekker een hotelbed inrollen en daar 2 nachten blijven, helemaal alleen. Liefst met spa er bij en een massage. Heb daar erg behoefte aan (na PhD drukte + tussendoor baren en zorgen voor van een kind).
Ik lees hier altijd mee want super boeiend, maar wat komt nu hierna @Ovenschaal ? Je PHD is klaar maar wat dan? En gefeliciteerd!!!
Niks, ik verdwijn gewoon in de afgrond eigenlijk. Life is over
Klinkt heerlijk, ik had ook al bedacht dit te willen doen maar dan denk ik juist als ik mijn manuscript heb ingeleverd (en er vertrouwen in heb dat het ok is). Weet zelfs al welk hotel, heb ik ooit een ex-vriend mee naartoe genomen voor zijn verjaardag maar voor alleen mezelf ga ik de ECHT chille kamer met eigen bubbelbad boeken
Oh en qua cadeau voor de verdediging wil ik denk ik graag een donatie vragen voor een goed doel waar ik heel dol op ben (Women on waves).
Moet je veel doen voor de voorbereiding voor je gevoel? Succes met de laatste loodjes, lijkt me allemaal super spannend
Haha, ik weet inderdaad ook al hoe ik mijn hoteltripje ga invullen, ik heb veel voorpret! Waarschijnlijk gaat het wel de week na m’n verdediging worden, want er is bezoek uit andere landen dus dan ben ik toch maar wel beschikbaar.
Wat goed die donatie! Ik denk dat ik van mijn collega’s (er wordt altijd veel geld ingezameld) een bon voor massage en/of andere behandelingen ga vragen voor tijdens mijn hoteltrip liever dat, dan iets wat ik niet zo vaak gebruik.
Nee, de presentatie is vrijwel af (hier presenteer je 30-45 minuten) en nog paar keer oefenen. De receptie wordt geregeld door de administratieve staff, en familie/vrienden regelen allemaal hun eigen hotel en trip. Logistieke operatie dit wel allemaal hoor. Net een fucking bruiloft
Oh chill een presentatie, en wel met (voor jou onbekende) vragen naderhand? Wat goed dat ie al bijna af is, maar je klinkt sowieso heel in control de hele tijd vind ik, goed hoor!!
1 tot 2 uur aan vragen na de presentatie echt een fucking lange zit voor het publiek ook.
En thanks, ik voel me niet perse zo Maar hou wel van voorbereiding en organisatie en lijstjes (voor m’n werk, niet voor m’n privéleven) dus voor verrassingen sta ik niet zo vaak (nogmaals, alleen relevant voor m’n werk haha)
Wat goed zeg!! Mag ik vragen hoeveel artikelen je hebt in je boekje en hoeveel under review/submitted?
Heeeeeeeellll veeeeelll kados zal je een keer foto sturen van de tafel haha. Was niet normaal. En heel veel bloemen.
We hadden aansluitend in de avond een etentje met familie en vrienden. En de volgende dag moest ik gewoon om 8 uur weer op werk aanwezig zijn
5 stuks, waarvan 4 gepubliceerd. De vijfde submitten we binnenkort (is een review). 4 als eerste auteur en 1 als laatste/senior auteur (weet nog steeds niet hoe ik dit voor elkaar heb gekregen).
Ergens komende maand wordt nog een artikel geaccepteerd (denk ik) waar ik 2e auteur ben, maar die staat niet in m’n boekje maar is wel van hetzelfde project. En dan nog een aantal als 3e auteur maar dat is niet zo relevant.